ÖZ
İnternet teknolojilerinin ve karşılıklı etkileşime olanak sağlayan sosyal medya uygulamalarının dünya genelinde yoğun bir biçimde kullanılması her alanda olduğu gibi halkla ilişkiler alanında da önemli değişim ve gelişmeleri beraberinde getirmiştir. Günümüzde sosyal medya ortamlarında her kesimden milyonlarca kullanıcı birbirleriyle iletişime geçmekte, soru sormakta, yorum yapmakta, bir ürün ya da hizmeti eleştirmekte veya övmekte, demokratik sisteme katılım sağlamakta ve bir şekilde kendini ifade etmektedir. Günden güne önemi artan sosyal medya uygulamaları ile birlikte akademik anlamda da bu değişim kendini hissettirmektedir. Sosyal medya ile ilgili akademik çalışmalar son yirmi yılda önemli bir ivme kazanmıştır. Bu çalışmada halkla ilişkiler dergilerinde sosyal medya konusu araştırılmıştır. Halkla ilişkiler alanında önde gelen beş uluslararası dergide 2020 yılından 2024 yılının sonuna kadar sosyal medya ve ilişkili konularda yayımlanmış makaleler, alandaki güncel yönelimleri tespit etmek amacıyla sistematik inceleme yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında toplam 1088 makale incelenmiş ve sosyal medya ile ilgili kodları içeren 209 makale analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre sosyal medya ile ilgili makaleler halkla ilişkiler alanında yapılan araştırmalarda önemli bir yer tutmaktadır. Belirlenen tarihler arasında Twitter, en fazla araştırma yapılan sosyal medya platformu olarak öne çıkarken ikinci olarak ise Facebook yer almaktadır. Sosyal medyada kriz iletişimi ve sosyal medyada stratejik iletişim konuları en fazla çalışılan konular olmuştur.
The intensive use of internet technologies and social media applications that enable mutual interaction worldwide has brought about significant changes and updates in the field of public relations, as in every field. Today, millions of users from all walks of life communicate with each other on social media, ask questions, make comments, criticize or praise a product or service, participate in the democratic system and express themselves in some way.. With the increasing importance of social media applications, this change is also felt in the academic sense. Academic studies on social media have gained significant momentum in the last twenty years. In this study, the subject of social media in public relations magazines was researched.. Articles on social media and related topics published in five leading international journals in the field of public relations from 2020 to the end of 2024 were analyzed using the systematic review method in order to identify current trends in the field.. A total of 1086 articles were examined within the scope of the study and 213 articles containing codes related to social media were analyzed. According to the results obtained, articles related to social media have an important place in research conducted in the field of public relations. Among the specified dates, Twitter stands out as the most researched social media platform, while Facebook comes second. Crisis management in social media and strategic communication in social media were the most studied topics.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies, Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2025 |
Submission Date | June 5, 2025 |
Acceptance Date | August 25, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 2 |