Web 2.0 teknolojisinin beraberinde getirmiş olduğu sosyal medya ortamlarından olan YouTube, kullanıcıların video izlemek, yüklemek ve paylaşmak üzere tercih ettiği yeni nesil internet uygulamalarındandır. Sağladığı imkanlar sayesinde internet kullanım becerisine sahip tüm insanlar, hem içerik üreticileri hem de içerik tüketicileri olarak söz konusu ortamı tecrübe edebilmektedir. Kişisel tercihler doğrultusunda çok çeşitli konularda farklı kullanım pratikleriyle karşımıza çıkan YouTube ortamı, üyelik şartı aramaksızın içeriklere ulaşım olanağı tanıyan yapısı ve paylaşılan içerikleri takip edilebilme özelliği ile her kuşaktan insanın farklı motivasyonlarla yararlanım durumunu beraberinde getirmektedir. Bu çalışma, YouTube ortamına Y kuşağı özelinde odaklanmakta, Y kuşağının içerik türeticisi olarak YouTube ortamını kullanım amaçlarını, kullanım düzeylerini ve takip ettiği içerikleri ortaya koyma amacı gütmektedir. Bu kapsamda, Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri içerisinden küme örneklem yöntemine göre seçilmiş 600 denek üzerinde gerçekleştirilen alan araştırması bulguları paylaşılmaktadır. Yapılan alan araştırmasıyla, Y kuşağının internet ortamında video içerikleri izleyeceğinde birincil önceliği YouTube’a verdiği, söz konusu içerikleri izlerken, farklı deneyimler yaşama, etkileşime girme, popüler olanı takip etme, bilgilenme ve eğlenme amaçları doğrultusunda hareket ettiği, bu bağlamda da en fazla müzik videolarına ilgi gösterirken, en az oyun videolarını ve canlı yayınları takip ettiği ve katılımcı profilinin YouTube kullanımına farklı düzeylerde etkisinin olduğu gözlenmektedir.
YouTube, one of the social media environments brought along by Web 2.0 technology, is a new-gen internet application which is preferred by users for watching, uploading and sharing video. Thanks to the facilities it offers, anyone able to use the internet may experience this environment either as content producers or consumers or both. Various usage practices of YouTube environment in accordance with the personal choices enables people of various generations to benefit from it by following and accessing contents without a membership requirement. This study especially focuses on YouTube choices of Y generation and aims to elaborate on YouTube usage purposes of Y generation as content consumers in terms of usage levels and what contents Y generation follows. Within this scope, field study findings, which have been obtained from 600 subjects chosen from among the students of Süleyman Demirel University in accordance with the cluster sampling method, are shared. Study findings indicate that Y generation prioritizes YouTube when they watch videos, choose gather information and access entertainment. Within this scope, Y generation pays the least attention to gaming videos and live broadcasts, whereas they are most interested in music videos. Furthermore, participants’ profiles have an impact on YouTube usage at various levels.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2018 |
Submission Date | July 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 2 |