Klasik Yönetim anlayışından Mükemmellik
Modeline uzanan yolculukta liderler çalışanlarına değer vererek ve onları
kurumlarının önemli bir paydaşı olarak görerek kurumsal bağlılıklarını
arttırmakta ve kurum kültürünün yaygınlaşmasını sağlamaktadır. Toplam Kalite
Yönetimi (TKY) uygulamaları işletmelerde sürekli gelişimi ve iyileşmeyi hedef
aldığından; küreselleşen dünyada kurumsal kimliği, kurumsal imajı, kurumsal
itibarı ve kurum kültürünü çalışanlarının içselleşmiş desteği ile oluşturmak ve
geliştirmek isteyen yöneticiler tarafından öncelikli olarak tercih edilen
yöntemlerdendir. İnsana ve iletişime değer veren modern yöneticiler tarafından
EFQM Mükemmellik Modeline ait dokuz kriter başlığı altında yapılan kurumsal
iletişim çalışmaları sonucunda; kurumsal bağlılığın arttığı, kurum kültürünün
tüm çalışanlarda daha hızlı yayıldığı, çalışanların kendisini kurumun önemli
bir paydaşı olarak gördüğü, kurumun imaj ve itibarının yükselmesi için daha çok
gönüllü olarak çalıştıkları ve kurumun kalite başarı puanının yükseldiği tespit
edilmiştir.
In the journey from classical management understanding
to the excellence model, leaders are raising their employees’ corporate
commitment and providing a spread in corporate
culture by enhancing their employees and seeing them as an important
stakeholder of their corporation. Because of the fact that implementations of
Total Quality Management (TQM) setting sight on continuous development and
amelioration, in the globalizing world these are primarily preferred methods by
managers who wants to create and improve corporate identitiy, corporate image,
corporate reputation and corporate culture via employees’ internalized support.
As a result of studies carried under the title of European Foundation for
Quality Management Excellence Model by managers that enhance people and
communication; raising institutional commitment, faster spread of corporation,
their voluntarily work to raise public opinion and dignity of the corporation
and corporation’s rise in quality success point were observed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2019 |
Submission Date | July 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 1 |