Research Article
BibTex RIS Cite

YENİ İMAJ DÖNGÜSÜ VE SANAL İMAJLARIMIZ: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ

Year 2025, Volume: 13 Issue: 2, 1481 - 1510, 30.09.2025
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1715341

Abstract

Bu çalışma sosyal medya kullanıcılarının yazılı içerikler (profil bilgileri, açıklama metinleri, hastagler, dil-üslup ve anlatı) aracılığıyla sanal imajlarını nasıl kurguladıklarını araştırmaktadır. Klasik süreçte “görünüm” e karşılık gelen kimlik temsillerinin sosyal medyada yazılı içeriklerle nasıl dönüştüğü niteliksel analiz yöntemiyle incelenmiş, bireyin dijital kimliğini yeni değer ve anlamlarla nasıl yarattığı ortaya konmak istenmiştir. Bu amaçla imaj kavramının sosyal medyada farklı bileşenlerle yeniden oluşturulduğu fikrini; gündelik hayatta benliğin sunumu, aktör-izleyici metaforları ve kimlik sermayesi perspektiflerinden değerlendirerek sosyal medya özelinde inceleyen çalışma, üç farklı kullanıcı grubuna ait toplam dokuz İnstagram profilini inceleme nesnesi olarak seçmiştir. Bilgi alışverişi ve kişisel paylaşımların yeni kamusal alanlarından biri olan İnstagram’ı konu alan çalışmada imajın dönüşümü, sanal alanda benlik sunumlarıyla ve yüksek izlenme oranlarıyla öne çıkan paylaşımlar üzerinden incelenmiştir. Bu noktada çalışmada farklı kullanıcı gruplarını temsil eden, kamuya açık toplam dokuz Instagram profili (üç akademik, üç influencer ve üç ünlü) üzerinden yazılı içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda bireylerin sosyal medyada oluşturdukları sanal imajlarını statü vurguları ve görünürlük stratejileriyle bilinçli kurguladıkları ve çok katmanlı temsillerle yansıttıkları görülmektedir

References

  • Çakır, S. (2009). İmaj gösteri ve tüketim toplumunun eleştirel analizi: İmaj katili. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi(11), s. 75-94. Akım, F. (2022). İmaj yönetimi. İstanbul: Der Yayınları. Andsager, J. L. (2014). Research directions in social media and body image. Sex Roles, 71, s. 407-413. Arslan, A. (2017). Belediyelerin engelli hizmetleri ve kurum imajı. Ekin Yayınevi. Artut, S. (2014). Teknoloji-insan birlikteliği. Sanat ve Kurum. Baker, U. (2011). Beyin ekran. Birikim Yayınları. Berger, J. (2023). Görme biçimleri. Metis Yayınları.

NEW IMAGE CYCLE AND OUR VIRTUAL IMAGES: INSTAGRAM EXAMPLE

Year 2025, Volume: 13 Issue: 2, 1481 - 1510, 30.09.2025
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1715341

Abstract

This study investigates how virtual images are constructed in social media. It is aimed to reveal how users create these images with new values and meanings different from traditional image components through written content such as profile information, description texts, hastags, language-style and narrative. How identity representations, which correspond to ‘appearance’ in the classical process, are transformed and reproduced in virtual environments has been evaluated from the perspectives of presentation of the self in daily life, actor-viewer metaphors and identity capital. Based on this aim, the study, which focuses on Instagram, one of the new public spaces of information exchange and personal sharing, formulates the transformation of the image through self-presentations in the virtual space and posts that stand out with high viewership rates. At this point, written content analysis was conducted on a total of 9 public Instagram profiles (3 academic, 3 influencer and 3 celebrity) representing different user groups. As a result of the research, it is seen that individuals reflect their virtual images on social media with a multi-layered representation that they consciously construct with status emphasis and visibility strategies.

References

  • Çakır, S. (2009). İmaj gösteri ve tüketim toplumunun eleştirel analizi: İmaj katili. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi(11), s. 75-94. Akım, F. (2022). İmaj yönetimi. İstanbul: Der Yayınları. Andsager, J. L. (2014). Research directions in social media and body image. Sex Roles, 71, s. 407-413. Arslan, A. (2017). Belediyelerin engelli hizmetleri ve kurum imajı. Ekin Yayınevi. Artut, S. (2014). Teknoloji-insan birlikteliği. Sanat ve Kurum. Baker, U. (2011). Beyin ekran. Birikim Yayınları. Berger, J. (2023). Görme biçimleri. Metis Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Esra Serdar Tekeli 0000-0003-2909-4832

Publication Date September 30, 2025
Submission Date June 5, 2025
Acceptance Date September 2, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Serdar Tekeli, E. (2025). YENİ İMAJ DÖNGÜSÜ VE SANAL İMAJLARIMIZ: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 13(2), 1481-1510. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1715341
AMA Serdar Tekeli E. YENİ İMAJ DÖNGÜSÜ VE SANAL İMAJLARIMIZ: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ. e-gifder. September 2025;13(2):1481-1510. doi:10.19145/e-gifder.1715341
Chicago Serdar Tekeli, Esra. “YENİ İMAJ DÖNGÜSÜ VE SANAL İMAJLARIMIZ: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 13, no. 2 (September 2025): 1481-1510. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1715341.
EndNote Serdar Tekeli E (September 1, 2025) YENİ İMAJ DÖNGÜSÜ VE SANAL İMAJLARIMIZ: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 13 2 1481–1510.
IEEE E. Serdar Tekeli, “YENİ İMAJ DÖNGÜSÜ VE SANAL İMAJLARIMIZ: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ”, e-gifder, vol. 13, no. 2, pp. 1481–1510, 2025, doi: 10.19145/e-gifder.1715341.
ISNAD Serdar Tekeli, Esra. “YENİ İMAJ DÖNGÜSÜ VE SANAL İMAJLARIMIZ: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 13/2 (September2025), 1481-1510. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1715341.
JAMA Serdar Tekeli E. YENİ İMAJ DÖNGÜSÜ VE SANAL İMAJLARIMIZ: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ. e-gifder. 2025;13:1481–1510.
MLA Serdar Tekeli, Esra. “YENİ İMAJ DÖNGÜSÜ VE SANAL İMAJLARIMIZ: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 13, no. 2, 2025, pp. 1481-10, doi:10.19145/e-gifder.1715341.
Vancouver Serdar Tekeli E. YENİ İMAJ DÖNGÜSÜ VE SANAL İMAJLARIMIZ: İNSTAGRAM ÖRNEĞİ. e-gifder. 2025;13(2):1481-510.