Research Article
BibTex RIS Cite

İNTERNET TABANLI FİNANSAL HALKLA İLİŞKİLER ÇALIŞMALARI VE TÜRKİYEDE’Kİ FİNANS KURULUŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, 2 - 18, 01.06.2012

Abstract

Bu çalışma, Türkiye’de 2011 yılında İMKB (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası)’de işlem gören ve
Mali Kuruluşlar içinde yer alan 28 finans kuruluşunun internet tabanlı finansal halkla ilişkiler çalışmalarına,
yatırımcı kitleye sundukları bilgilerin sıklığı bakımından verdikleri önem araştırılmıştır. Araştırmada yöntem
olarak içerik analizinden faydalanılmıştır ve finans kuruluşlarının yatırımcılarla ilişkilerine yönelik olarak
internet sitelerinde sekiz tür bilgiye yer verdikleri görülmüştür: Kurumsal bilgiler, kurumsal yönetime ilişkin
bilgiler, genel kurul toplantılarına ilişkin bilgiler, finansal bilgiler, sunumlar, hisse senedi bilgileri, özel durum
açıklamaları ve kamuyu bilgilendirme politikası. Söz konusu bu sekiz tür bilgi, internet sitesinde yer alma sıklığı
bakımından incelendiği zaman, finans kuruluşlarının özellikle kurumsal bilgi, kurumsal yönetim, genel kurul,
finansal bilgi, hisse senedi, özel durum açıklamaları ve kamuyu bilgilendirme politikasına ilişkin bilgilere
ağırlıklı olarak önem verdiği; buna karşılık yatırımcılara yönelik sunumlara ise daha az önem verdiği
anlaşılmaktadır. Bu bağlamda çalışma, genel olarak sunulan bilgilerin sıklığı nedeniyle günümüzde finans
kuruluşlarının yatırımcı ilişkilerinde internet tabanlı finansal halkla ilişkiler çalışmalarına önemli ölçüde
başvurduklarını göstermesi bakımından önemlidir.

References

  • Argenti, P. A. (2006), “Communication and Business Value: Measuring the Link”, The Journal of Business Strategy, Boston, Vol. 27, Issue: 6.
  • Başfırıncı, Ç. Ş. (2008), “Bir Pazarlama İletişim Medyasıolarak Web Ortamında İçerik Analizi Yapmanın Güçlükleri ve OlasıÇözüm Önerileri”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, İşletme İktisadı Enstitüsü, Yönetim Dergisi, Yıl:19, Sayı:61, (Ekim 2008), ss. 52-71.
  • Bayram, F., Temizel, F. ve Sarıkaya, M. (2009), “Yatırımcı İlişkileri Yönetimi: Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı ve Değerlendirilmesi”, 1. Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu. [sunulmuş bildiri] Girne, KKTC, 17 Nisan.
  • Bülbül, A. R. (2004), Halka İlişkiler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Callison, C. (2003), “Media Relations and the Internet: How Fotrune 500 Company Web Sites Assist Journalists in News Gathering”, Public Relations Review.
  • Center, A. H. ve Jackson, P. (2003), Public Relations Practices Managerial Case Studies and Problems, New Jersey: Prentice Hall.
  • Deller, D., Stubenrath, M., ve Weber, C. (1999), “A survey on the use of the Internet for investor relations in the USA, the UK and Germany”. The European Accounting Review, 8:(2), 351–364.
  • Gregory, A. (2005), Public Relations in Practice, London, The Institute of PR.
  • Kelly, K. S. (1992), “Fund Raising: Functional Element in Public Relations Education”. Journalism Educator”, 47(2), 19–25.
  • Kelly, K. S., Laskin, A. V. ve Rosenstein, G. A. (2010), “Investor Relations: Two-Way Symmetrical Practice”, Journal of Public Relations Research, 22 (2):182-208.
  • Kotler, P. (2003), Kotler ve Pazarlama, Çeviren: Ayşe Özyağcılar, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Krippendorf, K. (1980), Content Analysis: An Introduction to Its Methodology, Beverly Hills, CA, Sage.
  • Marcus, B. W. (2005), Competing for Capital: Investor Relations in Dynamic World, Hokoben NJ USA, John Wiley & Sons.
  • Morrill, D. C. (1995), Origins of NIRI. Retrieved February 17, 2007, from http://www.niri.org/ about/origins_ch1.cfm, & http://www.niri.org/about/origins_ch2.cfm.
  • Nasir, S. (2005), “The development, change, and transformation of Management Information Systems (MIS): A content analysis of articles published in business and marketing journals”, International Journal of Information Management, Vol:25, s:442–457.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2007), Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Öngören, Y. (2010), Kurumsal İletişim Unsurlarından Finansal Halkla İlişkiler: İMKB Bankacılık Sektöründe Yatırımcı İlişkileri Uygulaması Araştırması, Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Peltekoglu, F. B. (2004), Halka İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Petersen, B. K. ve Martin, H. J. (1996), “CEO Perceptions of Investor Relations As A Public Relations Function: An Exploratory Study”, Journal of Public Relations Research, 8, 173–209.
Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, 2 - 18, 01.06.2012

Abstract

References

  • Argenti, P. A. (2006), “Communication and Business Value: Measuring the Link”, The Journal of Business Strategy, Boston, Vol. 27, Issue: 6.
  • Başfırıncı, Ç. Ş. (2008), “Bir Pazarlama İletişim Medyasıolarak Web Ortamında İçerik Analizi Yapmanın Güçlükleri ve OlasıÇözüm Önerileri”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, İşletme İktisadı Enstitüsü, Yönetim Dergisi, Yıl:19, Sayı:61, (Ekim 2008), ss. 52-71.
  • Bayram, F., Temizel, F. ve Sarıkaya, M. (2009), “Yatırımcı İlişkileri Yönetimi: Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı ve Değerlendirilmesi”, 1. Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu. [sunulmuş bildiri] Girne, KKTC, 17 Nisan.
  • Bülbül, A. R. (2004), Halka İlişkiler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Callison, C. (2003), “Media Relations and the Internet: How Fotrune 500 Company Web Sites Assist Journalists in News Gathering”, Public Relations Review.
  • Center, A. H. ve Jackson, P. (2003), Public Relations Practices Managerial Case Studies and Problems, New Jersey: Prentice Hall.
  • Deller, D., Stubenrath, M., ve Weber, C. (1999), “A survey on the use of the Internet for investor relations in the USA, the UK and Germany”. The European Accounting Review, 8:(2), 351–364.
  • Gregory, A. (2005), Public Relations in Practice, London, The Institute of PR.
  • Kelly, K. S. (1992), “Fund Raising: Functional Element in Public Relations Education”. Journalism Educator”, 47(2), 19–25.
  • Kelly, K. S., Laskin, A. V. ve Rosenstein, G. A. (2010), “Investor Relations: Two-Way Symmetrical Practice”, Journal of Public Relations Research, 22 (2):182-208.
  • Kotler, P. (2003), Kotler ve Pazarlama, Çeviren: Ayşe Özyağcılar, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Krippendorf, K. (1980), Content Analysis: An Introduction to Its Methodology, Beverly Hills, CA, Sage.
  • Marcus, B. W. (2005), Competing for Capital: Investor Relations in Dynamic World, Hokoben NJ USA, John Wiley & Sons.
  • Morrill, D. C. (1995), Origins of NIRI. Retrieved February 17, 2007, from http://www.niri.org/ about/origins_ch1.cfm, & http://www.niri.org/about/origins_ch2.cfm.
  • Nasir, S. (2005), “The development, change, and transformation of Management Information Systems (MIS): A content analysis of articles published in business and marketing journals”, International Journal of Information Management, Vol:25, s:442–457.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2007), Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Öngören, Y. (2010), Kurumsal İletişim Unsurlarından Finansal Halkla İlişkiler: İMKB Bankacılık Sektöründe Yatırımcı İlişkileri Uygulaması Araştırması, Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Peltekoglu, F. B. (2004), Halka İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Petersen, B. K. ve Martin, H. J. (1996), “CEO Perceptions of Investor Relations As A Public Relations Function: An Exploratory Study”, Journal of Public Relations Research, 8, 173–209.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Relations
Journal Section Research Articles
Authors

Aygün Özsalih

Publication Date June 1, 2012
Submission Date April 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Özsalih, A. (2012). İNTERNET TABANLI FİNANSAL HALKLA İLİŞKİLER ÇALIŞMALARI VE TÜRKİYEDE’Kİ FİNANS KURULUŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 2-18.