BibTex RIS Cite

DIGITAL CULTURE, MEDIA AND SOCIETY: CASE OF MSN

Year 2012, Volume: 1 Issue: 3, 0 - , 01.06.2012

Abstract

Teknoloji yaşam biçimlerimizi ve kültürümüzü etkileyerek sürekli değişmektedir. Bu değişim toplumun hemen hemen her kesimini, her yaş grubunu etkisi altına almıştır. Yeni iletişim ortamları, farklı iletişim teknikleri ile birlikte yeni bir toplumsal ilişki sistemi ortaya çıkarmıştır. Günlük yaşantımızın bir parçası haline gelen elektronik-ticaret, mobil bilgi erişiminin biçimlendirdiği bu yeni kültür biçimi sayısal kültür olarak adlandırılmaktadır. Bu yeni iletişim tekniklerinden biri de dünyada ve Türkiye'de sıklıkla kullanılan en geçerli sohbet araçlarından biri olan MSN'dir. Ses, görüntü ve yazının aktarılabilmesi mesajların, iletilerin anında karşı tarafa iletilmesiyle kullanıcılara avantajlar sağlayan MSN Messenger, güvenilir standart özellikleri ile bilgilerin aktarılmasında sanal bir ortam oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı yeni iletişim teknolojilerinden MSN kullanımının kültür değişimindeki rolünü sorgulamaktır. Çalışmanın birinci bölümünde küreselleşme, bilgi dolaşımı, medya ilişkisi değerlendirilmiş, ardından MSN'nin tarihçesi, olumlu olumsuz yanlarıyla kültür etkileşimi ilişkisi irdelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak alan taraması seçilmiştir.
Technology is constantly changing and affecting our lifestyles and our culture. This change in almost every segment of society was under the influence of any age group. New communication environments, with different communication techniques, have revealed a new system of social relations. New communication environments, with different communication techniques, have revealed a new system of social relations. One of these new communication techniques commonly used in Turkey and the world of the MSN is one of the most current chat tools. Audio, video and text convey messages, instant messages in MSN Messenger that brings advantages to users in the transmission of the opposite side, with the standard features of a reliable transfer of information constitutes a virtual environment. The purpose of this study is to question the role of the cultural change of use of new communication technologies, MSN. In the first study of globalization, the circulation of information, media, evaluated and then MSN's history, culture, interaction of positive and negative aspects of relationship. The survey as research method selected, the method within the framework of all relevant books, articles and other sources were screened.

SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ

Year 2012, Volume: 1 Issue: 3, 0 - , 01.06.2012

Abstract

-

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Öğr.gör.dr. Başak Şişman This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date February 24, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 1 Issue: 3

Cite

APA Şişman, Ö. B. (2012). SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(3).
AMA Şişman ÖB. SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ. e-gifder. June 2012;1(3).
Chicago Şişman, Öğr.gör.dr. Başak. “SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 1, no. 3 (June 2012).
EndNote Şişman ÖB (June 1, 2012) SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 1 3
IEEE Ö. B. Şişman, “SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ”, e-gifder, vol. 1, no. 3, 2012.
ISNAD Şişman, Öğr.gör.dr. Başak. “SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 1/3 (June 2012).
JAMA Şişman ÖB. SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ. e-gifder. 2012;1.
MLA Şişman, Öğr.gör.dr. Başak. “SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 1, no. 3, 2012.
Vancouver Şişman ÖB. SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ. e-gifder. 2012;1(3).