Günümüz itibariyle liderlik, iş görenlerin motivasyonunu ve dolayısıyla örgütsel performans arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmalarda artış yaşanmakta, liderlik ve yöneticilik karşılaştırması gibi geçmişe dayanan bir tartışma konusuna ilişkin farklı görüşler ortaya koyulmaya devam edilmektedir. Öte yandan ilgili literatür incelendiğinde yöneticilik ve liderliğe ilişkin tanım ve görevler ile ilgili iç içe geçmişlik dikkat çekici seviyededir. Bu çalışmanın amacı, yönetim fonksiyonlarından yöneltme ve çeşitli farklı yaklaşımlarla ilişkilendirerek yöneticiliğin kavramsal olarak liderliği kapsaması gerektiği yaklaşımından hareketle toplamda 383 yöneticiye anket uygulaması yapılarak, farklı cinsiyet, yöneticilik kademesi, eğitim düzeyi vb. değişkenlerle yöneticilerin liderlik görevleriyle ilgili algılarını ölçümlemek, belirtilen değişkenlerle yöneticilerin liderlik görevi algılarının ilişkisini saptamaktır.
Arel Üniversitesi
Today, there has been an increase in the number of studies examining the relationship between leadership, motivation of employees and therefore organizational performance, and different views continue to be put forward on a historical discussion topic such as the comparison of leadership and management. On the other hand, when the relevant literature is examined, the intertwinedness of the definitions and duties of management and leadership is remarkable. The aim of this study is to conduct a survey of 383 managers in total, based on the approach that management should conceptually cover leadership by associating it with various different approaches and orientation from management functions, and different gender, managerial level, education level, etc. to measure the perceptions of the managers about leadership tasks with the variables, to determine the relationship between the specified variables and the perceptions of the leadership task of the managers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Submission Date | January 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 1 |