Günümüzde dünya çapında yayın yapan yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası televizyon medyası, küresel markaları pazarlamak ve tüketicisiyle bağlantı kurmak için yayıncılığın duygusal etkisinden yararlanmakta ve yeni medyanın sunduğu yeni ortamları kullanmaktadır. 1990’lara kadar yayın içeriklerini iletmek amacıyla kullanılan karasal, kablo veya uydu sistemleri günümüzde dijitalleşmeyle beraber yerini büyük ölçüde İnternet tabanlı çevrimiçi, çevrimdışı, yüklenmiş, indirilmiş, dar yayın veya podcast gibi multimedya platformlara bırakmış durumdadır. Bu platformlar yayıncılara hedef kitle seçimi ve dijital ölçüm yeteneği sunarken tüketiciye de hangi medya içeriğine, ne zaman, hangi cihazda, ne kadar süreyle erişebileceğine dair esneklik sağlamaktadır.
Diğer taraftan dijital teknolojiler dijital içeriklerin üretim, dağıtım, paylaşım ve depolanma yeteneklerini de kolaylaştırmaktadır. Bu süreçte yeni paydaşların entegrasyonu hızlanmakta ve yayıncılık endüstrisinde yeni dijital ekosistemler ortaya çıkmaktadır.
Çalışmada, geleneksel televizyon yayıncılık teknolojileri ile yeni medyayla dönüşen yayıncılık sistemleri karşılaştırılmış, her iki sistemde kullanılan teknolojiler literatür taranarak tanıtılmaya çalışılmıştır. Çalışma yeni medya ile değişen televizyon yayıncılık teknolojilerinin daha hızlı, ekonomik ve kolay erişilir olduğunu, yüksek görüntü ve ses kalitesi sunduğunu, etkileşimli ve eş zamansız yapısıyla izleyicisine önemli kazanımlar sağladığını ortaya koymaktadır.
Teşekkür eder, kolaylık dilerim
Today, local, regional, national and international television media broadcasting around the world take advantage of the emotional impact of broadcasting and use the new environment offered by the new media to market global brands and connect with their consumers. Today terrestrial, cable or satellite systems, which were used to transmit broadcast content until the 1990s, have left their place to multimedia platforms such as Internet-based online, offline, uploaded, downloaded, narrow broadcasting or podcasts, with the digitalization. While these platforms offer publishers the ability to select audiences and digital measurement, they also provide the consumer with flexibility in terms of which media content they can access, when, how long and on which device.
On the other hand, digital technologies facilitate the production, distribution, sharing and storage capabilities of digital content. In this process, the integration of new stakeholders is accelerating and new digital ecosystems are emerging in the publishing industry.
In the study, traditional television broadcasting technologies and broadcasting systems transformed by new media were compared, and the technologies used in both systems were tried to be introduced by scanning the literature. The study reveals that television broadcasting technologies that have changed with the new media are faster, more economical and easily accessible, offer high image and sound quality, and provide significant gains to the audience with their interactive and asynchronous structure.
New Media Communication Technologies Television Digital Broadcasting Television Broadcasting
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2022 |
Submission Date | January 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 1 |