Farklı medyalarda kadının nasıl temsil edildiği üzerine çok farklı çalışmalara rastlamak mümkündür. Özellikle 1970’lerle birlikte toplumsal cinsiyet ayrımı ve feminist söylem üzerine gerçekleştirilen çalışmalarla bu sürecin hızlandığı görülmektedir. Animasyon medyumunda da kadın karakterlerin temsili üzerine çalışmalar dikkat çekmektedir. Yapılan çalışmaların ağırlıklı olarak içeriğe odaklandığı görülmektedir. Oysa özellikle animasyon filmlerde üretim süreçlerinde içerik kadar karakterlerin tasarım süreçleri de önemlidir. Karakterlerin fiziksel, sosyolojik ve psikolojik özelliklerinin aktarımında hareket ve görsel tasarım süreçleri ön plana çıkmaktadır. Bir karakterin yaratım sürecinde görsel tasarımı, o karakterin iç dünyasıyla doğrudan ilişkilidir. Tasarım sürecinde karakter, sosyolojik, psikolojik ve fizyolojik boyutlarıyla tasarlanır. Bu sayede karakter derinlik kazanır. Bu çalışmada animasyon filmlerde karakter tasarım süreçlerinde, temel tasarım ilkeleri ve animasyonda hareketlendirme ilkeleri temelinde kadın karakterlerin görsel olarak nasıl tasarlandığının araştırılması amaçlanmaktadır. Bu amaç çerçevesinde “Klaus” animasyon filmindeki Alva karakteri senaryo içerisindeki üç farklı kırılma noktası dikkate alınarak görsel tararım süreçleri ve hareket desenlerindeki tercihler ve değişimler üzerinden tarama modeli temel alınarak ayrıntılı olarak incelenmiştir. Bu çalışmada ele alınan “Klaus” filminin kadın karakteri Alva üzerinden gerçekleştirilen incelemede karakter dönüşümlerinin kadın ve erkek karakterlerde farklılaştığı görülmektedir. Erkek karakter bağımlı ve pasifken bağımsız ve aktif bir role, kadın karakter bağımsız ve aktifken, bağımlı ve pasif bir role evrilmiştir. Bu değişim görsel tasarım ve hareket desenlerinde açıkça görülmektedir.
-
It is possible to come across very different studies on how women are represented in different media. Especially with the 1970s, it is seen that this process has accelerated with the studies on gender discrimination and feminist discourse. Studies on the representation of female characters in the animation medium also draw attention. It is seen that the studies mainly focus on the content. However, especially in animation films, the design processes of the characters are as important as the content in the production processes. Movement and visual design processes come to the fore in the transfer of the physical, sociological and psychological characteristics of the characters. The visual design of a character in the creation process is directly related to that character's inner world. In the design process, the character is designed with its sociological, psychological and physiological dimensions. In this way, it gains depth. In this study, it is aimed to investigate how female characters are visually designed on the basis of basic design principles and animation principles in character design processes in animation movies. Within the framework of this purpose, the character of Alva in the animation movie "Klaus” was examined in detail detail on the basis of the survey model through the preferences and changes in the visual design processes and motion patterns considering the breaking points in the scenario. In the analysis carried out on the female character Alva of the movie "Klaus", which is discussed in this study, it is seen that the character transformations differ in male and female characters. The male character has evolved into an independent and active role when they are dependent and passive, and the female character has evolved into a dependent and passive role when they are independent and active. This change is clearly seen in the visual design and movement patterns
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 23, 2023 |
Submission Date | December 23, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |