21. yüzyılda bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin ve internetin etkin kullanımının etkisiyle bireyler ve kurumlar arası iletişimin boyutu değişim ve dönüşüme uğramış, geleneksel medya ile iletişimin yerini sosyal medya almıştır. İnsanlar bilgiye ve habere daha hızlı ulaşmak için sosyal medyayı daha çok kullanmaya başlamıştır. Sosyal medya ortamlarının bireysel düzeyde kullanımının yaygınlaşması, kurumların da sosyal medyaya olan ilgisini arttırmış ve bu ortamlarda var olmalarını bir zorunluluk haline getirmiştir. Sosyal medyanın kurumsal iletişimde kullanılması ile birlikte ortaya çıkan değişimden merkezi yönetimin taşradaki temel birimi olan kaymakamlıklar da önemli ölçüde etkilenmiştir. Bugün neredeyse tüm kaymakamlıklar, kurumsal iletişim faaliyetlerini çeşitli sosyal medya hesapları üzerinden gerçekleştirmektedirler. Bu çalışmada, İstanbul’da nüfus bakımından en büyük beş ilçenin kaymakamlıklarının 1 Temmuz 2023 – 1 Ocak 2024 tarihleri arasındaki Facebook, X (Twitter) ve Instagram paylaşımları incelenmiş, söz konusu kaymakamlıkların sosyal medya üzerinden vatandaşlara yönelik hangi konularda paylaşımda bulundukları tespit edilmiş, veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın temel amacı, birer kamu kurumu olan kaymakamlıkların seçili sosyal medya alanlarından hangilerini daha çok tercih ettiklerinin ve bunları hangi amaçlarla kullandıklarının tespit edilmesidir. Bir kamu kurumu olan kaymakamlıkların sosyal medya kullanım durumunu ve vatandaşlarla hangi konularda paylaşım yaptıklarını ortaya koymaya çalışan bu çalışma; insanların günlük hayatında gittikçe yaygınlaşan sosyal medyanın kamu kurumları tarafından kullanımının analiz edilmesi, kaymakamlıkların hedef kitlesini oluşturan farklı yaş grupları ile iletişimde hangi sosyal medya araçlarını kullanarak bir iletişim ve etkileşim kurduğunun tespit edilmesi nedeniyle önem taşımaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2024 |
Submission Date | January 13, 2024 |
Acceptance Date | April 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 1 |