Bu çalışma sosyal medya kullanıcılarının yazılı içerikler (profil bilgileri, açıklama metinleri, hastagler, dil-üslup ve anlatı) aracılığıyla sanal imajlarını nasıl kurguladıklarını araştırmaktadır. Klasik süreçte “görünüm” e karşılık gelen kimlik temsillerinin sosyal medyada yazılı içeriklerle nasıl dönüştüğü niteliksel analiz yöntemiyle incelenmiş, bireyin dijital kimliğini yeni değer ve anlamlarla nasıl yarattığı ortaya konmak istenmiştir. Bu amaçla imaj kavramının sosyal medyada farklı bileşenlerle yeniden oluşturulduğu fikrini; gündelik hayatta benliğin sunumu, aktör-izleyici metaforları ve kimlik sermayesi perspektiflerinden değerlendirerek sosyal medya özelinde inceleyen çalışma, üç farklı kullanıcı grubuna ait toplam dokuz İnstagram profilini inceleme nesnesi olarak seçmiştir. Bilgi alışverişi ve kişisel paylaşımların yeni kamusal alanlarından biri olan İnstagram’ı konu alan çalışmada imajın dönüşümü, sanal alanda benlik sunumlarıyla ve yüksek izlenme oranlarıyla öne çıkan paylaşımlar üzerinden incelenmiştir. Bu noktada çalışmada farklı kullanıcı gruplarını temsil eden, kamuya açık toplam dokuz Instagram profili (üç akademik, üç influencer ve üç ünlü) üzerinden yazılı içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda bireylerin sosyal medyada oluşturdukları sanal imajlarını statü vurguları ve görünürlük stratejileriyle bilinçli kurguladıkları ve çok katmanlı temsillerle yansıttıkları görülmektedir
This study investigates how virtual images are constructed in social media. It is aimed to reveal how users create these images with new values and meanings different from traditional image components through written content such as profile information, description texts, hastags, language-style and narrative. How identity representations, which correspond to ‘appearance’ in the classical process, are transformed and reproduced in virtual environments has been evaluated from the perspectives of presentation of the self in daily life, actor-viewer metaphors and identity capital. Based on this aim, the study, which focuses on Instagram, one of the new public spaces of information exchange and personal sharing, formulates the transformation of the image through self-presentations in the virtual space and posts that stand out with high viewership rates. At this point, written content analysis was conducted on a total of 9 public Instagram profiles (3 academic, 3 influencer and 3 celebrity) representing different user groups. As a result of the research, it is seen that individuals reflect their virtual images on social media with a multi-layered representation that they consciously construct with status emphasis and visibility strategies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2025 |
Submission Date | June 5, 2025 |
Acceptance Date | September 2, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 2 |