GİRİŞ
Değişen ve gelişen iletişim teknolojileri ile birlikte, üniversitelerin kurumsal iletişim birimlerinin önemi her geçen gün artmaktadır. Üniversitelerin, akademisyenler, personelleri, öğrenciler ve kamuoyu ile sağlıklı ve etkili iletişim kurması için, üniversitelerin televizyon kanalları (YouTube) sosyal medya hesapları ve etkileşimlerinin önemi her anlamda ön plana çıkmaktadır. Üniversitelerin kurumsal kimliklerini oluşturmaları, hedefleri ve stratejilerini, hedef kitleleri ile bağlantılı güçlendirmeleri için, iletişim stratejilerini belirlerler.
Karadeniz Teknik Üniversitesi Televizyonu (KTÜ TV)’ nun youtube kanalı, yeni medya stratejilerinin yükseköğretim alanında nasıl uygulandığının ve uygulanabileceğinin canlı bir örneği konumundadır. Bu çalışmada, KTÜ TV youtube kanalının içerik stratejileri, kurumsal iletişim bağlamında ele alınacak olup, aynı zamanda youtube kanalı içerisinde olan görsel, işitsel materyallerin içerik çalışmalarını ve izleyici etkileşimleri niteliksel içerik analizi yöntemi ile değerlendirilecektir.
Dijital medya stratejileri ve platformların artmasıyla birlikte, yükseköğretim kurumlarının kurumsal iletişim stratejileri de değişkenlik gösterir. KTÜ TV gibi, üniversite televizyonları, kurum itibarını yükseltmek, kurumun içinde çalışılan akademik konuların kamuoyunun bilgisi dahilin de olması adına, geniş kitlelere ulaştırmak, eğitimsel ve bilgilendirici içerikler sunarak, toplum sorunlarına duyarlı ve Yükseköğretim Kurumları içerisinde fark yaratmaya çalışmak, Karadeniz Teknik Üniversitesi adına başarılı bir örnektir.
Bu çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi Televizyonu’nun youtube kanalındaki içeriklerin değerlendirilmesiyle, yükseköğretimde dijital iletişim stratejilerinin etkinliğine dair ciddi bir bakış açısı getirmeyi amaçlamıştır. KTÜ TV youtube kanalının niteliksel içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmesi, üniversitelerin yeni medya ortamlarında iletişim stratejilerini belirlemelerinde yol gösterici olacaktır.
Anahtar Kelimeler: Yeni Medya, Dijital İletişim, Yükseköğretim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | February 20, 2024 |
Acceptance Date | June 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |