While kids marketing is a growing issue in the world, it represents a very important market especially in a country like Turkey, where people aged under 19 represent the 36% of the whole population[1]. There are several reasons why marketers direct their efforts to kids marketing: First, children generate a market of their own where they can purchase on their own. Second, children have great power to influence their parents to various purchases. Third, as well as an existent market, children represent a potential future market for brands.
In this paper, the concept of kids marketing, its state in Turkey and Pınar's marketing operations directed to children has been explored.
[1]Turkish Statistic Institution's 2000-2020 projections on population acording to age, http://www.unicef.org/turkey/ut/_ut2_2010.html
Kids marketing children’s consumer behaviour kids marketing in Turkey food marketing Pınar case.
Çocuklara yönelik pazarlama, tüm dünyada önemini arttıran bir konuyken, Türkiye gibi 19 yaş altı nüfusun, toplam nüfusun %36'sını oluşturduğu bir ülkede özellikle önemli bir pazarı temsil eder. Pazarlamacıların çalışmalarını çocuklara yönelik pazarlamaya yönlendirmesinin çeşitli nedenleri vardır: Öncelikle, çocuklar satınalmayı kendi kendilerine gerçekleştirebilecekleri bir pazarı oluştururlar. İkinci olarak, çocuklar, ebeveynlerinin çeşitli satınalmalarını etkilemede önemli güce sahiptir. Üçüncü olarak ise mevcut bir pazarın yanı sıra, çocuklar markalar için potansiyel bir gelecek pazarı temsil ederler.
Bu çalışmada, çocuklara yönelik pazarlama kavramı, Türkiye'deki durumu ve Pınar'ın çocuklara yönelik pazarlama çalışmaları incelenmiştir.
Çocuklara yönelik pazarlama çocukların tüketici davranışı Türkiye’de çocuklara yönelik pazarlama gıda pazarlaması Pınar örneği.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2013 |
Submission Date | February 24, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 2 |