Research Article
BibTex RIS Cite

MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ

Year 2018, Volume: 6 Issue: 2, 1185 - 1202, 29.09.2018
https://doi.org/10.19145/e-gifder.383111

Abstract

Bu çalışmada, öncelikle günümüzde marka kavramının önemine değinilerek pazarlama, tanıtım ve reklamla ilişkisi
değerlendirilmiştir. Aynı zamanda birey-marka ilişkisi ve marka-toplum ilişkisi ele alınarak markaların sosyal
sorumlulukla bağlantısına vurgu yapılmıştır. Günümüzde markaların başarıları sadece kar elde etmeleriyle
ölçülmemektedir. Markaların arasındaki farkların azalmasıyla sosyal sorumluluk kampanyaları markaların
birbirinden farklılaşmasını sağlayan önemli faktörlerden biri olmuştur. Sosyal sorumluluk anlayışının gelişimi
tarihsel açıdan değerlendirilmiş ve günümüzde markaların yalnızca müşteriye değil, içinde bulunduğu topluma da
sorumlu olduğu tespitine varılmıştır. Kişisel bakım ürünleri yaygın olarak kullanılmakla birlikte, içerdiği maddeler
nedeniyle hem sağlığa hem de çevreye zararlı olmasıyla da daima gündemde kalmaktadır. Kullanıcılar kişisel
bakım ürünleri satın alırken, tercihlerini daha sağlıklı ve daha doğal olan markalardan yana yapmaktadırlar. Bu
markalar ise bu beklenti karşısında kendilerini daha sağlığa zararsız, çevreye duyarlı olarak konumlandırmaya
çalışmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmada Fortune Dergisi’nin 2017 “Yılın En Büyük 500 Şirketi” sıralamasına
giren kişisel bakım markları olan; Unilever, Procter&Gambe, Avon ve Estée Lauder markalarının sosyal
sorumluluk kampanyaları, kampanya süresi, türü, işbirlikçileri ve uygulama alanı bağlamında incelenmiştir. Sosyal
sorumluluk türleri kategorize edilirken Geoffrey P. Lantos’un ayrımı temel alınmıştır.

References

  • Crowther, D. and Aras, G. (2008). Corporate Social Responsibility. NY: Ventus Publishing.

BRAND AND SOCIAL RESPONSIBILITY: PERSONAL CARE BRANDS EXAMPLE

Year 2018, Volume: 6 Issue: 2, 1185 - 1202, 29.09.2018
https://doi.org/10.19145/e-gifder.383111

Abstract

In this study, first of all the importance of brand is mentioned and the relation of it with marketing,
publicity and advertisement. At the same time, individual-brand and brand-society relation is dealt with and the
relation of brands to social responsibility is emphasized. Today, brands’ success cannot be measured by their
profits. With the decrease of the difference between the brands, social responsibility campaigns have become the
most important factor among the factors that provide brands to be different from each other. The development of
the understanding of social responsibility is evaluated historically and it is determined that today’s brands are not
only responsible to the customers but also to the society. Personal care products are used widely, they remain in
the agenda by containing unhealthy materials and harmful for the environment as well as. People prefer healthier
and natural products while buying personal care products. These brands try to locate themselves as less harmful
and sensitive for the nature. In this respect, in the article, the personal care brands Unilever, P&G, Avon and Est”e
Lauder which are among the Fortune’s 2017 “Biggest 500 Companies of the Year” are analyzed in terms of social responsibility campaign period, type, partners and applying field. Geoffrey P. Lantos’ social responsibility
categorization is used as a base by categorizing the social responsibility types.

References

  • Crowther, D. and Aras, G. (2008). Corporate Social Responsibility. NY: Ventus Publishing.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Neva Doğan

Ayşe Sarıtaş

Publication Date September 29, 2018
Submission Date January 24, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Doğan, N., & Sarıtaş, A. (2018). MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 1185-1202. https://doi.org/10.19145/e-gifder.383111
AMA Doğan N, Sarıtaş A. MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ. e-gifder. September 2018;6(2):1185-1202. doi:10.19145/e-gifder.383111
Chicago Doğan, Neva, and Ayşe Sarıtaş. “MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6, no. 2 (September 2018): 1185-1202. https://doi.org/10.19145/e-gifder.383111.
EndNote Doğan N, Sarıtaş A (September 1, 2018) MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6 2 1185–1202.
IEEE N. Doğan and A. Sarıtaş, “MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ”, e-gifder, vol. 6, no. 2, pp. 1185–1202, 2018, doi: 10.19145/e-gifder.383111.
ISNAD Doğan, Neva - Sarıtaş, Ayşe. “MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6/2 (September 2018), 1185-1202. https://doi.org/10.19145/e-gifder.383111.
JAMA Doğan N, Sarıtaş A. MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ. e-gifder. 2018;6:1185–1202.
MLA Doğan, Neva and Ayşe Sarıtaş. “MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 6, no. 2, 2018, pp. 1185-02, doi:10.19145/e-gifder.383111.
Vancouver Doğan N, Sarıtaş A. MARKA VE SOSYAL SORUMLULUK: KİŞİSEL BAKIM MARKALARI ÖRNEĞİ. e-gifder. 2018;6(2):1185-202.