The mental development of gifted children is more advanced than their social and emotional development and they have different social or emotional needs because their developments are not simultaneous, which causes a lot of problems. Noticing the social and emotional needs of gifted children and knowing the problems that may occur if these needs are not met is an important step toward finding solutions. Pediatric, school health and family health nurses can play a role in identifying gifted children, informing families and teachers about this issue, recognizing the children's problems and directing gifted children with problems toward appropriate resources. This review of the literature addresses the social and emotional problems of gifted children and recommends solutions for them.
Üstün yetenekli çocukların zihinsel gelişimi, sosyal-duygusal gelişimlerinden daha ileri düzeyde olup eş zamanlı gelişmemesi nedeniyle farklı sosyal-duygusal ihtiyaçları olmakta ve buna bağlı pek çok sorun ortaya çıkmaktadır. Üstün yetenekli çocukların sosyal ve duygusal gereksinimlerinin fark edilmesi ve bu gereksinimleri karşılanamadığında meydana gelebilecek sorunların bilinmesi çözüm üretebilmek açısından önemlidir. Bu bağlamda pediatri hemşireleri, okul sağlığı ve aile sağlığı hemşireleri üstün yetenekli çocukların belirlenmesi, gelişiminin izlenmesi, aile ve öğretmenlerin konuya ilişkin bilgilendirilmesi, çocuğun yaşayacağı sorunların tanınması ve uygun danışmanlık hizmeti almaları için aileleri ve çocukları yönlendirmede rol alabilirler. Bu nedenle hemşirelerin bu çocukların yaşadığı sorunları ve sorunların çözümünde kullanılacak yöntemleri bilmeleri önemlidir. Bu amaçla bu derlemede, konuya ilişkin yapılan çalışmalar temel alınarak üstün yetenekli çocukların yaşadığı sosyal ve duygusal sorunların neler olduğuna ve çözüm önerilerine değinilecektir.
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | September 24, 2017 |
Submission Date | June 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |