Öğretmenlerin
çeşitliliğe odaklanan film tercihlerinin eğitim yaşamlarına ve görüş, inanış,
tutumlarına etkisini belirlemek 16 amacıyla yürütülen bu araştırma
nitel bir fenomenolojik çalışmadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve kartopu örnekleme yoluyla belirlenmiştir.
Öğretmenlere sunulan film listesinden en az dört filmi izlemiş olan çeşitli
branşlardaki 16 kadın 4 erkek olmak üzere toplam 20 öğretmen ile çalışılmıştır.
Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu ile yarı-yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analizden
yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda,
öğretmenlerin bu filmlerde yoğun bireysel çaba/uğraş, öğretmen desteği
ve başarı sahnelerinden etkilendikleri, birlikte eğitim ve tüm çocukların
öğretmeni olmaya yönelik olumlu bir bakış açısı geliştirmelerini sağladığı
görülmüştür.
This
study which is carriedout to determine the effects of teachers’ choice of
movies focusing on diversity on their education life and views, beliefs,
attitudes is a qualitative phenomenological research. Sample group of the research
is determined by criterion and snowball sampling. 20 teachers from different fields
have participated in the research. Personal information form and
semi-structured inter view form areused as data collection tool. Descriptive analysis
is used for obtaining data analysis. At theend of the research, it is seen that
teachers are affected by scenes including intense individual effort, teacher support
and success and that these movies make teachers develop a positivepoint of view
on inclusive education and being teacher of all students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 11, 2018 |
Submission Date | November 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |