Research Article
BibTex RIS Cite

THE ROLE OF SOCIAL MEDIA ADVERTISEMENTS IN CREATING BRAND BALANCE OF CAR BRANDS WHICH HAVE HIGH INTEREST

Year 2020, Volume: 8 Issue: 1, 155 - 187, 28.03.2020
https://doi.org/10.19145/e-gifder.646656

Abstract

Companies benefit from the opportunities of technology in creating brand equity and with its social media applications.it creates brand equity for the target audience. Social media ads create brand attitudes, and are sometimes used in creating perceived quality, awareness, awareness and brand loyalty towards the brand. In this context, the main purpose of the study is to reveal the role of social media advertising in creating brand equity of car brands which have high interest. Within the scope of brand equity, brand loyalty, perceived quality, brand awareness and brand recognition level of social media ads it is aimed to reveal the relationship between the liking level. In this study, 953 automobile users living in the provinces of Diyarbakır, Urfa, Antep, Batman, Siirt, Elazığ and Gaziantep of the East and South east were selected as the sample. In the study, it was found that there was a significant relationship between the frequency of social media usage and brand and advertising attitude, and the level of encounter with automobile advertising on social media and brand attitude. In the research, it was determined that the attitude towards automobile advertisements in social media played a significant role in brand awareness, brand loyalty, brand awareness. However, it was not determinant in perceived quality and again, attitude towards brand in advertising played a positive role on brand loyalty, perceived quality, brand awareness and awareness. On the other hand, while the meaningful relationship between brand awareness and brand loyalty and purchase intention was determined, it was found that brand awareness and perceived quality had no role on purchasing intention.

References

  • AKAR, E. (2012). Sosyal Medya Pazarlaması. İstanbul: Efil Yayınevi.
  • AAKER, D.A. (2014). Güçlü Markalar Yaratmak. İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • ELDEN, M (2009). Reklam ve Reklamcılık. 1.Baskı. İstanbul: Say Yayınevi.

İLGİLENİM DÜZEYİ YÜKSEK OTOMOBİL MARKALARININ MARKA DENKLİĞİ OLUŞTURMADA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ROLÜ

Year 2020, Volume: 8 Issue: 1, 155 - 187, 28.03.2020
https://doi.org/10.19145/e-gifder.646656

Abstract

Firmalar marka denkliği oluşturmada teknolojinin olanaklarından faydalanmakta ve sosyal medya uygulamaları ile hedef kitle ürerinde marka denkliği oluşturmaktadır. Sosyal medya reklamları marka tutumu yaratılmakta, markaya yönelik algılanan kalitede, farkındalık, bilinirlik ve marka sadakati oluşturmada zaman zaman kullanılmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı ilgilenim düzeyi yüksek otomobil markalarının marka denkliği oluşturmada sosyal medya reklamlarının rolünü ortaya çıkarmaktır. Doğu ve Güneydoğunun Diyarbakır, Urfa, Antep, Batman, Siirt, Elazığ ve Gaziantep illerinde yaşayan 953 otomobil kullanıcısı çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada sosyal medya kullanım sıklığı ile marka ve reklam tutumu arasında yine sosyal medyada otomobil reklamları ile karşılaşma düzeyi ile marka tutumu arasında anlamlı bir ilişki görülürken reklam tutumu arasında anlamlı bir ilişkini olmadığı sonucu elde edilmiştir. Araştırmada sosyal medyada yer alan otomobil reklamlarına yönelik tutumun marka bilinirliği, marka sadakati, marka farkındalığında önemli ölçüde rol oynadığı, ancak algılanan kalitede belirleyici olmadığı, yine reklamlardaki markaya yönelik tutumun marka sadakati, algılanan kalite, marka bilinirliği ve farkındalığı üzerinde olumlu rol oynadığı belirlenmiştir. Diğer taraftan marka farkındalığı ve marka sadakati ile satın alma niyeti arasında anlamlı ilişki belirlenirken, marka bilinirliği ve algılanan kalitenin satın alma niyeti üzerinde rolünün olmadığı tespit edilmiştir.

References

  • AKAR, E. (2012). Sosyal Medya Pazarlaması. İstanbul: Efil Yayınevi.
  • AAKER, D.A. (2014). Güçlü Markalar Yaratmak. İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • ELDEN, M (2009). Reklam ve Reklamcılık. 1.Baskı. İstanbul: Say Yayınevi.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Hakkı Guney 0000-0002-2254-6018

Emine Şahin 0000-0002-7269-0923

Publication Date March 28, 2020
Submission Date November 14, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Guney, İ. H., & Şahin, E. (2020). İLGİLENİM DÜZEYİ YÜKSEK OTOMOBİL MARKALARININ MARKA DENKLİĞİ OLUŞTURMADA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ROLÜ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(1), 155-187. https://doi.org/10.19145/e-gifder.646656
AMA Guney İH, Şahin E. İLGİLENİM DÜZEYİ YÜKSEK OTOMOBİL MARKALARININ MARKA DENKLİĞİ OLUŞTURMADA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ROLÜ. e-gifder. March 2020;8(1):155-187. doi:10.19145/e-gifder.646656
Chicago Guney, İbrahim Hakkı, and Emine Şahin. “İLGİLENİM DÜZEYİ YÜKSEK OTOMOBİL MARKALARININ MARKA DENKLİĞİ OLUŞTURMADA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ROLÜ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8, no. 1 (March 2020): 155-87. https://doi.org/10.19145/e-gifder.646656.
EndNote Guney İH, Şahin E (March 1, 2020) İLGİLENİM DÜZEYİ YÜKSEK OTOMOBİL MARKALARININ MARKA DENKLİĞİ OLUŞTURMADA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ROLÜ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8 1 155–187.
IEEE İ. H. Guney and E. Şahin, “İLGİLENİM DÜZEYİ YÜKSEK OTOMOBİL MARKALARININ MARKA DENKLİĞİ OLUŞTURMADA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ROLÜ”, e-gifder, vol. 8, no. 1, pp. 155–187, 2020, doi: 10.19145/e-gifder.646656.
ISNAD Guney, İbrahim Hakkı - Şahin, Emine. “İLGİLENİM DÜZEYİ YÜKSEK OTOMOBİL MARKALARININ MARKA DENKLİĞİ OLUŞTURMADA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ROLÜ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8/1 (March 2020), 155-187. https://doi.org/10.19145/e-gifder.646656.
JAMA Guney İH, Şahin E. İLGİLENİM DÜZEYİ YÜKSEK OTOMOBİL MARKALARININ MARKA DENKLİĞİ OLUŞTURMADA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ROLÜ. e-gifder. 2020;8:155–187.
MLA Guney, İbrahim Hakkı and Emine Şahin. “İLGİLENİM DÜZEYİ YÜKSEK OTOMOBİL MARKALARININ MARKA DENKLİĞİ OLUŞTURMADA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ROLÜ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 8, no. 1, 2020, pp. 155-87, doi:10.19145/e-gifder.646656.
Vancouver Guney İH, Şahin E. İLGİLENİM DÜZEYİ YÜKSEK OTOMOBİL MARKALARININ MARKA DENKLİĞİ OLUŞTURMADA SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ ROLÜ. e-gifder. 2020;8(1):155-87.