Bu çalışmada, Türkiye'deki kültürel küreselleşmenin etkisini gösteren, Ankara, İstanbul ve İzmir'de bilet satış sayfalarında duyurumu yapılmış 82 Cadılar Bayramı etkinliği afişi analiz edilmektedir. Bulgular, geleneksel Cadılar Bayramı sembollerinin yaygınlığını ortaya koyarak, küresel kitle iletişim araçlarının ve internetin bu sembolleri Batılı olmayan bir bağlamda normalleştirme gücüne işaret etmektedir. İngilizce’nin tutarlı kullanımı, onun küresel hakimiyetinin ve kültürel pratiklerin aktarımında oynadığı rolün altını çizmektedir. Cadılar Bayramı'nın bu kültürel ithalatı, yalnızca yabancı bir geleneğin benimsenmesi değil, aynı zamanda tüketicilikten büyük ölçüde etkilenen ticari bir küresel olaya dönüştüğünü göstermektedir. Popüler kültür sembolleri, güçlü pazarlama stratejileri olarak kullanılırken, sanatçı tanıtımları sıradan hale geliyor ve etkinliği kültürel kutlamanın ötesinde çekici kılmaktadır. Ticari mekân çıkarları, kültürel etkinliklerin ticarileştirilmesini ve eğlence sektörünün rolünü vurgulayarak, veri setinde önemli ölçüde ağır basmaktadır. Posterler, Cadılar Bayramı'nın kültürel olarak özel bir kutlamadan, orijinal dini ve kültürel köklerinden büyük ölçüde kopmuş, küresel bir sosyal ve eğlence etkinliğine dönüşümünü ortaya koymaktadır. Bu bulgular, küreselleşen dünyada kültürel alışverişin karmaşıklığının ve kültürel küreselleşmenin dinamik süreçlerinin altını çizmekte, çağdaş kültürel pratikleri şekillendirmede kültür ve ticaret arasındaki etkileşimi vurgulamaktadır. Çalışma, küreselleşme çağında kültürel pratikleri şekillendirmede ticari çıkarların gücünü örneklemektedir.
In this study, an analysis of 82 Halloween event posters announced on ticket sales pages in Ankara, Istanbul, and Izmir is conducted to demonstrate the impact of cultural globalization in Turkey. The findings highlight the prevalence of traditional Halloween symbols, indicating the power of global mass media and the internet to normalize these symbols in a non-Western context. The repeated use of English underscores its global dominance and its role in the transmission of cultural practices. The cultural importation of Halloween in Turkey signifies not only the adoption of a foreign tradition but also its transformation into a globally commercial event heavily influenced by consumerism. Popular culture symbols are utilized as strong marketing strategies, while artist promotions become commonplace, making the event more appealing beyond a cultural celebration. Commercial venue interests heavily outweigh community initiatives, emphasizing the commodification of cultural events and underscoring the role of the entertainment sector. The posters reveal the transformation of Halloween from a culturally specific celebration with significant religious and cultural roots to a global social and entertainment event largely disconnected from its original context. These findings highlight the complexity of cultural exchange and the dynamic processes of cultural globalization in a globalized world, emphasizing the interaction between culture and commerce in shaping contemporary cultural practices. The study exemplifies the power of commercial interests in shaping cultural practices in the era of globalization.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2023 |
Submission Date | May 16, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 11 Issue: 2 |