In recent years,
it has been observed that the number of people separeting from his/her work in public
sector and private sector has increased. The studies have found that there are
innumerable issues that encourage employees to leave work. Particularly in this
respect, the employee's liking to work, his loyalty to the work is considered
as an important determinant on the decision to separate from job.The main
purpose of thisstudy is todeterminetheeffect of mediamanagers'
jobsatisfactionlevels on theirintentiontoleavework. Themediasector is structurally
a sectorwith a highoccupancyturnover rate.Particularly,
thefactthatthetrainedworker is separatedfrom his/her workdueto a number of
reasons is an undesirablesituation in terms of
bothmaterialandspiritualelements. Theaim of thisstudy is todeterminethelevelandseverity
of jobdissatisfaction, which is thoughttohave an effect on theintention of
themediamanagerstoleavethejob. Thesample of theresearch is composed of 45
managersworking in localmediaorganizationsoperating in Malatya. As a result of
thequestionnairesurvey, 39 validquestionnaireformswereobtained. As a result of
theanalyzesmade, it wasfoundthatthemediamanagers' jobsatisfactionlevelshave a
negativeeffect on theirintentiontoleavethework.
Son
yıllarda, ülkemizden gerek kamu gerekse özel sektörde işten ayrılma sayılarının
arttığı gözlemlenmiştir. Yapılan araştırmalarda, çalışanları işten ayrılmaya
iten sayısız konunun olduğu bulunmuştur. Özellikle bu konular içinde çalışanın
işini sevmesi, işine olan bağlılığı işten ayrılma kararı üzerinde önemli bir
belirleyici olarak düşünülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, medya
yöneticilerinin iş tatmin düzeylerinin işten ayrılma niyetleri üzerindeki
etkisini belirlemektir. Medya sektörü yapı itibariyle iş gören devir oranının
yüksek olduğu bir sektördür. Özellikle yetişmiş iş gücünün bir takım
nedenlerden ötürü işlerinden ayrılmaları, hem maddi hem de manevi unsurlar
açısından örgütler tarafından istenmeyen bir durumdur. Bu çalışma ile
hedeflenen medya yöneticilerinin işten ayrılma niyeti üzerinde etkisi bulunduğu
düşünülen iş tatminsizliğinin etki düzeyinin ve şiddetinin belirlenmesidir. Araştırmanın
örneklemini, Malatya ilinde faaliyet gösteren yerel medya kuruluşlarında görev
yapan 45 yönetici oluşturmaktadır. Uygulanan anket çalışması sonucunda 39 adet
geçerli anket formu elde edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde, medya
yöneticilerinin sahip oldukları içsel iş tatmin ve dışsal iş tatmin
düzeylerinin işten ayrılma niyetleri üzerinde negatif etkiye sahip olduğu
bulgusuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 29, 2017 |
Submission Date | December 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 2 |