Amaç: Bilinçli farkındalık; açık bir merak ve kabul ile içinde bulunulan anın deneyimine dikkatlice odaklanmak olup, hemşirelerin hemşirelik bakımı vermelerini etkileyen konulardan birisidir. Bu araştırma, hemşirelerin bilinçli farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı tipte olan araştırmanın evrenini Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde çalışan 207 hemşire oluşturdu. Araştırma 158 hemşire ile Şubat-Mart 2020 tarihleri arasında tamamlandı. Veriler, Kişisel Bilgi Formu ve Bilinçli Farkındalık Ölçeği ile öz bildirim yöntemiyle elde edildi. Bu araştırma için kurum ve ölçek kullanım izni, etik kurul onayı ve hemşirelerden sözlü onam alındı. Verilerin analizinde; iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal-Wallis testleri kullanıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelerin (n=158) yaş ortalaması 32,38±7,36’dır. Hemşirelerin %77,2’si kadın, %72,2’si fakülte/yüksekokul mezunu, %63,3’ü evlidir. Hemşirelerin yarısı (%50,6’sı) dahili kliniklerde çalışmakta olup %74,7’si nöbetli çalışmaktadır. Hemşirelerin Bilinçli Farkındalık Ölçeği puan ortalaması 63,98±12,41’dir. Hemşirelerin cinsiyetleri ve nöbet tutma durumları ile Bilinçli Farkındalık Ölçeği puan ortalamaları karşılaştırıldığında çıkan fark istatistiksel olarak anlamlıdır (p<0,05).
Sonuç: Bu araştırmaya katılan hemşirelerin bilinçli farkındalık düzeyleri orta düzeyde bulundu. Hemşirelerin bilinçli farkındalık düzeylerinin, farkındalık eğitimi ve farkındalığı arttırmaya yönelik egzersizler ile yükseltilmesi önerilir. Araştırmada, hemşirelerin cinsiyet ve çalışma şekline göre bilinçli farkındalık puanlarında fark olduğu saptandı. Bu bulgu, daha geniş kapsamlı araştırmalarla yordanmalıdır.
yok
Araştırmanın veri toplama ve veri girişini aşamalarına destekleri için, Özge Coşkun, Tuğçe Nur Söğüt, Maviye Nur Öztürk, Gülhan Taşkın ve Rahime Ekici’ ye teşekkür ederiz. Ayrıca araştırmaya katılan tüm hemşirelere teşekkürlerimizi sunarız.
Aim: Mindfulness which focusing on the experience of the present moment with an open curiosity and acceptance is one of the issues that affect the nursing care of nurses. This research was carried out to determining mindfulness levels of the nurses.
Material and Methods: In this descriptive research, 207 nurses working at Kırıkkale University medical Faculty Hospital constituted the population. The research completed with 158 nurses during February to March in 2020. The data were obtained with the Personal Information Form and the Conscious Awareness Scale by the self-report method. For this research, institution and scale usage permission, ethics committee approval, and verbal consent from nurses were obtained. Personal Information Form and Mindful Attention Awareness Scale were applied to the nurses who agreed to participate in the research (n= 158). The significance test of the difference between the two means, one-way analysis of variance and Kruskal-Wallis tests were used in the analysis of the data.
Results: The average age of the nurses (n=158) participating in the study is 32.38±7.36. 77.2% of the nurses are women, 72.2% are graduates of faculties/junior college, 63.3% are married, 50.6% of the nurses work in internal clinics and 74.7% nurses work with shift working status. The mean score of Mindful Attention Awareness Scale of the nurses participating in the research was 63.98±12.41. There was a statistically significant difference between average mindfulness scores of nurses when compared to their gender and shift working status (p<0.05).
Conclusion: Mindfulness level of the nurses participating in this research are at a medium level. It is recommended to increase the mindfulness level of nurses with mindfulness training and exercises aimed at increasing mindfulness. In this research, it was found that there was a difference in mindfulness scores of nurses according to their gender and shift working status. This finding has been predicted by more extensive research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 21, 2021 |
Submission Date | April 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 1 |