Research Article
BibTex RIS Cite

The usage of new media as political communicatıon tool a study on the official websites’ of political parties’

Year 2017, Volume: 5 Issue: 1, 148 - 173, 23.04.2017
https://doi.org/10.19145/gumuscomm.277833

Abstract

Being one of the most indispensable components of social life
thanks to rapid developments in communication technologies and the benefits
that they have provided, internet/new media plays a significant role in sharing
information and in molding public opinion. The internet, becoming more
prevalent in global level, internet has immensely gained popularity in
political environments and turned into a political communication tool besides
its social, cultural as well as commercial uses.  Nowadays Political parties intensely make use
of their websites for purposes of inform electorates, establishing interactive
communication and molding public opinions.



In this study, home pages of Justice and Development Party (Ak
Party), Republican People’s Party (CHP), Nationalist Movement Party (MHP) and
People’s Democratic Party (HDP) websites were descriptively analyzed through
content analysis method before and following November 1, 2015 general
elections. Thus, the discrepancies in using websites and how they make use of
their websites in political communication have been explored. The study first
described the websites of the parties and the content and daily news feed
analysis were conducted in the second step. The study reveals that Justice and
Development Party ranks the first in effective use of official websites and it
was followed by Republican People’s Party, People’s Democratic Party and
Nationalist Movement Party respectively. People’s Democratic Party website
holds the biggest number of social media links on its home page. It is thought
that the findings of the new media, which are discussed in the context of
political communication, will lead to professionals and politics in the field
of political communication

References

  • AKCA BAŞTÜRK, Emel (2014). Yeni Medya Pratikler ve Olanaklar, İstanbul: Umuttepe Yayınları.
  • AKGÜN, Birol (2008). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve E-Demokrasi, (Editör), Zülfikar Damlapınar, Medya ve Siyaset, Konya: Eğitim Kitabevi, s.165-186.
  • AKTAŞ, Hasret (2004). Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak İnternet, Konya: Tablet Kitabevi.
  • ALEMDAR YENİÇERİ, Mine; KÖKER, Nahit Erdem (2011). “Siyasi Partilerin 2007- 2011 Türkiye Genel Seçimlerinde Web Sitesi Kullanımı Ve Karşılaştırmalı Analizi”, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, s. 225-254.
  • ATTON, Chris (2006). Alternative Media, Sage Publication, London, https://comunepersoal.files.wordpress.com/2011/02/alternative-media-chris-atton.pdf, Erişim Tarihi: 20.10.2016.
  • AZİZ, Aysel (2014). Siyasal iletişim, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • BALCI, Şükrü; AKAR, Hüsamettin (2010) “ Siyasal Bilgilenmede İletişim Araç ve Yöntemlerinin Önem Düzeyi: 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri Konya Araştırması”, E- Journal of New World Sciences Academi. 5, p.282-305.
  • BİLGİN, Nuri (2006). Sosyal Bilimlerde içerik Analizi Teknikler ve örnek Çalışmalar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • BİMBER, Bruce (2001). “İnformation and Political Engagementin America: the Search for Effects of İnformation Technology at the Individual Level”, Political Resarch Quartery. 54, p.53-67.
  • BİNARK, Mutlu (2007). Yeni Medya Çalışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • BOZART, Jane (2010). Social Media For Trainers: Techniques for Enhancing and Extending Learning. San Francisco: John Wiley and Sons.
  • BÜYÜKERŞEN, Gökçe (2000). Türkiye’deki Bankaların Web Sitelerinde Kurumsal Kimlik, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • ÇİLDAN, Cihan, ERTEMİZ, Mustafa; KÜÇÜK, Evren; TUMUÇİN, H.Kaan; ALBAYRAK, Duygu (2012). “Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü”, Akademik Bilişim Konferansı, Şubat 2012 Uşak, http://ab.org.tr/ab12/bildiri/205.pdf, (Erişim Tarihi: 07.12.2016).
  • ÇALIŞIR, Gülsüm (2015). Siyasi Partilerin Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma: 7 Haziran 2015 Genel Seçimleri. Global Media Journal TR Edition 6 (11) , p.158-183.
  • ÇOBANOĞLU, Şaban (2007) Suskunluk Sarmalı ve Siyasal İletişim, İstanbul: Fide Yayınları.
  • DAHLGREN, Peter (2005). “The Internet, Public Spheres, and Political Communication: Dispersion and Deliberation”, Political Communication, 22, p.147-162.
  • ENGİN, Elif (2014). Kurum İmajı Çerçevesinde Kimlik, İmaj ve İtibar İlişkisine Genel Bir Bakış, (Editör)Güzin Ilıcak Aydınalp. İmaj Üretimi, Ankara: Nobel Yayınları, s.1-17
  • AYDIN KILIÇ, Esra (2013). “Seçmen Tercihinde İmaj Faktörü: Siyasal Parti ve Aday İmajı Karşılaştırmasına Yönelik Bir Alan Araştırması”, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (36), s.46-73.
  • GİBSON, Rachel Kay; WARD, Stephen (2000) “A Proposed Methodology for Studying the Function and Effectiveness of Party and Candidate Web Sitesi” Social Science Computer Review, 18, p.301-319.
  • TÜRK, Gül Dilek (2013). Demokrasinin Dördüncü Kuvveti Yeni Medya Teknolojileri, İnet-Tr13, XVIII Türkiyede İnternet Konferansı, 55-60, Aralık 2013, İstanbul.
  • İPEKEŞEN SUN, Serçin (2012). 2011 Genel Seçimlerindeki Siyasal İletişim Faaliyetleri: AKP CHP MHP Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • KADIOĞLU, Zeynep K. (2012). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Çağında Yeni Nesil Tüketim Algısı ve Türkiye, (Editörler) Tolga Kara ve Ebru Özgen. Sosyal Medya/Akademi, İstanbul: Beta yayıncılık, s. 155-170.
  • KARAÇOR, Süleyman (2009), “Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım,Demokrasi”, Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 16(2), s.121-131.
  • KARAMAN, Feyza (2008). Türkiye’de 2007 Genel Seçimleri Öncesinde Siyasal Partilerin İnternet Kullanımları, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Linsans Tezi , 10-49.
  • Kılıç, S. (2014). Kitle İletişim Araçlarının Gelişimi ve Sosyal Medyanın Siyasal İletişimi Etkileme Rolü. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • LİLLEKER, Darren G. (2013). Siyasal İletişim, İstanbul: Kaknüs yayınları.
  • MISCICKA, Monica (2011). “2010 Polonya Seçim Kampanyası’nda Sosyal Medyanın Kullanımı”, (Editör) Y. Devran, Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, İstanbul: Başlık Yayınları, s:121-129.
  • OKAY, Ayla (2002). Kurum Kimliği, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • OKTAY, Mahmut (1993). “Demokratik Sürecin Sağlıklı İşleyişi Açısından Siyasal İletişimde Sorumluluk Meselesi”, Marmara Üniversitesi Marmara İletişim Dergisi, (2), s.76-89.
  • OKTAY, Mahmut (2002). Politikada Halkla İlişkiler, İstanbul: Derin Yayınları.
  • ÖZER, Fidan; ÖZER, N. Paşa (2014). “Siyasi Partilerin Siyasal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarını Kullanımı”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(4), s. 211-233.
  • SAMAV UĞURSOY, Ahu (2015). Sosyal Ağların Kurum İtibarına Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • SANCAR, Gaye Aslı (2008). Siyasi Parti İmajının Oluşmasında Medyanın Rolü. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • SARITAŞ, Ahmet (2016). “Siyasal İçerikli Web Sitelerinin İçerik Analizi İle İncelenmesi: 26. Dönem Milletvekilleri Üzerine Bir Araştırma”, Mehmet Akif Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (14), s.323- 342.
  • SEVERIN, Werner J. & TANKARD, James W. (1994), Kitle İletişim Kuramları, Kökenleri, Yöntem ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları (Çev: Ali Atıf Bir & N. Serdar Sever), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • TORUK, İbrahim (2008) “22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde Siyasal Partilerin İnternet Sitelerine Bakış”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(2), s. 219-234
  • UZTUĞ, Ferruh (2007). Siyasal İletişim Yönetimi Siyasette Marka Yaratmak, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • VURAL, Ali.(2010). “Parti içi Demokrasi ve siyasal iletişime Katkıları” Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, Sayı:13, 147-162.
  • YAŞIN, Cem (2006). “Siyasal Kampanya Yönetiminde Bütüncül Yaklaşım”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , s.631-650.
  • WİKİPEDİA,https://tr.wikipedia.org/wiki/Kas%C4%B1m_2015_T%C3%BCrkiye_genel_se%C3%A7imleri, Erişim Tarihi: 14.11.2016.

Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma

Year 2017, Volume: 5 Issue: 1, 148 - 173, 23.04.2017
https://doi.org/10.19145/gumuscomm.277833

Abstract



İletişim teknolojilerindeki hızlı
gelişmeler ve sağladığı imkanlar sayesinde toplumsal yaşamın vazgeçilmezi
haline gelen internet/yeni medya; hem özel hem de kamusal alanda bilgi
paylaşımı ve kamuoyu oluşturma açısından önemli bir görev üstlenmektedir.
Küresel anlamda her geçen gün yaygınlaşan internetin kullanımı sosyal,
kültürel, ticari alanların yanı sıra siyasal alana da yansımış ve siyasal
iletişim aracı olarak kullanımı artmıştır. Siyasi partiler halkla ilişkiler
bağlamında hedef kitleyi bilgilendirmek,  
interaktif iletişim kurmak ve kamuoyu oluşturmak için web sitelerini
yaygın olarak kullanmaktadırlar.



Bu çalışmada 1 Kasım 2015 genel seçimi
öncesi ve sonrası Adalet ve Kalkınma Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi,
Milliyetçi Hareket Partisi ve Halkların Demokratik Partisi’nin resmi web
sitelerinin ana sayfaları içerik çözümlemesi yöntemiyle betimsel olarak analiz
edilmiştir. Partilerin siyasal iletişimde web sitelerini nasıl kullandıkları ve
farklılıkları ortaya konulmuştur. Çalışmada öncelikle web sitelerinin
betimlemesi yapılmış ikinci aşamada da içerik ve günlük haber akışı
incelenmiştir. Partilerin tanıtım için kullandıkları web sitelerini etkin
kullanım sıralamasında; en aktif AK Parti’nin olduğu daha sonra sırasıyla CHP,
HDP ve MHP’nin geldiği tespit edilmiştir. Web sitesinde en fazla sosyal medya
uzantısına yer veren parti HDP’dir. Partilerden sadece MHP web sitesinde kurucu
lidere yer vermiştir.

References

  • AKCA BAŞTÜRK, Emel (2014). Yeni Medya Pratikler ve Olanaklar, İstanbul: Umuttepe Yayınları.
  • AKGÜN, Birol (2008). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve E-Demokrasi, (Editör), Zülfikar Damlapınar, Medya ve Siyaset, Konya: Eğitim Kitabevi, s.165-186.
  • AKTAŞ, Hasret (2004). Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak İnternet, Konya: Tablet Kitabevi.
  • ALEMDAR YENİÇERİ, Mine; KÖKER, Nahit Erdem (2011). “Siyasi Partilerin 2007- 2011 Türkiye Genel Seçimlerinde Web Sitesi Kullanımı Ve Karşılaştırmalı Analizi”, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, s. 225-254.
  • ATTON, Chris (2006). Alternative Media, Sage Publication, London, https://comunepersoal.files.wordpress.com/2011/02/alternative-media-chris-atton.pdf, Erişim Tarihi: 20.10.2016.
  • AZİZ, Aysel (2014). Siyasal iletişim, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • BALCI, Şükrü; AKAR, Hüsamettin (2010) “ Siyasal Bilgilenmede İletişim Araç ve Yöntemlerinin Önem Düzeyi: 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri Konya Araştırması”, E- Journal of New World Sciences Academi. 5, p.282-305.
  • BİLGİN, Nuri (2006). Sosyal Bilimlerde içerik Analizi Teknikler ve örnek Çalışmalar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • BİMBER, Bruce (2001). “İnformation and Political Engagementin America: the Search for Effects of İnformation Technology at the Individual Level”, Political Resarch Quartery. 54, p.53-67.
  • BİNARK, Mutlu (2007). Yeni Medya Çalışmaları, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • BOZART, Jane (2010). Social Media For Trainers: Techniques for Enhancing and Extending Learning. San Francisco: John Wiley and Sons.
  • BÜYÜKERŞEN, Gökçe (2000). Türkiye’deki Bankaların Web Sitelerinde Kurumsal Kimlik, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • ÇİLDAN, Cihan, ERTEMİZ, Mustafa; KÜÇÜK, Evren; TUMUÇİN, H.Kaan; ALBAYRAK, Duygu (2012). “Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü”, Akademik Bilişim Konferansı, Şubat 2012 Uşak, http://ab.org.tr/ab12/bildiri/205.pdf, (Erişim Tarihi: 07.12.2016).
  • ÇALIŞIR, Gülsüm (2015). Siyasi Partilerin Web Siteleri Üzerine Bir Araştırma: 7 Haziran 2015 Genel Seçimleri. Global Media Journal TR Edition 6 (11) , p.158-183.
  • ÇOBANOĞLU, Şaban (2007) Suskunluk Sarmalı ve Siyasal İletişim, İstanbul: Fide Yayınları.
  • DAHLGREN, Peter (2005). “The Internet, Public Spheres, and Political Communication: Dispersion and Deliberation”, Political Communication, 22, p.147-162.
  • ENGİN, Elif (2014). Kurum İmajı Çerçevesinde Kimlik, İmaj ve İtibar İlişkisine Genel Bir Bakış, (Editör)Güzin Ilıcak Aydınalp. İmaj Üretimi, Ankara: Nobel Yayınları, s.1-17
  • AYDIN KILIÇ, Esra (2013). “Seçmen Tercihinde İmaj Faktörü: Siyasal Parti ve Aday İmajı Karşılaştırmasına Yönelik Bir Alan Araştırması”, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (36), s.46-73.
  • GİBSON, Rachel Kay; WARD, Stephen (2000) “A Proposed Methodology for Studying the Function and Effectiveness of Party and Candidate Web Sitesi” Social Science Computer Review, 18, p.301-319.
  • TÜRK, Gül Dilek (2013). Demokrasinin Dördüncü Kuvveti Yeni Medya Teknolojileri, İnet-Tr13, XVIII Türkiyede İnternet Konferansı, 55-60, Aralık 2013, İstanbul.
  • İPEKEŞEN SUN, Serçin (2012). 2011 Genel Seçimlerindeki Siyasal İletişim Faaliyetleri: AKP CHP MHP Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • KADIOĞLU, Zeynep K. (2012). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Çağında Yeni Nesil Tüketim Algısı ve Türkiye, (Editörler) Tolga Kara ve Ebru Özgen. Sosyal Medya/Akademi, İstanbul: Beta yayıncılık, s. 155-170.
  • KARAÇOR, Süleyman (2009), “Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım,Demokrasi”, Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 16(2), s.121-131.
  • KARAMAN, Feyza (2008). Türkiye’de 2007 Genel Seçimleri Öncesinde Siyasal Partilerin İnternet Kullanımları, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Linsans Tezi , 10-49.
  • Kılıç, S. (2014). Kitle İletişim Araçlarının Gelişimi ve Sosyal Medyanın Siyasal İletişimi Etkileme Rolü. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • LİLLEKER, Darren G. (2013). Siyasal İletişim, İstanbul: Kaknüs yayınları.
  • MISCICKA, Monica (2011). “2010 Polonya Seçim Kampanyası’nda Sosyal Medyanın Kullanımı”, (Editör) Y. Devran, Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, İstanbul: Başlık Yayınları, s:121-129.
  • OKAY, Ayla (2002). Kurum Kimliği, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • OKTAY, Mahmut (1993). “Demokratik Sürecin Sağlıklı İşleyişi Açısından Siyasal İletişimde Sorumluluk Meselesi”, Marmara Üniversitesi Marmara İletişim Dergisi, (2), s.76-89.
  • OKTAY, Mahmut (2002). Politikada Halkla İlişkiler, İstanbul: Derin Yayınları.
  • ÖZER, Fidan; ÖZER, N. Paşa (2014). “Siyasi Partilerin Siyasal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarını Kullanımı”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(4), s. 211-233.
  • SAMAV UĞURSOY, Ahu (2015). Sosyal Ağların Kurum İtibarına Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • SANCAR, Gaye Aslı (2008). Siyasi Parti İmajının Oluşmasında Medyanın Rolü. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • SARITAŞ, Ahmet (2016). “Siyasal İçerikli Web Sitelerinin İçerik Analizi İle İncelenmesi: 26. Dönem Milletvekilleri Üzerine Bir Araştırma”, Mehmet Akif Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (14), s.323- 342.
  • SEVERIN, Werner J. & TANKARD, James W. (1994), Kitle İletişim Kuramları, Kökenleri, Yöntem ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları (Çev: Ali Atıf Bir & N. Serdar Sever), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • TORUK, İbrahim (2008) “22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde Siyasal Partilerin İnternet Sitelerine Bakış”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(2), s. 219-234
  • UZTUĞ, Ferruh (2007). Siyasal İletişim Yönetimi Siyasette Marka Yaratmak, İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • VURAL, Ali.(2010). “Parti içi Demokrasi ve siyasal iletişime Katkıları” Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, Sayı:13, 147-162.
  • YAŞIN, Cem (2006). “Siyasal Kampanya Yönetiminde Bütüncül Yaklaşım”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , s.631-650.
  • WİKİPEDİA,https://tr.wikipedia.org/wiki/Kas%C4%B1m_2015_T%C3%BCrkiye_genel_se%C3%A7imleri, Erişim Tarihi: 14.11.2016.
There are 40 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Nedret Çağlar

Pelin Havva Köklü This is me

Publication Date April 23, 2017
Submission Date December 14, 2016
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Çağlar, N., & Köklü, P. H. (2017). Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 148-173. https://doi.org/10.19145/gumuscomm.277833
AMA Çağlar N, Köklü PH. Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma. e-gifder. April 2017;5(1):148-173. doi:10.19145/gumuscomm.277833
Chicago Çağlar, Nedret, and Pelin Havva Köklü. “Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5, no. 1 (April 2017): 148-73. https://doi.org/10.19145/gumuscomm.277833.
EndNote Çağlar N, Köklü PH (April 1, 2017) Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5 1 148–173.
IEEE N. Çağlar and P. H. Köklü, “Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma”, e-gifder, vol. 5, no. 1, pp. 148–173, 2017, doi: 10.19145/gumuscomm.277833.
ISNAD Çağlar, Nedret - Köklü, Pelin Havva. “Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5/1 (April 2017), 148-173. https://doi.org/10.19145/gumuscomm.277833.
JAMA Çağlar N, Köklü PH. Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma. e-gifder. 2017;5:148–173.
MLA Çağlar, Nedret and Pelin Havva Köklü. “Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 5, no. 1, 2017, pp. 148-73, doi:10.19145/gumuscomm.277833.
Vancouver Çağlar N, Köklü PH. Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmi Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma. e-gifder. 2017;5(1):148-73.

Cited By