Year 2018, Volume 6 , Issue 2, Pages 1185 - 1202 2018-09-29

BRAND AND SOCIAL RESPONSIBILITY: PERSONAL CARE BRANDS EXAMPLE
MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ

Neva DOĞAN [1] , Ayşe SARITAŞ [2]


In this study, first of all the importance of brand is mentioned and the relation of it with marketing, publicity and advertisement. At the same time, individual-brand and brand-society relation is dealt with and the relation of brands to social responsibility is emphasized. Today, brands’ success cannot be measured by their profits. With the decrease of the difference between the brands, social responsibility campaigns have become the most important factor among the factors that provide brands to be different from each other. The development of the understanding of social responsibility is evaluated historically and it is determined that today’s brands are not only responsible to the customers but also to the society. Personal care products are used widely, they remain in the agenda by containing unhealthy materials and harmful for the environment as well as. People prefer healthier and natural products while buying personal care products. These brands try to locate themselves as less harmful and sensitive for the nature. In this respect, in the article, the personal care brands Unilever, P&G, Avon and Est”e Lauder which are among the Fortune’s 2017 “Biggest 500 Companies of the Year” are analyzed in terms of social responsibility campaign period, type, partners and applying field. Geoffrey P. Lantos’ social responsibility categorization is used as a base by categorizing the social responsibility types.

Bu çalışmada, öncelikle günümüzde marka kavramının önemine değinilerek pazarlama, tanıtım ve reklamla ilişkisi değerlendirilmiştir. Aynı zamanda birey-marka ilişkisi ve marka-toplum ilişkisi ele alınarak markaların sosyal sorumlulukla bağlantısına vurgu yapılmıştır. Günümüzde markaların başarıları sadece kar elde etmeleriyle ölçülmemektedir. Markaların arasındaki farkların azalmasıyla sosyal sorumluluk kampanyaları markaların birbirinden farklılaşmasını sağlayan önemli faktörlerden biri olmuştur. Sosyal sorumluluk anlayışının gelişimi tarihsel açıdan değerlendirilmiş ve günümüzde markaların yalnızca müşteriye değil, içinde bulunduğu topluma da sorumlu olduğu tespitine varılmıştır. Kişisel bakım ürünleri yaygın olarak kullanılmakla birlikte, içerdiği maddeler nedeniyle hem sağlığa hem de çevreye zararlı olmasıyla da daima gündemde kalmaktadır. Kullanıcılar kişisel bakım ürünleri satın alırken, tercihlerini daha sağlıklı ve daha doğal olan markalardan yana yapmaktadırlar. Bu markalar ise bu beklenti karşısında kendilerini daha sağlığa zararsız, çevreye duyarlı olarak konumlandırmaya çalışmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmada Fortune Dergisi’nin 2017 “Yılın En Büyük 500 Şirketi” sıralamasına giren kişisel bakım markları olan; Unilever, Procter&Gambe, Avon ve Estée Lauder markalarının sosyal sorumluluk kampanyaları, kampanya süresi, türü, işbirlikçileri ve uygulama alanı bağlamında incelenmiştir. Sosyal sorumluluk türleri kategorize edilirken Geoffrey P. Lantos’un ayrımı temel alınmıştır.

  • Crowther, D. and Aras, G. (2008). Corporate Social Responsibility. NY: Ventus Publishing.
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Author: Neva DOĞAN (Primary Author)
Institution: GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
Country: Turkey


Author: Ayşe SARITAŞ

Dates

Publication Date : September 29, 2018

Bibtex @research article { e-gifder383111, journal = {Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi}, issn = {2146-3301}, eissn = {2146-3301}, address = {}, publisher = {Gümüşhane Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {6}, pages = {1185 - 1202}, doi = {10.19145/e-gifder.383111}, title = {MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ}, key = {cite}, author = {DOĞAN, Neva and SARITAŞ, Ayşe} }
APA DOĞAN, N , SARITAŞ, A . (2018). MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , 6 (2) , 1185-1202 . DOI: 10.19145/e-gifder.383111
MLA DOĞAN, N , SARITAŞ, A . "MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ". Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6 (2018 ): 1185-1202 <https://dergipark.org.tr/en/pub/e-gifder/issue/31789/383111>
Chicago DOĞAN, N , SARITAŞ, A . "MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ". Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6 (2018 ): 1185-1202
RIS TY - JOUR T1 - MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ AU - Neva DOĞAN , Ayşe SARITAŞ Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.19145/e-gifder.383111 DO - 10.19145/e-gifder.383111 T2 - Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1185 EP - 1202 VL - 6 IS - 2 SN - 2146-3301-2146-3301 M3 - doi: 10.19145/e-gifder.383111 UR - https://doi.org/10.19145/e-gifder.383111 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ %A Neva DOĞAN , Ayşe SARITAŞ %T MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ %D 2018 %J Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi %P 2146-3301-2146-3301 %V 6 %N 2 %R doi: 10.19145/e-gifder.383111 %U 10.19145/e-gifder.383111
ISNAD DOĞAN, Neva , SARITAŞ, Ayşe . "MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ". Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6 / 2 (September 2018): 1185-1202 . https://doi.org/10.19145/e-gifder.383111
AMA DOĞAN N , SARITAŞ A . MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ. e-gifder. 2018; 6(2): 1185-1202.
Vancouver DOĞAN N , SARITAŞ A . MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi. 2018; 6(2): 1202-1185.