Review
BibTex RIS Cite

AN EVALUATION ON PRODUCT PLACEMENT RESEARCHES IN TURKEY BETWEEN THE YEARS 2011-2019

Year 2020, Volume: 8 Issue: 1, 212 - 243, 28.03.2020
https://doi.org/10.19145/e-gifder.671294

Abstract

Product placement is the planned and unobtrusive placement of a branded product in a movie, TV series or television program to influence the masses. Product placement has recently gained visibility as a topic that has been frequently addressed in academic studies. Among these studies, the intensity of research on the relationship between product placement and purchasing tendency is remarkable. Within the scope of the study, the studies dealing with product / brand relationship in the fields of Communication and Business were evaluated. In this context, in terms of presenting a perspective, firstly a general framework of the academic texts related to the subject in the national literature has been drawn and the problems encountered in the studies have been interpreted. With these results; product placement and attitudes in Turkey, product placement in movies, series and competition in product placement and product placement practices in addressing the digital media field thesis is made analysis of articles and books. As a result of studies involving the use of descriptive research methods, it was determined that the research focused on the placement of products in general practice since Turkey began to increase in 2011 and the subject to be adequately according to international literature. Also as a result of the evaluation of product placement studies in Turkey, where again the problem of these studies, cinema and films mainly based mainly contained a number of problems have emerged as focus on buying behavior.

References

  • AKYOL, Ayça Ç. ve KURUCA, Yasemin (2015). Product Placement Practices in Independent and Box-Office Films in Turkey, International Journal of Social Sciences and Education Research, Volume: 1(1), 261-276.
  • AKINCI, Semra ve ÇAKIR Vesile (2017). Para-Sosyal İlişki Teorisi Perspektifinden Ürün Yerleştirme Etkililiği. İNİF E-dergi, 2(2), 210-228.
  • ALAGÖZ, Selda B. ve GÜLER, Banu (2018). Bilgisayar Oyunlarında Ürün Yerleştirme Uygulaması: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:15, Sayı: 2, 479-500.
  • ALİYEVA, Saima (2014). Asya Sinemasında Ürün Yerleştirme: En çok İzlenen Filmlerin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • ALTINTAŞ, Derya (2017). Sinema Filmlerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamaları ve Marka Farkındalığına Yönelik İzleyici Tutumları Arasındaki İlişkiler: Oflu Hoca’nın Şifresi 2 Filmi Örneği, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Trabzon.
  • ANIK, Emine (2011). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Açısından Ürün Yerleştirme ve Sinema Filmleri Üzerine Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • ARSLAN, Eylem (2011). Hollywood A.Ş. Sunar: Ürün Yerleştirme, İstanbul, Beta Basım Yayım.
  • AYAR, Hayat (2011). Sinema Filmlerinde Marka Stratejilerinin İzleyicilerde Marka Farkındalığı Yaratma Etkisi: Toy Story III Filmi Üzerine Bir Uygulama, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.
  • BAK, Gökhan ve EŞİDİR, Osman V. (2018). Sinemada Ürün Yerleştirme; Anadolu Kartalları Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(67), 1159-1166.
  • BALASUBRAMANIAN, S. (1994). Beyond Advertising and Publicity: Hybrid Messages and Public Policy Issues, Journal of Advertising, Vol:23, No:4, ss:29-46.
  • BAŞARIR, Öner (2019). Marka Farkındalığı ile Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişki Bağlamında Televizyon Dizilerinde Ürün Yerleştirme, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • BAŞGÖZE, Pınar ve KAZANCI Şerife (2014). Ürün Yerleştirme ve Reklama ilişkin Tutumların Satın Alma Eğilimi ve Marka İmajı Üzerine Etkileri. H.Ü İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32(1), 29-54.
  • BOLAT, Nursel (2018). Teoriden Pratiğe, Spordan Medyaya Ürün Yerleştirme Uygulamaları, (Ed.), Nursel Bolat. Konya: Literatürk Yayınları.
  • BULUT, Leyla ve KIRDAR, Yalçın (2016). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Ürün Yerleştirme, Almanya, Türkiye Alim Kitapları.
  • CELEP, Emel ve TOPALOĞLU, Murat (2018). 2000 Sonrası Türk Sineması’nda Ürün Yerleştirme Stratejisi İncelemesi: Cem Yılmaz Filmleri Örneği, Journal Of Social and Humanities Science Research, Vol.:5, Sayı:22, 972-985.
  • ÇAKIR, Ayşe P. (2011). Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme Yöntemlerinin Marka Bilinirliğine ve Marka Hatırlanabilirliğine Etkisi, , Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. ÇAVUŞOĞLU, Bora, BABAN, Ece ve ÖZDEMİR Ü. Anıl, (2011). Sinemada Ürün Yerleştirme ve Asmalı Konak Hayat Filmi, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:2, 150-162.
  • ÇELİK, Uğur (2018). Yeni Nesil İletişim Teknolojileri Bağlamında Ürün Yerleştirme ve Marka Hatırlanırlığı: Fi Dizisi Örneği, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • ÇULCU, Burcu (2019). Tüketim Olgusunun Dizilerde Kullanımı: Ürün Yerleştirme İncelemesi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli.
  • GUPTA, P.B. and GOULD, S.J., (1997). Consumers’ Perceptions of the Ethics and Acceptability of Product Placements in Movies: Product Category and Individual Differences, Journal of Current Issues and Research in Advertising, 19(1), 37-50.
  • GÜREL, Emet ve ALEM, Jale (2014). Ürün Yerleştirme, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık.
  • KARA, Elif (2016). Ürün Yerleştirme ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Kullanıldığı Ortamlar ve Tutundurma Yöntemleri Açısından Mukayeseli Analizi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erzurum.
  • KARIŞIK, Vildan (2014). Effectiveness Of Product Placement Applications on Turkish TV Media, Fatih Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul KINIT, Edanur (2013). Ürün Yerleştirme Uygulamalarının Tüketici Tercihlerindeki Rolünün Araştırılması: Elazığ İli Örneği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • KÖSE, Hatice N. (2012). Yerli ve Yabancı Sinemada Ürün Yerleştirme: 2010 Yılı Yerli ve Yabancı Sinema Filmlerinde Yerleştirilen Ürünlerin Kategorilendirilmesi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli.
  • MAZICI, Emel T., ATEŞ, Nur B. ve YILDIRIM, Ayşe (2017). Televizyon Programlarında Ürün Yerleştirme:“Survivor All Star” Örneği. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 9(4), 238-257.
  • OKKAY, İpek (2014). Pazarlama İletişiminde Ürün Yerleştirme ve Etiksel Bir Yaklaşım, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • ÖZALTIN, Yiğit.E. (2015). Açık ve Kapalı Ürün Yerleştirme Tekrara Sayılarının İzleyiciler Üzerinde Etkisi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • ÖZTÜRK, Eda ve ŞENER, Gül (2018). Modada Nüfuz Pazarlaması: Mikro Instabloggerların Ürün Yerleştirme Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 11(1), 382-412.
  • ÖZTÜRK, Gülay, ÖYMEN, Gözde, EKEN, İhsan, ÇAKIR, Hilal Ö., KOCABAY Şener, N., TATLI, Erdem ve AYDIN, Sena (ed.) (2018). 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi.
  • ÖZTÜRK, Gülay (2018). Bu Kitapta Ürün Yerleştirme Var, (Ed.) Gülay Öztürk, İstanbul, Nobel Akademi Yayıncılık.
  • ÖZTÜRK, Selen ve OKUMUŞ, Abdullah (2014) Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Ürün Yerleştirme: Kavramsal Bir Çerçeve. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 76, 1-34.
  • PAYLAR, Önder Z. (2014). Türk Sineması’nda Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • SAPMAZ, Emel (2013). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Ürün Yerleştirme ve Televizyon Programları Üzerine Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • SAPMAZ, Emel ve TOLON, Metehan (2014). Bütünleşik Pazarlama iletişiminde Ürün Yerleştirme ve Üniversite Öğrencilerinin Televizyon Programlarındaki Ürün Yerleştirmelere İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma. Gazi üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi 16(2), 15-44.
  • SARI, Gülşah (2016). Popüler Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme: Tütün ve Tütün Mamülleri Kullanımı, CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Aralık, Cilt: 40, Sayı: 2, 79-103.
  • ŞENER, Gül, ÖZTÜRK, Eda ve SUHER, H.Kemal (2019). Nüfuzumu Kullanırken Ben: Türkiye’deki Moda Instabloggerlarının Ürün Yerleştirme Uygulamaları Üzerine Bir İçerik Analizi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (2) , 415-436.
  • TANYILDIZI, Nural İ., GERÇEK, İnci S. (2012). 'Marka Farkındalığı Yaratmada Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme Uygulamaları: Anadolu Kartalları, Kolpaçino Bomba ve Aşk Tesadüfleri Sever Filmleri Üzerinde Bir Araştırma', The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), 1095-1109.
  • TÜZÜN, Selin ve TAŞDEMİR, Babacan (2014). Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik ile İlgili Artan Kaygılar: Türkiye’de Televizyon Draması Sektörü Örneği. Galatasaray İletişim Dergisi, 21, 51-78.
  • VAERENBERGH, Y.V., D. Van de Sompel, N.Van Loock and I. Vermeir (2011). “The Impact of Brand Name Placement in Song Lyrics on Brand Attitudes: Does the Attitude toward the Artist Matter?”, (Ed. Shintaro Okazaki), Advances in Advertising Research (Vol.2) Breaking New Ground in Theory and Practice, Gabler Verlag, Springer Fachmedien Wiesbaden.
  • YAZICI, Fikret (2016a). Görsel Medya ve Ürün Yerleştirme: Televizyon Örneği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Kayseri.
  • YAZICI, Fikret (2016b). Ürün Yerleştirme Uygulamasının Hukuki Boyutu: ABD, Avrupa Ülkeleri ve Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. S. 40. (2016/1), ss. 93-119.
  • YAZICI, Fikret (2017). Türkiye’de Ulusal Televizyon Kanallarında Ürün Yerleştirme, ASEAD Cilt: 4, Sayı:12, Yıl 2017, ss.480-489.
  • YAZICI, Fikret (2018). Radyo Programlarında Reklam Kullanımı: Program Yapımcısı Perspektifinden Radyo Reklamlarının Değerlendirilmesi, Journal of International Social Research, Cilt:11, Sayı:59, 1251-1261.
  • YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • YILDIRIM, Erhan ve CAN, Aytekin (2019). Reklamcılığın Farklı Bir Yüzü Olan Ürün Yerleştirmenin Televizyon Dizilerinde Kullanımı ve AND Pastel İnşaatın “İstanbul’lu Gelin” Dizisi İçerisinde Ürün Yerleştirme Uygulamasının Çözümlenmesi, Selçuk İletişim , 12 (2) , 680-707.
  • YILDIRIM, Mert (2018). Yarışma Programlarında Ürün Yerleştirme Uygulamaları ve Marka Hatırlanırlığına Etkisi: Survivor 2017 Ünlüler Gönüllüler Analizi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • YOLCU, Ergün (2003), Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme (Gizli Reklam): 1997 Yılında Amerikan Filmleri Üzerinde Yapılan Bir İçerik Analizlerinin Vizontele Filmi Üzerine Uygulanması, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, S: 17, 449- 463.
  • ZEREN, Deniz ve PAYLAR, Önder Ziya (2014). Ürün Yerleştirme: Milenyum İtibariyle Türk Sinemasındaki Durum, Adana, Karahan.Kitabevi.

2011-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN ÜRÜN YERLEŞTİRME ARAŞTIRMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME

Year 2020, Volume: 8 Issue: 1, 212 - 243, 28.03.2020
https://doi.org/10.19145/e-gifder.671294

Abstract

Ürün yerleştirme, film, dizi ya da televizyon programının içine markalı bir ürünün kitleleri etkilemeye yönelik olarak planlı ve göze batmayacak şekilde yerleştirilmesidir. Ürün yerleştirme, son zamanlarda akademik çalışmalarda sıkça ele alınan bir konu olarak görünürlük kazanmıştır. Bu çalışmalar arasında ise ürün yerleştirme uygulaması ve satın alma eğilimi ilişkisine yönelik araştırmaların yoğunluğu dikkat çekmektedir. Çalışma kapsamında İletişim ve İşletme alanlarında ürün/marka ilişkisini ele alan çalışmalar değerlendirilmiştir. Bu kapsamda, perspektif sunması açısından, öncelikli olarak ulusal literatürde konu ile ilgili yer alan akademik metinlerin genel bir çerçevesi çizilmiş ve çalışmalarda karşılaşılan problemler yorumlanmıştır. Bu sonuçlarla birlikte; Türkiye’de ürün yerleştirme ve tutum geliştirme, sinemada ürün yerleştirme, dizi ve yarışmalarda ürün yerleştirme ve dijital mecralarda ürün yerleştirme uygulamalarını ele alan tez, makale ve kitapların analizi yapılmıştır. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmanın sonucunda, genel olarak ürün yerleştirme uygulamasına odaklanan araştırmaların Türkiye’de 2011 yılından itibaren artmaya başladığı ve konunun uluslararası literatüre göre yeterli düzeyde olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca Türkiye’deki ürün yerleştirme çalışmalarının değerlendirilmesi sonucunda, bu çalışmaların tekrar problemi yaşadığı, sinema filmleri ağırlıklı temellendiği ve ağırlıklı olarak satın alma davranışlarına odaklandığı gibi birtakım problemler içerdiği ortaya çıkmıştır. 

References

  • AKYOL, Ayça Ç. ve KURUCA, Yasemin (2015). Product Placement Practices in Independent and Box-Office Films in Turkey, International Journal of Social Sciences and Education Research, Volume: 1(1), 261-276.
  • AKINCI, Semra ve ÇAKIR Vesile (2017). Para-Sosyal İlişki Teorisi Perspektifinden Ürün Yerleştirme Etkililiği. İNİF E-dergi, 2(2), 210-228.
  • ALAGÖZ, Selda B. ve GÜLER, Banu (2018). Bilgisayar Oyunlarında Ürün Yerleştirme Uygulaması: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:15, Sayı: 2, 479-500.
  • ALİYEVA, Saima (2014). Asya Sinemasında Ürün Yerleştirme: En çok İzlenen Filmlerin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • ALTINTAŞ, Derya (2017). Sinema Filmlerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamaları ve Marka Farkındalığına Yönelik İzleyici Tutumları Arasındaki İlişkiler: Oflu Hoca’nın Şifresi 2 Filmi Örneği, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Trabzon.
  • ANIK, Emine (2011). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Açısından Ürün Yerleştirme ve Sinema Filmleri Üzerine Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • ARSLAN, Eylem (2011). Hollywood A.Ş. Sunar: Ürün Yerleştirme, İstanbul, Beta Basım Yayım.
  • AYAR, Hayat (2011). Sinema Filmlerinde Marka Stratejilerinin İzleyicilerde Marka Farkındalığı Yaratma Etkisi: Toy Story III Filmi Üzerine Bir Uygulama, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.
  • BAK, Gökhan ve EŞİDİR, Osman V. (2018). Sinemada Ürün Yerleştirme; Anadolu Kartalları Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(67), 1159-1166.
  • BALASUBRAMANIAN, S. (1994). Beyond Advertising and Publicity: Hybrid Messages and Public Policy Issues, Journal of Advertising, Vol:23, No:4, ss:29-46.
  • BAŞARIR, Öner (2019). Marka Farkındalığı ile Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişki Bağlamında Televizyon Dizilerinde Ürün Yerleştirme, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • BAŞGÖZE, Pınar ve KAZANCI Şerife (2014). Ürün Yerleştirme ve Reklama ilişkin Tutumların Satın Alma Eğilimi ve Marka İmajı Üzerine Etkileri. H.Ü İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32(1), 29-54.
  • BOLAT, Nursel (2018). Teoriden Pratiğe, Spordan Medyaya Ürün Yerleştirme Uygulamaları, (Ed.), Nursel Bolat. Konya: Literatürk Yayınları.
  • BULUT, Leyla ve KIRDAR, Yalçın (2016). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Ürün Yerleştirme, Almanya, Türkiye Alim Kitapları.
  • CELEP, Emel ve TOPALOĞLU, Murat (2018). 2000 Sonrası Türk Sineması’nda Ürün Yerleştirme Stratejisi İncelemesi: Cem Yılmaz Filmleri Örneği, Journal Of Social and Humanities Science Research, Vol.:5, Sayı:22, 972-985.
  • ÇAKIR, Ayşe P. (2011). Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme Yöntemlerinin Marka Bilinirliğine ve Marka Hatırlanabilirliğine Etkisi, , Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. ÇAVUŞOĞLU, Bora, BABAN, Ece ve ÖZDEMİR Ü. Anıl, (2011). Sinemada Ürün Yerleştirme ve Asmalı Konak Hayat Filmi, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:2, 150-162.
  • ÇELİK, Uğur (2018). Yeni Nesil İletişim Teknolojileri Bağlamında Ürün Yerleştirme ve Marka Hatırlanırlığı: Fi Dizisi Örneği, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • ÇULCU, Burcu (2019). Tüketim Olgusunun Dizilerde Kullanımı: Ürün Yerleştirme İncelemesi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli.
  • GUPTA, P.B. and GOULD, S.J., (1997). Consumers’ Perceptions of the Ethics and Acceptability of Product Placements in Movies: Product Category and Individual Differences, Journal of Current Issues and Research in Advertising, 19(1), 37-50.
  • GÜREL, Emet ve ALEM, Jale (2014). Ürün Yerleştirme, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık.
  • KARA, Elif (2016). Ürün Yerleştirme ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Kullanıldığı Ortamlar ve Tutundurma Yöntemleri Açısından Mukayeseli Analizi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erzurum.
  • KARIŞIK, Vildan (2014). Effectiveness Of Product Placement Applications on Turkish TV Media, Fatih Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul KINIT, Edanur (2013). Ürün Yerleştirme Uygulamalarının Tüketici Tercihlerindeki Rolünün Araştırılması: Elazığ İli Örneği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • KÖSE, Hatice N. (2012). Yerli ve Yabancı Sinemada Ürün Yerleştirme: 2010 Yılı Yerli ve Yabancı Sinema Filmlerinde Yerleştirilen Ürünlerin Kategorilendirilmesi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli.
  • MAZICI, Emel T., ATEŞ, Nur B. ve YILDIRIM, Ayşe (2017). Televizyon Programlarında Ürün Yerleştirme:“Survivor All Star” Örneği. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 9(4), 238-257.
  • OKKAY, İpek (2014). Pazarlama İletişiminde Ürün Yerleştirme ve Etiksel Bir Yaklaşım, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • ÖZALTIN, Yiğit.E. (2015). Açık ve Kapalı Ürün Yerleştirme Tekrara Sayılarının İzleyiciler Üzerinde Etkisi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • ÖZTÜRK, Eda ve ŞENER, Gül (2018). Modada Nüfuz Pazarlaması: Mikro Instabloggerların Ürün Yerleştirme Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 11(1), 382-412.
  • ÖZTÜRK, Gülay, ÖYMEN, Gözde, EKEN, İhsan, ÇAKIR, Hilal Ö., KOCABAY Şener, N., TATLI, Erdem ve AYDIN, Sena (ed.) (2018). 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi.
  • ÖZTÜRK, Gülay (2018). Bu Kitapta Ürün Yerleştirme Var, (Ed.) Gülay Öztürk, İstanbul, Nobel Akademi Yayıncılık.
  • ÖZTÜRK, Selen ve OKUMUŞ, Abdullah (2014) Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Ürün Yerleştirme: Kavramsal Bir Çerçeve. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 76, 1-34.
  • PAYLAR, Önder Z. (2014). Türk Sineması’nda Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • SAPMAZ, Emel (2013). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Aracı Olarak Ürün Yerleştirme ve Televizyon Programları Üzerine Bir Araştırma, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • SAPMAZ, Emel ve TOLON, Metehan (2014). Bütünleşik Pazarlama iletişiminde Ürün Yerleştirme ve Üniversite Öğrencilerinin Televizyon Programlarındaki Ürün Yerleştirmelere İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma. Gazi üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi 16(2), 15-44.
  • SARI, Gülşah (2016). Popüler Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme: Tütün ve Tütün Mamülleri Kullanımı, CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Aralık, Cilt: 40, Sayı: 2, 79-103.
  • ŞENER, Gül, ÖZTÜRK, Eda ve SUHER, H.Kemal (2019). Nüfuzumu Kullanırken Ben: Türkiye’deki Moda Instabloggerlarının Ürün Yerleştirme Uygulamaları Üzerine Bir İçerik Analizi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (2) , 415-436.
  • TANYILDIZI, Nural İ., GERÇEK, İnci S. (2012). 'Marka Farkındalığı Yaratmada Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme Uygulamaları: Anadolu Kartalları, Kolpaçino Bomba ve Aşk Tesadüfleri Sever Filmleri Üzerinde Bir Araştırma', The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), 1095-1109.
  • TÜZÜN, Selin ve TAŞDEMİR, Babacan (2014). Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik ile İlgili Artan Kaygılar: Türkiye’de Televizyon Draması Sektörü Örneği. Galatasaray İletişim Dergisi, 21, 51-78.
  • VAERENBERGH, Y.V., D. Van de Sompel, N.Van Loock and I. Vermeir (2011). “The Impact of Brand Name Placement in Song Lyrics on Brand Attitudes: Does the Attitude toward the Artist Matter?”, (Ed. Shintaro Okazaki), Advances in Advertising Research (Vol.2) Breaking New Ground in Theory and Practice, Gabler Verlag, Springer Fachmedien Wiesbaden.
  • YAZICI, Fikret (2016a). Görsel Medya ve Ürün Yerleştirme: Televizyon Örneği, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Kayseri.
  • YAZICI, Fikret (2016b). Ürün Yerleştirme Uygulamasının Hukuki Boyutu: ABD, Avrupa Ülkeleri ve Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. S. 40. (2016/1), ss. 93-119.
  • YAZICI, Fikret (2017). Türkiye’de Ulusal Televizyon Kanallarında Ürün Yerleştirme, ASEAD Cilt: 4, Sayı:12, Yıl 2017, ss.480-489.
  • YAZICI, Fikret (2018). Radyo Programlarında Reklam Kullanımı: Program Yapımcısı Perspektifinden Radyo Reklamlarının Değerlendirilmesi, Journal of International Social Research, Cilt:11, Sayı:59, 1251-1261.
  • YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • YILDIRIM, Erhan ve CAN, Aytekin (2019). Reklamcılığın Farklı Bir Yüzü Olan Ürün Yerleştirmenin Televizyon Dizilerinde Kullanımı ve AND Pastel İnşaatın “İstanbul’lu Gelin” Dizisi İçerisinde Ürün Yerleştirme Uygulamasının Çözümlenmesi, Selçuk İletişim , 12 (2) , 680-707.
  • YILDIRIM, Mert (2018). Yarışma Programlarında Ürün Yerleştirme Uygulamaları ve Marka Hatırlanırlığına Etkisi: Survivor 2017 Ünlüler Gönüllüler Analizi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • YOLCU, Ergün (2003), Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme (Gizli Reklam): 1997 Yılında Amerikan Filmleri Üzerinde Yapılan Bir İçerik Analizlerinin Vizontele Filmi Üzerine Uygulanması, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, S: 17, 449- 463.
  • ZEREN, Deniz ve PAYLAR, Önder Ziya (2014). Ürün Yerleştirme: Milenyum İtibariyle Türk Sinemasındaki Durum, Adana, Karahan.Kitabevi.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fikret Yazıcı 0000-0003-1821-0973

Publication Date March 28, 2020
Submission Date January 7, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Yazıcı, F. (2020). 2011-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN ÜRÜN YERLEŞTİRME ARAŞTIRMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(1), 212-243. https://doi.org/10.19145/e-gifder.671294
AMA Yazıcı F. 2011-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN ÜRÜN YERLEŞTİRME ARAŞTIRMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME. e-gifder. March 2020;8(1):212-243. doi:10.19145/e-gifder.671294
Chicago Yazıcı, Fikret. “2011-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN ÜRÜN YERLEŞTİRME ARAŞTIRMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8, no. 1 (March 2020): 212-43. https://doi.org/10.19145/e-gifder.671294.
EndNote Yazıcı F (March 1, 2020) 2011-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN ÜRÜN YERLEŞTİRME ARAŞTIRMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8 1 212–243.
IEEE F. Yazıcı, “2011-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN ÜRÜN YERLEŞTİRME ARAŞTIRMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME”, e-gifder, vol. 8, no. 1, pp. 212–243, 2020, doi: 10.19145/e-gifder.671294.
ISNAD Yazıcı, Fikret. “2011-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN ÜRÜN YERLEŞTİRME ARAŞTIRMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 8/1 (March 2020), 212-243. https://doi.org/10.19145/e-gifder.671294.
JAMA Yazıcı F. 2011-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN ÜRÜN YERLEŞTİRME ARAŞTIRMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME. e-gifder. 2020;8:212–243.
MLA Yazıcı, Fikret. “2011-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN ÜRÜN YERLEŞTİRME ARAŞTIRMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 8, no. 1, 2020, pp. 212-43, doi:10.19145/e-gifder.671294.
Vancouver Yazıcı F. 2011-2019 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN ÜRÜN YERLEŞTİRME ARAŞTIRMALARINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME. e-gifder. 2020;8(1):212-43.

Cited By

TÜRKİYE’DE RADYO REKLAMCILIĞININ ARKA PLANI
Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi
Serhat TOPTAŞ
https://doi.org/10.48174/buaad.939067