History
of communication had a new characteristic along with present changing and
developing technologies. Mediums of
newspaper, radio and television which are components of traditional media
needed to publish through new communication technologies due to advancements in
communication technologies. As Tudor point out, people explored power of new
communication technologies and begin to use them. Because of that, the subject
of this work is web sites and social media networks which established by
national newspapers which are one of the media tools. This work aims to
scrutinize the web sites and social media accounts of the national newspapers
named Sözcü, Milliyet and Yeni Şafak.
The findings through the thematic analysis on this purpose, suggests
that the mentioned newspapers use the technologies effectively and share
contents to inform the public opinion regularly. Censequently, the said
newspapers create opportunity to publicize themselves through the media based
on internet and therebye gain an affirmative image and corporate reputation.
Günümüz değişen ve gelişen teknolojilerin varlığında, iletişim
tarihi de eşdeğer olarak yeni bir nitelik kazanmıştır. İletişim
teknolojilerinde sağlanan ilerleme ile geleneksel medyada yer bulan gazete,
radyo ve televizyon mecrası da yeni iletişim teknolojilerinden yayın olanağı
sağlama gereksinimi duymuşlardır. Tudor’un da ifade ettiği gibi insanlar, yeni
iletişim olanaklarının gücünü keşfetmiş ve bunu kullanmaya başlamışlardır. Bu
durumda medya araçlarından biri olan ulusal gazetelerin teknolojiden
yararlanarak oluşturduğu web sitesi ve sosyal medya ağları, bu çalışmanın
konusunu oluşturmaktadır. Araştırmanın
amacı ise Sözcü, Milliyet ve Yeni Şafak
isimli ulusal gazetelerin web sitesi ve sosyal medya ağlarının incelenmesini
içermektedir. Bu amaca ulaşmak için yapılan tematik inceleme neticesinde adı
geçen gazetelerin teknolojiyi etkin şekilde kullandığı ve kamuoyunu
bilgilendirmek için düzenli paylaşım yaptığı sonucuna ulaşılmıştır. Buna bağlı
olarak adı geçen ulusal gazetelerin internet tabanlı medya sayesinde insanlara
kendisini tanıtma fırsatı ve bunun sonucunda da kurumsal yönde itibar ve olumlu
bir imaj kazandığı bilgisi elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2019 |
Submission Date | June 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 3 |