Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin Podcast dinleme alışkanlıklarını ve motivasyonlarını belirlemek amacı ile hazırlanmıştır. Üniversite öğrencilerinin neden podcast dinledikleri, en çok tercih ettikleri podcast kategorileri, podcast dinlerken hangi platformları tercih ettikleri, podcastin sosyal ve bireysel hayatlarına etkileri, podcast dinleyen üniversite öğrencileri için avantaj ve dezavantajları nelerdir sorularına cevap aranmaktadır. Çalışmada, veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak, 26 katılımcı ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Çalışma çerçevesinde tüm podcast dinleyicilerine ulaşmanın mümkün olmaması ve belirlenen evreninin uygun ölçüde olması nedeniyle örneklem tercihi Gümüşhane Üniversitesi’ nde öğrenim gören ön lisans, lisans ve yüksek lisans öğrencilerini kapsayacak ölçüde belirlenmiştir. Yapılan görüşmelerden sağlanan veriler sonucunda, üniversite öğrencilerinin podcast dinleme alışkanlıklarının genel kapsamda benzerlik gösterdiği görülmüştür. Podcast dinleme motivasyonları incelendiğinde ise yaş, cinsiyet, kişisel ve bilişsel ihtiyaçların etkili faktörler olduğu, katılımcıların çoğunlukla kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak ve psikolojik yönden etkililiğinin olduğunu düşündükleri yayınları takip ettikleri saptanmıştır. Çalışmada ele alınan konu ve elde edilen veriler literatürde bulunan benzer çalışmalarla uyum sağlamaktadır.
This study was prepared to determine the podcast listening habits and motivations of university students. The questions of why university students listen to podcasts, the podcast categories they prefer the most, which platforms they prefer while listening to podcasts, the effects of podcasts on their social and individual lives, and what are the advantages and disadvantages for university students who listen to podcasts are sought. In the study, face-to-face interviews were conducted with 26 participants using the semi-structured interview technique, which is one of the data collection methods. Since it was not possible to reach all podcast listeners within the scope of the study and the determined universe was of an appropriate size, the sample preference was determined to include associate, undergraduate and graduate students studying at Gümüşhane University. As a result of the data obtained from the interviews, it was seen that the podcast listening habits of university students were generally similar. When the motivations for listening to podcasts were examined, it was determined that age, gender, personal and cognitive needs were effective factors, and the participants mostly followed the publications that they thought would contribute to their personal development and were psychologically effective. The subject discussed in the study and the data obtained are compatible with similar studies in the literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2025 |
Submission Date | June 5, 2025 |
Acceptance Date | September 2, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 2 |