Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Cover Image
Aim & Scope Author Guidelines Last Issue Archive Editorial Board Contact ... Login
ISSN 2146-3301 | e-ISSN 2146-3301 | Period Biannually | Founded: 2011 | Publisher Gümüşhane Üniversitesi |


Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi Mart ve Eylül aylarında olmak üzere yılda iki kez yayınlanmaktadır. Dergide önceden yayınlanmış, yayınlanmak üzere kabul edilmiş ve yayınlanmak için değerlendirilmekte olan yazılar kabul edilmemektedir. Yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarına aittir. Kaynak göstermeden alıntı yapılamaz. Yazardan düzeltme istenmesi durumunda düzeltmenin en geç 2 hafta içinde yapılması gerekmektedir. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi’nde aşağıda belirtilen özellikleri taşıyan yazılar yayınlanmaktadır. Makale kabulü ilgili sayı yayınlandıktan sonra başlar. Dergimizin yayın kurulu, başvuru durumuna bağlı olarak yayın kabulü sürecini sonlandırabilir. 

  1. Derleme: Belli bir konuda yakın zamana kadar yapılmış bilimsel çalışmaların kapsamlı derlemesi.
  2. Araştırma Makalesi: Özgün araştırmaları ve sonuçlarını sunan bilimsel formatta yazılmış makale.
  3. Teorik ve Kuramsal Makaleler: İlgili bilim dalına katkı yapacak teorik düzlemde hazırlanmış makale. 

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-Gifder) ULAKBİM, EBSCO,, ASOS Sosyal Bilimler İndeksi, ARASTIRMAX Bilimsel Yayın İndeksi, SOBİAD ve Acarindex tarafından indekslenmektedir.

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

ISSN 2146-3301 | e-ISSN 2146-3301 | Period Biannually | Founded: 2011 | Publisher Gümüşhane Üniversitesi |
Cover Image


Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi Mart ve Eylül aylarında olmak üzere yılda iki kez yayınlanmaktadır. Dergide önceden yayınlanmış, yayınlanmak üzere kabul edilmiş ve yayınlanmak için değerlendirilmekte olan yazılar kabul edilmemektedir. Yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarına aittir. Kaynak göstermeden alıntı yapılamaz. Yazardan düzeltme istenmesi durumunda düzeltmenin en geç 2 hafta içinde yapılması gerekmektedir. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi’nde aşağıda belirtilen özellikleri taşıyan yazılar yayınlanmaktadır. Makale kabulü ilgili sayı yayınlandıktan sonra başlar. Dergimizin yayın kurulu, başvuru durumuna bağlı olarak yayın kabulü sürecini sonlandırabilir. 

  1. Derleme: Belli bir konuda yakın zamana kadar yapılmış bilimsel çalışmaların kapsamlı derlemesi.
  2. Araştırma Makalesi: Özgün araştırmaları ve sonuçlarını sunan bilimsel formatta yazılmış makale.
  3. Teorik ve Kuramsal Makaleler: İlgili bilim dalına katkı yapacak teorik düzlemde hazırlanmış makale. 

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (e-Gifder) ULAKBİM, EBSCO,, ASOS Sosyal Bilimler İndeksi, ARASTIRMAX Bilimsel Yayın İndeksi, SOBİAD ve Acarindex tarafından indekslenmektedir.

Volume 7 - Issue 2 - Sep 2019
  1. YEŞİL AKLAMANIN YEŞİL MARKA DEĞERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: OTOMOBİL MARKALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA
    Pages 566 - 584
    Emel YILDIZ, Ahmet KIRMIZIBİBER
  2. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK İÇEREN REKLAMLARDA FORMAT FARKLILIKLARININ HATIRLAMAYA OLAN ETKİSİ
    Pages 585 - 608
    Engin COŞKUN, Necip Serdar SEVER
  3. INTERNATIONAL PUBLISHING PRACTICES WITHIN TURKEY'S CULTURAL DIPLOMACY
    Pages 609 - 645
    UĞUR ÜNAL
  4. NEDEN KULLANICILAR TWITCH TV ÜZERİNDE YAYINCILARA BAĞIŞ YAPAR? TWITCH TV KULLANICILARI ÜZERİNDE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA
    Pages 646 - 678
    Alper Hakan Yavaşçalı, Yusuf Zafer Can Uğurhan
  5. HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİ: KOCAELİ VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN ARAŞTIRILMASI
    Pages 679 - 711
    Nuray Yılmaz Sert, Aybike Pelenk Özel
  6. REKLAMCILIKTA VE PAZARLAMADA YENİ NESİL TEKNOLOJİ: BLOCKCHAIN
    Pages 712 - 729
    Sefa Erbaş
  7. SİYASAL İLETİŞİMDE INSTAGRAM KULLANIMI: TÜRKİYE’DE LİDERLERİN INSTAGRAM KULLANIM PRATİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
    Pages 730 - 755
    Ömer Kutlu
  8. NEGATİF MARKA KONUMLANDIRMA VE ANTİ – REKLAMOYUNLAR İLE MARKA BAŞARI ÖYKÜLERİNİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI
    Pages 756 - 786
    M. Nur ERDEM
  9. REKLAM KODAÇIMLAMASINDA MUHAFAZAKAR TUTUMLAR ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA
    Pages 787 - 815
    Fatma Uçar
  10. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN SOSYAL MEDYA YANSIMALARI: SAMSUNG “DUYAN ELLER” PROJESİ ÖRNEĞİ
    Pages 816 - 845
    Metin Gültekin, Ahmet Fuat Polat
  11. REKLAMLARDA ÇOCUKLARA YÖNELİK KULLANILAN SÖYLEMLER: KOTON ÖRNEĞİ
    Pages 846 - 867
    Pınar GÜNER KOÇAK, Hasan ALTİNCİK
  12. SİYASAL LİDERE DUYULAN GÜVEN BAĞLAMINDA SEÇMEN DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
    Pages 868 - 901
    Oğuzhan Bayır, Emre Ş. Aslan
  13. SOSYAL AĞ SİTELERİNDE YER ALAN HABERLERİN İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN ALGILANMASI VE DEĞERLENDİRMESİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA
    Pages 902 - 931
    Betül Çepni Şener
  14. ALTERNATİF DİASPORANIN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİ: “NEW WAVE IN BERLIN” FACEBOOK GRUBU ÖRNEĞİ
    Pages 932 - 952
    Mehmet Fatih Çömlekçi, Esra Bozkanat
  15. VİETNAM SAVAŞI SIRASINDA ÇİN-ABD İLİŞKİLERİ: ÇİN PROPAGANDA POSTERLERİ ÜZERİNE İNCELEME
    Pages 953 - 976
    CANER ÇAKI, MEHMET ALİ GAZİ, GÜL ÇAKI
  16. DEĞİŞEN HABERCİLİK VE HABER: GÜVEN İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR SAHA ARAŞTIRMASI
    Pages 977 - 1005
    Rengim Sine Nazlı
  17. GÜMÜŞHANE YEREL BASINI: TARİHSEL KÖKEN, SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER
    Pages 1006 - 1033
    Ali ÖZCAN
  18. INSTAGRAM KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ DİJİTAL YERLİLER AÇISINDAN ARAŞTIRILMASI: KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
    Pages 1034 - 1058
    Müzeyyen Özhavzalı, NAİME YAPRAK
  19. ULUSAL MESELELERİN YEREL MEDYADA YER ALMASINA İLİŞKİN BİR ANALİZ: AMASYA BASININDA KIBRIS MESELESİ
    Pages 1059 - 1084
    Nazan Kahraman
  20. GAZETELERDE MANŞET HABERLERİ KONU BAĞLANTILARI BENZERLİĞİ: AĞ ANALİZİ UYGULAMASI
    Pages 1085 - 1105
    Ali Emre Dingil
  21. SOSYAL MEDYA ORTAMINDA FUTBOL VE NEFRET SÖYLEMİ: MESUT ÖZİL ÖRNEĞİ
    Pages 1106 - 1129
    Cem Yücetürk, Onur Akyol
  22. YOUTUBE KULLANICILARININ KULLANIM MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ
    Pages 1130 - 1153
    Erol İLHAN, Adalet GÖRGÜLÜ AYDOĞDU
  23. ÇİZGİ FİLMLERİN EĞİTSEL SUNUŞ AÇISINDAN ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ VE SİNEMATİZM-ANİMATİZM KAVRAMLARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: THE FIXIES ÇİZGİ DİZİ ÖRNEĞİ
    Pages 1154 - 1188
    Çiğdem Taş Alicenap, Remzi San
  24. ÖĞRENCİLERİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE BİR İNCELEME
    Pages 1189 - 1213
    Zekiye TAMER GENCER, Yılmaz DAŞLI
  25. YAYINCILIKTA YENİ BİR PLATFORM OLARAK SOSYAL AĞLARIN KULLANILMASI INSTAGRAM’DA YAYINLANAN İLK KORKU DİZİSİ “EŞİK” DİZİSİ ÖRNEĞİ
    Pages 1214 - 1241
    Ümit Sarı, Özge Seçkin
  26. İLETİŞİM BAKIŞ AÇISIYLA HAMAM KÜLTÜRÜ
    Pages 1242 - 1266
    GÜLSÜM ÇALIŞIR, GONCA UNCU, Aleyna Makbule ÜNAL
  27. DİJİTAL DİPLOMASİ: KAMU DİPLOMASİSİ ÇERÇEVESİNDEN AVRUPA BİRLİĞİ ÜYE ÜLKELERİ VE TÜRKİYE DIŞİŞLERİ BAKANLIKLARI İNTERNET UYGULAMALARI
    Pages 1267 - 1295
    Aslı Yağmurlu
  28. TELEVİZYON REKLAMLARINDA KÜLTÜREL VE DİNİ GÖSTERGELERİN KULLANIMI: 2010-2017 COCA-COLA RAMAZAN DÖNEMİ REKLAMLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ
    Pages 1296 - 1326
    Zeynep Sultan Erdoğdu, Birgül Taşdelen
  29. OSMANLI AYDINININ SOSYOLOJİ HAKKINDAKİ İLK İZLENİMLERİ: SÖZLÜKLER VE İLK ESERLER
    Pages 1327 - 1340
    Yeliz Okay
  30. TUTUM VE DAVRANIŞ NİYETİ ÜZERİNDE OYUN REKLAM ALGISININ ROLÜ
    Pages 1341 - 1371
    Yasemin Bozkurt
Indexes and Platforms