Research Article
BibTex RIS Cite

YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ MEDYA STRATEJİLERİ, KTÜ TV YOUTUBE KANALININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2024, , 1940 - 1958, 30.09.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1440618

Abstract

GİRİŞ
Değişen ve gelişen iletişim teknolojileri ile birlikte, üniversitelerin kurumsal iletişim birimlerinin önemi her geçen gün artmaktadır. Üniversitelerin, akademisyenler, personelleri, öğrenciler ve kamuoyu ile sağlıklı ve etkili iletişim kurması için, üniversitelerin televizyon kanalları (YouTube) sosyal medya hesapları ve etkileşimlerinin önemi her anlamda ön plana çıkmaktadır. Üniversitelerin kurumsal kimliklerini oluşturmaları, hedefleri ve stratejilerini, hedef kitleleri ile bağlantılı güçlendirmeleri için, iletişim stratejilerini belirlerler.
Karadeniz Teknik Üniversitesi Televizyonu (KTÜ TV)’ nun youtube kanalı, yeni medya stratejilerinin yükseköğretim alanında nasıl uygulandığının ve uygulanabileceğinin canlı bir örneği konumundadır. Bu çalışmada, KTÜ TV youtube kanalının içerik stratejileri, kurumsal iletişim bağlamında ele alınacak olup, aynı zamanda youtube kanalı içerisinde olan görsel, işitsel materyallerin içerik çalışmalarını ve izleyici etkileşimleri niteliksel içerik analizi yöntemi ile değerlendirilecektir.
Dijital medya stratejileri ve platformların artmasıyla birlikte, yükseköğretim kurumlarının kurumsal iletişim stratejileri de değişkenlik gösterir. KTÜ TV gibi, üniversite televizyonları, kurum itibarını yükseltmek, kurumun içinde çalışılan akademik konuların kamuoyunun bilgisi dahilin de olması adına, geniş kitlelere ulaştırmak, eğitimsel ve bilgilendirici içerikler sunarak, toplum sorunlarına duyarlı ve Yükseköğretim Kurumları içerisinde fark yaratmaya çalışmak, Karadeniz Teknik Üniversitesi adına başarılı bir örnektir.
Bu çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi Televizyonu’nun youtube kanalındaki içeriklerin değerlendirilmesiyle, yükseköğretimde dijital iletişim stratejilerinin etkinliğine dair ciddi bir bakış açısı getirmeyi amaçlamıştır. KTÜ TV youtube kanalının niteliksel içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmesi, üniversitelerin yeni medya ortamlarında iletişim stratejilerini belirlemelerinde yol gösterici olacaktır.

Anahtar Kelimeler: Yeni Medya, Dijital İletişim, Yükseköğretim

References

  • Altunay, A. (2012). “Geleneksel medyadan yeni medyaya: Görüntü yüzeyi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 33-44. Brooks, D., & Cormack, M. (2020). Driving digital transformation in higher education. Burgess, J., & Green, J. (2009). YouTube: Online video and participatory culture. Cambridge: Polity Press.
Year 2024, , 1940 - 1958, 30.09.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1440618

Abstract

References

  • Altunay, A. (2012). “Geleneksel medyadan yeni medyaya: Görüntü yüzeyi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 33-44. Brooks, D., & Cormack, M. (2020). Driving digital transformation in higher education. Burgess, J., & Green, J. (2009). YouTube: Online video and participatory culture. Cambridge: Polity Press.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies
Journal Section Articles
Authors

Alper Özgen 0000-0001-8687-0418

Adem Yılmaz 0000-0002-8839-5582

Publication Date September 30, 2024
Submission Date February 20, 2024
Acceptance Date June 28, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Özgen, A., & Yılmaz, A. (2024). YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ MEDYA STRATEJİLERİ, KTÜ TV YOUTUBE KANALININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(3), 1940-1958. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1440618
AMA Özgen A, Yılmaz A. YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ MEDYA STRATEJİLERİ, KTÜ TV YOUTUBE KANALININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. e-gifder. September 2024;12(3):1940-1958. doi:10.19145/e-gifder.1440618
Chicago Özgen, Alper, and Adem Yılmaz. “YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ MEDYA STRATEJİLERİ, KTÜ TV YOUTUBE KANALININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12, no. 3 (September 2024): 1940-58. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1440618.
EndNote Özgen A, Yılmaz A (September 1, 2024) YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ MEDYA STRATEJİLERİ, KTÜ TV YOUTUBE KANALININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12 3 1940–1958.
IEEE A. Özgen and A. Yılmaz, “YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ MEDYA STRATEJİLERİ, KTÜ TV YOUTUBE KANALININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”, e-gifder, vol. 12, no. 3, pp. 1940–1958, 2024, doi: 10.19145/e-gifder.1440618.
ISNAD Özgen, Alper - Yılmaz, Adem. “YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ MEDYA STRATEJİLERİ, KTÜ TV YOUTUBE KANALININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12/3 (September 2024), 1940-1958. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1440618.
JAMA Özgen A, Yılmaz A. YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ MEDYA STRATEJİLERİ, KTÜ TV YOUTUBE KANALININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. e-gifder. 2024;12:1940–1958.
MLA Özgen, Alper and Adem Yılmaz. “YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ MEDYA STRATEJİLERİ, KTÜ TV YOUTUBE KANALININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 12, no. 3, 2024, pp. 1940-58, doi:10.19145/e-gifder.1440618.
Vancouver Özgen A, Yılmaz A. YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ MEDYA STRATEJİLERİ, KTÜ TV YOUTUBE KANALININ İÇERİK ANALİZİ YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. e-gifder. 2024;12(3):1940-58.