Research Article
BibTex RIS Cite

JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI’NIN YENİ MEDYA ARAÇLARINI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2025, Volume: 13 Issue: 2, 1003 - 1026, 30.09.2025
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1715356

Abstract

Jandarma Genel Komutanlığı, kanunlarla kendisine tevdi edilmiş görevleri yerine getirerek halkın can ve malını korumakla birlikte, sağlamış olduğu emniyet ve asayiş hizmetlerinin yanında halkla ilişkiler faaliyetlerini de yürütmektedir. Bu araştırmada Jandarma Genel Komutanlığı’nın sosyal medyadaki halkla ilişkiler performansı incelenecektir. 2017 yılında sosyal medyada ilk paylaşımlarını yapan Jandarma Genel Komutanlığının en yüksek etkileşim oranlarına sahip olan kamu güvenliği kurumu olarak öne çıkması nedeniyle, takipçi etkileşimlerinin en yoğun kayıtlandığı Instagram platformundaki bir yıllık etkileşim performansı, “Yönetim Verileri”, “Hayran/Takipçi İlişkileri”, “Büyüme Hareketleri”, “İleti/Paylaşım Kategorileri”, “İleti/Paylaşım Etkileşimleri”, “Etkileşim Performansı” ve “Öncü Kurum Performanslarıyla Kıyaslama” olarak belirlenen veri sınıflandırma yönetimi çerçevesinde kategorisel içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Belirlenen çözümleme kategorileri ve alt kategorilerini içeren kodlama cetveli ile toplanan/kodlanan veriler, Boomsocial’in veri analiz algoritmaları ve yazılımları kullanılarak çeşitli grafiklere dönüştürülmüştür. Araştırma bulguları, teknik göstergelerin yerine sosyal hikayelerin ve halkla bütünleşme etkinliklerinin daha yüksek etkileşim performansına dönüştüğüne işaret etmektedir. Araştırma, kamu güvenliği kurumlarına bir yönelim ve stratejik performans ölçümü sunması bakımından etkili bir yönetim fonksiyonu olması ve halkla ilişkilerde sosyal medyanın kullanımının kamu güvenliği kurumlarına kriz anlarında hızlı ve etkili bilgi paylaşmanın da hayati bir rol üstlenmesi nedeniyle önemlidir.

References

  • Akbaş, Y. (2014). Halkla İlişkiler Kapsamında Jandarmanın Güvenlik Hizmetinin Toplum Üzerindeki Etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Aydın Üniversitesi. Alpaslan, C. (1986). Jandarmanın Halkla İlişkileri ve Saygınlığı, Görevdeki Hareket Tarzı. Jandarma Dergisi, 21-26. Boztepe, H. (2014). Kamusal Halkla İlişkiler. Derin Yayınları. Ceran, H. (2000). Jandarmanın Halkla İlişkileri. Jandarma Dergisi, 14-17. Çalışır, G. (2022). Halkla ilişkilerin Kavramsal Çerçevesi ve Kapsamı. Halkla İlişkilere Giriş. Eğitim Yayınevi.
  • Çelebi, E. (2020). Public relations in public institutions: A research on the effectiveness of communication process. Journal of Human Sciences, 17(3), 768–779. https://doi.org/10.14687/jhs.v17i2.5970 Elo, S., & Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115. https://doi.org/10.1111/j.1365- 2648.2007.04569.x Erdoğan, İ. (2014). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler. ERK Yayınları. Ertürk, K. Ö., & Bulut, M. (2016). Proaktif Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Jandarma Hizmeti. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 1(1), 95–118. https://doi.org/10.28956/gbd.239714 Gecikli, F. (2017). Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi ve Kapsamı. Halkla İlişkiler. Erzurum Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. Grunig, J. ve Hunt, T. (1984). Managing Public Relations. New York: Cbs College Publıshıng.

A STUDY ON NEW MEDIA TOOLS USAGE OF GENDARMERIE GENERAL COMMANDS

Year 2025, Volume: 13 Issue: 2, 1003 - 1026, 30.09.2025
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1715356

Abstract

The Gendarmerie General Command, in addition to fulfilling its legally assigned duties to protect the lives and property of citizens and ensuring public safety and security, also conducts public relations activities. This study analyzes the public relations performance of the Gendarmerie General Command initiated its social media activities in 2017. It has since emerged as the public security institution with the highest interaction rates. Therefore, the interaction performance of its social media presence on Instagram over a one-year period analyzed through categorical content analysis. This analysis will be conducted within a data classification framework that includes the following categories.: "Management Data," "Fan/Follower Relations," "Growth Trends," "Message/Content Categories," "Message/Content Interactions," "Interaction Performance," and "Comparison with Leading Institutions’ Performance." Data collected and coded using a coding schedule that includes the determined analysis categories and subcategories are transformed into various visual representations using Boomsocial’s data analysis algorithms and software. The research findings indicate that social narratives and activities integrating the public yield significantly higher interaction performance than purely technical indicators. This study is significant in that it provides strategic direction and performance measurement for public security institutions. Moreover, it highlights the vital role of social media in public relations, particularly in enabling public security institutions to disseminate rapid and effective information during times of crisis.

References

  • Akbaş, Y. (2014). Halkla İlişkiler Kapsamında Jandarmanın Güvenlik Hizmetinin Toplum Üzerindeki Etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Aydın Üniversitesi. Alpaslan, C. (1986). Jandarmanın Halkla İlişkileri ve Saygınlığı, Görevdeki Hareket Tarzı. Jandarma Dergisi, 21-26. Boztepe, H. (2014). Kamusal Halkla İlişkiler. Derin Yayınları. Ceran, H. (2000). Jandarmanın Halkla İlişkileri. Jandarma Dergisi, 14-17. Çalışır, G. (2022). Halkla ilişkilerin Kavramsal Çerçevesi ve Kapsamı. Halkla İlişkilere Giriş. Eğitim Yayınevi.
  • Çelebi, E. (2020). Public relations in public institutions: A research on the effectiveness of communication process. Journal of Human Sciences, 17(3), 768–779. https://doi.org/10.14687/jhs.v17i2.5970 Elo, S., & Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115. https://doi.org/10.1111/j.1365- 2648.2007.04569.x Erdoğan, İ. (2014). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler. ERK Yayınları. Ertürk, K. Ö., & Bulut, M. (2016). Proaktif Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Jandarma Hizmeti. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 1(1), 95–118. https://doi.org/10.28956/gbd.239714 Gecikli, F. (2017). Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi ve Kapsamı. Halkla İlişkiler. Erzurum Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. Grunig, J. ve Hunt, T. (1984). Managing Public Relations. New York: Cbs College Publıshıng.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies (Other)
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Rüştüoğlu 0000-0002-8201-8460

Ali Özcan 0000-0002-4773-9764

Publication Date September 30, 2025
Submission Date June 5, 2025
Acceptance Date September 8, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Rüştüoğlu, M., & Özcan, A. (2025). JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI’NIN YENİ MEDYA ARAÇLARINI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 13(2), 1003-1026. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1715356
AMA Rüştüoğlu M, Özcan A. JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI’NIN YENİ MEDYA ARAÇLARINI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. e-gifder. September 2025;13(2):1003-1026. doi:10.19145/e-gifder.1715356
Chicago Rüştüoğlu, Mehmet, and Ali Özcan. “JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI’NIN YENİ MEDYA ARAÇLARINI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 13, no. 2 (September 2025): 1003-26. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1715356.
EndNote Rüştüoğlu M, Özcan A (September 1, 2025) JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI’NIN YENİ MEDYA ARAÇLARINI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 13 2 1003–1026.
IEEE M. Rüştüoğlu and A. Özcan, “JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI’NIN YENİ MEDYA ARAÇLARINI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, e-gifder, vol. 13, no. 2, pp. 1003–1026, 2025, doi: 10.19145/e-gifder.1715356.
ISNAD Rüştüoğlu, Mehmet - Özcan, Ali. “JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI’NIN YENİ MEDYA ARAÇLARINI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 13/2 (September2025), 1003-1026. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1715356.
JAMA Rüştüoğlu M, Özcan A. JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI’NIN YENİ MEDYA ARAÇLARINI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. e-gifder. 2025;13:1003–1026.
MLA Rüştüoğlu, Mehmet and Ali Özcan. “JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI’NIN YENİ MEDYA ARAÇLARINI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 13, no. 2, 2025, pp. 1003-26, doi:10.19145/e-gifder.1715356.
Vancouver Rüştüoğlu M, Özcan A. JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞI’NIN YENİ MEDYA ARAÇLARINI KULLANIMI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. e-gifder. 2025;13(2):1003-26.