Geleneksel
yöntem ve teknolojilere göre avantaj sağlaması, eğitimi desteklemeye ve
zenginleştirmeye yönelik etkili yöntem ve ortam arayışına cevap vermesi
açısından eğitimde artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik kavramları ön plana
çıkmaktadır. Artırılmış gerçeklik teknolojisi, çeşitli uygulamalar aracılığıyla
insanların gerçek dünya ortamı üzerine yerleştirilen sanal nesneler ile
etkileşime geçtikleri ortamlardır. Sanal Gerçeklik ise; katılımcılarına
gerçekmiş hissi veren, bilgisayarlar tarafından yaratılan dinamik bir ortamla
karşılıklı iletişim olanağı tanıyan, üç boyutlu bir benzetim modelidir.
Günümüzde hemşirelik eğitim gereksinimlerinin değişmesi, klinik uygulamaların
azalması, öğrenci sayısının fazla olması ve öğretim elemanı sayısının yetersiz
olması sebebiyle ileri teknoloji içeren simülasyonlar ve dokunma hissini veren
haptik cihaz ile donatılar hemşirelik eğitiminde yaygınlaşmaktadır. Bu
makalede, yenilikçi öğretim metotlarından olan sanal ve artırılmış gerçeklik
teknolojisi ile araştırmacılar tarafından geliştirilmekte olan “Nazogastrik Tüp
Uygulama Öğretiminde Haptik Kontrollü Artırılmış Gerçeklik Simülasyon” hakkında
bilgi paylaşımı amaçlanmıştır. Elektronik ortamda gerçekleştirilecek Nazogastrik
Tüp-NGT beceri uygulaması öğrencinin, hayati önem taşıyan bir aktivitede,
gerçek ortamdaymış gibi hissederek risk almadan yapay veya sanal deneyim
kazanacağı ve teknolojiyi kullanma becerisini geliştireceği bir öğrenme ortamı
yaşamasını sağlayacaktır. Bu bağlamda, eğitimde simülasyon kullanımının
arttırılması ve hemşirelik uygulamalarının simülasyona temellendirilmesi
önerilmektedir. Geliştirmekte olduğumuz programımızla hemşirelik eğitimine
inovatif bir öğretim metodu kazandırarak öğrencilerin teknoloji ile donatılması
hedeflenmektedir.
Hemşirelik eğitimi nazogastrik tüp simülasyon inovasyon sanal gerçeklik artırılmış gerçeklik
The concepts of
augmented reality and virtual reality come into prominence in order to provide
an advantage over traditional methods and technologies and to respond to the
search for effective methods and environment to support and enrich education.
Augmented reality technology is the environment in which people interact with
virtual objects placed on a real-world environment through a variety of
applications. Virtual Reality is a three-dimensional simulation model that
gives the participants a real feeling and provides mutual communication with a
dynamic environment created by computers. Nowadays change of nursing education
requirement, decreased clinical practice, having a greater number of students
and inadequate number of educators so advanced technology simulations and
haptic devices with accessories that provide a sense of touch are becoming
prevalent in nursing education. In this article, it was aimed to share
information about virtual and augmented reality technology that are innovative
teaching methods and also “Haptic Controlled Augmented Reality Simulation in
Nasogastric Drug Practices Teaching” developed by researchers. The Nasogastric
Drug-NGT skills implementation in the electronic environment will enable to
live in the learning environment which student feels like a real world and gain
artificial or virtual experience without risk in a vital activity and develop
the ability to use the technology. In this context, it is proposed to increase
the use of simulation in education and to base nursing applications on
simulation. It is aimed to equip the students with technology by giving an
innovative teaching method to nursing education with our program that we are
developing.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Submission Date | July 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |