Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler çeşitli teknolojik uygulamaları da beraberinde getirmiştir. Günümüzde dijital iletişimin yoğun olarak yaşandığı sosyal medya platformları, çoğu öğrenci olan milyonlarca kullanıcı tarafından benimsenmiştir. Sosyal medya platformları ile paylaşım toplumu olan günümüz dünyası, bireyler arasında yeni iletişim ve etkileşim araçlarının hızlı şekilde ortaya çıkması ile sürekli yeni dijital becerilerin de edinilmesini talep etmektedir.
Dijitalleşmenin eğitim alanında kullanılmaya başlanması özellikle üniversitelerdeki eğitim içeriğinin de buna uygun hale getirilmeye çalışılmasını gerekli hale getirmiştir. Dijitalleşme ile birlikte halkla ilişkiler eğitiminde de bu değişimlerin takip edilmesi ve halkla ilişkiler eğitiminin bunlara entegre edilmesi başka bir ifade ile meydana gelen bu teknolojik gelişmelerin halka ilişkiler eğitimine aktarılması gerekmektedir
Bu çalışmada yeni medya ortamı göz önünde bulundurularak dijital zekânın halkla ilişkiler eğitimi alan öğrenciler üzerindeki rolünün belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla İletişim Fakülteleri’nde halkla ilişkiler eğitimi alan öğrencilerin online davranışları ve dijital becerilerinin gelişimleri alan araştırması üzerinden betimlenmeye çalışılacaktır. Halkla ilişkiler ve tanıtım bölümünde okuyan 297 üniversite öğrencisine anket yapılmış ve veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin sosyal medya aracılığıyla sosyal etkileşimlerinin olumlu yönde arttığı ve sosyal ağları stratejik amaçlı kullanım yönünde gelişmiş bir kapasiteye sahip oldukları sonucu çıkmıştır. Öğrencilerin sosyal medya araçlarındaki temel becerileri gerektiren işlevsel becerilerinin en gelişmiş becerileri olduğu araştırma sonucunda ortaya çıkmıştır. Ayrıca sosyal medya ve çevrimiçi etkileşimleri ortaya koyan dijital akıcılık becerilerinin yüksek düzeyde olması öğrencilerin çevrimiçi etkileşimlere açık olduklarını göstermektedir. Özellikle halkla ilişkilerin temel sorumluluklarından birisinin çevrimiçi topluluk yönetimi olduğu dikkate alınırsa bu önemli bir beceridir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2020 |
Submission Date | April 22, 2020 |
Acceptance Date | June 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 1 |