Öz
Bu çalışma, Türkiye’de 2011 yılında İMKB (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası)’de işlem gören ve
Mali Kuruluşlar içinde yer alan 28 finans kuruluşunun internet tabanlı finansal halkla ilişkiler çalışmalarına,
yatırımcı kitleye sundukları bilgilerin sıklığı bakımından verdikleri önem araştırılmıştır. Araştırmada yöntem
olarak içerik analizinden faydalanılmıştır ve finans kuruluşlarının yatırımcılarla ilişkilerine yönelik olarak
internet sitelerinde sekiz tür bilgiye yer verdikleri görülmüştür: Kurumsal bilgiler, kurumsal yönetime ilişkin
bilgiler, genel kurul toplantılarına ilişkin bilgiler, finansal bilgiler, sunumlar, hisse senedi bilgileri, özel durum
açıklamaları ve kamuyu bilgilendirme politikası. Söz konusu bu sekiz tür bilgi, internet sitesinde yer alma sıklığı
bakımından incelendiği zaman, finans kuruluşlarının özellikle kurumsal bilgi, kurumsal yönetim, genel kurul,
finansal bilgi, hisse senedi, özel durum açıklamaları ve kamuyu bilgilendirme politikasına ilişkin bilgilere
ağırlıklı olarak önem verdiği; buna karşılık yatırımcılara yönelik sunumlara ise daha az önem verdiği
anlaşılmaktadır. Bu bağlamda çalışma, genel olarak sunulan bilgilerin sıklığı nedeniyle günümüzde finans
kuruluşlarının yatırımcı ilişkilerinde internet tabanlı finansal halkla ilişkiler çalışmalarına önemli ölçüde
başvurduklarını göstermesi bakımından önemlidir.