İnternet, yeni medya ve dijital iletişim kanalları kurumlara birçok yeni fırsatlar sunmaktadır. Bu fırsatların en başında kurumsal web siteleri gelmektedir. Geniş kitlelere ulaşmak, bilgi akışını sağlamak, kurumu tanıtmak, olumlu imaj oluşturmak, tanıtım yapmak ve farkındalık yaratmak gibi zengin bir içerik oluşturma fırsatı sunan kurumsal web siteleri günümüzde dijital iletişim stratejilerinin önemli bir aracıdır. Tanıtım ve bilgi verme anlamında büyük fırsatlar sunan web siteleri özellikle bir destinasyonun tanıtımı ve imajına katkısı açısından büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada Zonguldak ilinde bulunan yerel belediyelerin web siteleri incelenerek bu web sitelerinin destinasyon imajına katkı sağlayacak gerekli içeriklere sahip olup olmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Ayrıca bu belediye web sitelerinin destinasyon imajı bağlamında kurumsal bir web sitesinde bulunması gereken bileşenleri içerip içermediğini ortaya koymak çalışmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Bu bağlamda Zonguldak destinasyonunda bulunan 1 il ve 7 ilçe olmak üzere toplam 8 yerel belediyenin web siteleri 1-28 Şubat 2022 tarihleri arası baz alınarak içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler neticesinde ilgili belediye web sitelerinin destinasyon imajına katkılarının sınırlı olduğu ve web sitelerinde destinasyon ile ilgili içeriklerin yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca belediyelerin web sitelerini destinasyon imajı bağlamında etkin bir şekilde kullanamadıkları ve sitelerin kurumsal bileşenleri barındırması bakımından eksik olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar ve değerlendirmeler ışığında belediyelere sunmak amacı ile öneriler getirilmiştir
Internet, new media and digital communication channels offer many new opportunities to corporations. Corporate websites are at the forefront of these opportunities. Corporate websites, which offer the opportunity to create rich content such as reaching large audiences, providing information flow, promoting the institution, creating a positive image, promoting and raising awareness, are an important tool of digital communication strategies today. Websites, which offer great opportunities in terms of promotion and information, are of great importance especially in terms of their contribution to the promotion and image of a destination. In this study, it was aimed to examine the websites of local municipalities in Zonguldak province and to determine whether these websites have the necessary content to contribute to the destination image. In addition, it is another aim of the study to reveal whether these municipality websites contain the components that should be found in a corporate website in the context of the destination image. In this context, the websites of 8 local municipalities, including 1 province and 7 districts in Zonguldak destination, were evaluated by content analysis method, based on the dates between 1-28 February 2022. As a result of the data obtained, it has been concluded that the contribution of the relevant municipality websites to the destination image is limited and the content related to the destination on the websites is insufficient. In addition, it was concluded that the municipalities have not used their websites effectively in the context of the destination image and the sites have been deficient in terms of hosting institutional components. In the light of these results and evaluations, suggestions have been made to present them to the municipalities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2022 |
Submission Date | April 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 2 |