Research Article
BibTex RIS Cite

Y GENERATION AND TECHNOLOGY: THE USE OF COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN Y GENERATION

Year 2017, Volume: 5 Issue: 2, 845 - 872, 29.09.2017
https://doi.org/10.19145/e-gifder.285714

Abstract

This
article is a research on how Y generation use communication technologies. In
the first part of the paper there are conceptual research for Y generation and
discussions on some previous researches for Y generation. In the study, quantitative
search method is used and survey technique to collect the research data. In the
second part of the research, a survey called as “Y generation and communication
technologies” is applied to 664 people who were born in the timeline of Y
generation period. In the survey, which gave 0.771 alpha and reliable results.
İt is mentioned that the Y generation prefer to use the smart phones which are
created with the combination of internet and mobile phone more than traditional
media. In the research, there are findings that Y generation still use Facebook
more than Twitter and that Y generation use every day mobile phone, internet
and TV. In the research, it was found that mobile phone is the indispensable
technological medium for Y generation. In the conclusion, there has been a
determination that Y generation use less the traditional media as a result of
the developments on the new communication technology and it was mentioned that
regarding that, this will go on for the next generations media companies should
renew themselves for the new technology.

References

  • Hammil, G. (2013). “Mixing and Managing Four Generations of Employees”, http://www.fdu.edu/newspubs/magazine/05ws/generations.htm, (31.12.2013)
  • Islam,A. , Cheon T.W. , Desa, H. (2011). "A study on generation Y behaviours at workplace in penang, Australian Journal of Basics and Applied Sciences, 5(11).
  • İşçimen, D. S. (2012) Y Kuşağı Çalışanların İş Yaşamından Beklentilerinin Karşılanma Düzeyi ile Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki ve Bir Örnek Uygulama, İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi SBE Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • İzmirlioğlu, K. (2008) Konumlandırmada Kuşak Analizi Yardımıyla Tüketici Algılarının Tespiti: Türk Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama, Muğla: Muğla Üniversitesi SBE Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Baldonado, A. M. (2008) 25 Ways to Motivate Generation Y, US: iUniverse.
  • Bailey, A. ve Ngwenyama, O. (2010). “Bridging the Generation Gap in ICT Use: Interrogating Identity Technology and Interactions in Community Telecenters”, Information Technology for Development. 16 (1)
  • Behrstock-s, E ,Coggshall,J. (2010). Realizing the promise of generation Y, Eductional Leadership, 67(8),28-34.
  • Bezirci, S. Şen (2012) Farklı Kuşaklardak Hemşirelerin Meslekten ve İşten Ayrılma Niyetleri ile İş Doyumlarının İncelenmesi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi SBE Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Digitalage (2013). Teknoloji ile büyümek mi? Y jenerasyonu Teknolojinin içine doğmak mı? Z jenerasyonu,Digital Age Dergisi, 1 Mayıs 2013.

Y KUŞAĞI VE TEKNOLOJİ: Y KUŞAĞININ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM ALIŞKANLIKLARI

Year 2017, Volume: 5 Issue: 2, 845 - 872, 29.09.2017
https://doi.org/10.19145/e-gifder.285714

Abstract

Bu
araştırmada Y kuşağı olarak adlandırılan kuşağın iletişim teknolojilerini kullanım
alışkanlıkları araştırılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde Y kuşağı ile
ilgili yapılan kavramsal taramanın yanı sıra Y kuşağı ile ilgili daha önce
yapılan araştırmalara yer verilmiştir. Nicel araştırma yöntemi ile
gerçekleştirilen araştırmanın ikinci bölümünde ise Y kuşağı zaman diliminde
doğan 664 kişiye “Y Kuşağı ve İletişim Teknolojileri” adlı anket uygulanmıştır.

Araştırma
verilerinin analizinden önce araştırma çerçevesinde uygulanan anket sorularının
güvenilirliğini sınamak amacıyla Cronbach’s Alpha testinden faydalanılmıştır.
Alpha katsayısı 0.771 olarak hesaplanmış ve araştırmanın güvenilir olduğu
saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda Y kuşağının
özellikle cep telefonu ve internetin birleşmesiyle ortaya çıkan akıllı
telefonları geleneksel medyaya göre daha fazla tercih ettiği sonucuna
ulaşılmıştır. Araştırmada Y kuşağının Facebook’u hala Twitter’a göre daha fazla
kullandığı saptanmıştır. Ayrıca Y kuşağının cep telefonu, internet ve
televizyonu her gün aktif olarak kullandığı ortaya konulmuştur. Araştırma
bulgularında Y kuşağının en vazgeçilmez iletişim teknoloji aracının cep
telefonu olduğu saptanmıştır. Yeni iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler
sonucunda Y kuşağının geleneksel medyayı kullanım oranında bir düşüş olduğu
tespit edilmiş ve geleneksel medya işletmelerinin sonraki kuşaklarda daha da
artacağı öngörülen teknoloji kullanımına karşı yenilenmeleri gerekliliği
konusuna vurgu yapılmıştır.

References

  • Hammil, G. (2013). “Mixing and Managing Four Generations of Employees”, http://www.fdu.edu/newspubs/magazine/05ws/generations.htm, (31.12.2013)
  • Islam,A. , Cheon T.W. , Desa, H. (2011). "A study on generation Y behaviours at workplace in penang, Australian Journal of Basics and Applied Sciences, 5(11).
  • İşçimen, D. S. (2012) Y Kuşağı Çalışanların İş Yaşamından Beklentilerinin Karşılanma Düzeyi ile Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki ve Bir Örnek Uygulama, İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi SBE Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • İzmirlioğlu, K. (2008) Konumlandırmada Kuşak Analizi Yardımıyla Tüketici Algılarının Tespiti: Türk Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama, Muğla: Muğla Üniversitesi SBE Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Baldonado, A. M. (2008) 25 Ways to Motivate Generation Y, US: iUniverse.
  • Bailey, A. ve Ngwenyama, O. (2010). “Bridging the Generation Gap in ICT Use: Interrogating Identity Technology and Interactions in Community Telecenters”, Information Technology for Development. 16 (1)
  • Behrstock-s, E ,Coggshall,J. (2010). Realizing the promise of generation Y, Eductional Leadership, 67(8),28-34.
  • Bezirci, S. Şen (2012) Farklı Kuşaklardak Hemşirelerin Meslekten ve İşten Ayrılma Niyetleri ile İş Doyumlarının İncelenmesi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi SBE Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Digitalage (2013). Teknoloji ile büyümek mi? Y jenerasyonu Teknolojinin içine doğmak mı? Z jenerasyonu,Digital Age Dergisi, 1 Mayıs 2013.
There are 9 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mihalis Kuyucu

Publication Date September 29, 2017
Submission Date January 13, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Kuyucu, M. (2017). Y KUŞAĞI VE TEKNOLOJİ: Y KUŞAĞININ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM ALIŞKANLIKLARI. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 845-872. https://doi.org/10.19145/e-gifder.285714
AMA Kuyucu M. Y KUŞAĞI VE TEKNOLOJİ: Y KUŞAĞININ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM ALIŞKANLIKLARI. e-gifder. September 2017;5(2):845-872. doi:10.19145/e-gifder.285714
Chicago Kuyucu, Mihalis. “Y KUŞAĞI VE TEKNOLOJİ: Y KUŞAĞININ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM ALIŞKANLIKLARI”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5, no. 2 (September 2017): 845-72. https://doi.org/10.19145/e-gifder.285714.
EndNote Kuyucu M (September 1, 2017) Y KUŞAĞI VE TEKNOLOJİ: Y KUŞAĞININ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM ALIŞKANLIKLARI. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5 2 845–872.
IEEE M. Kuyucu, “Y KUŞAĞI VE TEKNOLOJİ: Y KUŞAĞININ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM ALIŞKANLIKLARI”, e-gifder, vol. 5, no. 2, pp. 845–872, 2017, doi: 10.19145/e-gifder.285714.
ISNAD Kuyucu, Mihalis. “Y KUŞAĞI VE TEKNOLOJİ: Y KUŞAĞININ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM ALIŞKANLIKLARI”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5/2 (September 2017), 845-872. https://doi.org/10.19145/e-gifder.285714.
JAMA Kuyucu M. Y KUŞAĞI VE TEKNOLOJİ: Y KUŞAĞININ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM ALIŞKANLIKLARI. e-gifder. 2017;5:845–872.
MLA Kuyucu, Mihalis. “Y KUŞAĞI VE TEKNOLOJİ: Y KUŞAĞININ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM ALIŞKANLIKLARI”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 5, no. 2, 2017, pp. 845-72, doi:10.19145/e-gifder.285714.
Vancouver Kuyucu M. Y KUŞAĞI VE TEKNOLOJİ: Y KUŞAĞININ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM ALIŞKANLIKLARI. e-gifder. 2017;5(2):845-72.

Cited By









ATTITUDES OF Y AND Z GENERATIONS TOWARDS ONLINE SHOPPING
Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.53443/anadoluibfd.1183785



















Z Kuşağı YouTube Kullanım Motivasyonları
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Aysun KÖKTENER
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.679505

Y Kuşağı Tüketicilerin Gıda Satın Alma Davranışı
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi
Celile Ö. DÖLEKOĞLU
https://doi.org/10.18016/ksutarimdoga.vi.474049