BibTex RIS Cite

AİLELERİN GENÇLERE KARŞI TUTUMLARI VE GENÇLERİN AİLELERİNİN TUTUMLARINI ALGILAYIŞLARINA YÖNELİK ÜNİVERSİTE GENÇLİĞİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Year 2002, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 17, 01.05.2002

Abstract

Toplumların yaşar kalabilmesi, önemli ölçüde gençlerin nitelik ve niceliklerine bağlıdır. Demokratik bir ortamda yetişmiş olmak, bağımsız kişiliği ve özgüveni olan, toplumsal ve kişisel çatışmaları en aza indirmiş, yaratıcı, girişimci,özgür ve özerk bireyleri ortaya çıkarmaktadır.
Bir genç yaşama hazırlanırken, elde ettiği
yetenekleri denetlemek, kendini sınamak, gücünü
ölçmek gereksinimi duymaktadır. Bir anlamda,
kendini gerçekleştirme arzusu içindedir. Kendini
gerçekleştirebileceği ilk ve en önemli kurum
“aile”dir. Aileler tutum ve davranışları ile gençleri
etkileyerek, onların gelecekteki davranış biçimlerini
belirleyici olmaktadırlar.
Bu çalışmada, 435 üniversite öğrencisinin ve
ailelerinin özellikleri saptanarak, gençleri
ilgilendiren önemli kararlarda ailelerin tutumu,
ailelerin gençlere davranış biçimleri ile gençlerin,
ailelerinin tutum ve davranışlarına yaklaşımları
araştırılmak istenmiştir

References

  • AKBAĞ, Müge (1994): “Liseli Ergenlerin AnneBaba Tutumlarını Algılamaları ile uyum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”,(M.Ü. S.B.E. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • BARUTÇUGİL, İsmet (2002): Bilgi Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • COHEN, J. (1987): “Parent as Educational Models and Definers”, Journal of Marriage and The Family, Vol.49(2).
  • DOĞAN, İsmail (1996): Sosyoloji-Kavramlar ve Sorunlar, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • EKŞİ, Aysel (1990): Çocuk,Genç,Ana Babalar, İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • ERİPEK, Süleyman (1982): “Kuramsal Açıdan Çocuklardaki Problem Davranışların Nedenleri Ve Bir Sınıflandırma”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 15, Sayı:2, Ankara: Eğitim Bilimleri Fak. Yayını.
  • FINDIKÇI, İlhami (1989): “Kişilik Nedir? Nasıl Oluşur?”, Yaşadıkça Eğitim, Sayı: 7.
  • HARTMAN, SJ. HARRIS, O.J. “The Role of Parental Influence in Leadership”, Journal of Social Psychology, Vol. 132 (2).
  • JERSILD, Arthur T. (1983): Çocuk Psikolojisi, çev. Gülseren Günçe, Dördüncü Basım, Ankara.
  • KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem (1985): İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Beta Yayınları.
  • KOLASA, J. Blair (1979): İşletmeler İçin Davranış Bilimlerine Giriş, çev. Kemal Tosun ve diğerleri, İstanbul: İ.Ü. İşletme FAK. İşletme İktisadı Enstitüsü Yayını, Yayın No:42.
  • KUZGUN, Yıldız (1973) “Ana-Baba Tutumlarının Bireyin Kendini Gerçekleştirme Düzeyine Etkisi”, Hacettepe Sosyal Eve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt:5, Sayı: 1.
  • MIDDLETON, E.B. (1993): “Parental Influence on Career Development: An Integrative Framework for Adolescent Career Counseling”, Journal of Career Development, Vol. 19(3).
  • MORGAN, T. Clifford (1991): Psikolojiye Giriş, çev. Hüsnü Arıcı ve diğ., Sekizinci Basım, Ankara: H.Ü. Psikoloji Bölümü Yayımları, Yayın No:1.
  • SANTROCK, John W. and Steve R. Yussen (1989): Child Development: An Introduction, Fourth Edition, Dubuque, Iowa: Wm. C. Brown Publishers.
  • TOSUN, Kemal (1987): İşletme Yönetimi, İstanbul Üniversitesi Yayını, Yayın No: 3462, Dördüncü Basım.
  • TÜRKEL, Asuman (1992): İşletme Yöneticilerinin Davranışlarına Yön Veren Hakim Kişilik Faktörleri ile Yönetsel Davranış Arasındaki İlişkiler ve Uygulama, M.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fak. Yayını, Yayın No: 394.
  • YAVUZER, Haluk (1988): Ana-Baba ve Çocuk, İstanbul: Remzi Kitabevi, İkinci Basım.
  • INTERNET KAYNAKLARI
  • AYTAÇ, Serpil “Yaratıcı kişilik ve yönetici” http://www.yenibir.com/articledisplay_kendinizitan iyin/0,,lmt~0@lc~1@viewid~187890,00.asp (14 Ekim 2003)
  • CEYLAN, Adnan ve Nigar Demircan. “Girişimciliği Etkileyen Faktörler ile Girişimci Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkilere Yönelik Bir Araştırma” http://www.isletme.istanbul.edu.tr/duyurular/kongre book/60/kongre3.htm (15 Eylül 2003)
  • DALAN, Fatih. “Girişimciliğin Değişen Rolü”, http://www.egiad.org.tr/egiad/baskandan.asp (10 Eylül 2003) 14
  • TEZCİ, Erdoğan ve Aysun Gürol “Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık” http://www.tojet.sakarya.edu.tr/archive/v2i1/Bildiri -1-%20m.gurol.htm (16 Ekim 2003)
  • TÜRKBAY, Tümer ve diğ. “Aile Tutumları ve Çocuk Gelişimi Üzerine Etkileri” http://www.geocities.com/Athens/Atrium/6329/psdr 13.htm “Aile İçi İlişkilerde Dikkat Edilecek Hususlar Çocuk Ana-Baba Arasındaki İlişkiler” (14 Eylül 2003) “Yaratıcılığın önündeki engeller” http://www.yenibir.com/articledisplay_yenibiryasa m/0,,lmt~0@lc~1@viewid~277410,00.asp(30 Eylül 2003) http://koryurek.tripod.com/YARATICILIK.htm “Yaratıcılığın Faydaları”, (07 Ekim 2003)

The continuity of communities greatly depend on the qualities that young people possess and contribute to the society

Year 2002, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 17, 01.05.2002

Abstract

The continuity of communities greatly depend on
the qualities that young people possess and
contribute to the society.
Growing up in a democratic society requires
developing independent, self-confident, creative,
free and initiative personality characteristics with
decreased levels of social and personal conflicts.
When a young person begins to mature in the
society, he wants to control the abilities and skills
he acquires as well as to evaluate is strength and
power. For being able to control his skills and
strengths, he desires to self-actualize himself. The
initial and the most important institution an
individual can self-actualize himself is his family.
Families determine the behavior patterns of young
people by providing role models with their own
attitudes and behavior.
435 students from the faculty of business
administration were involved in this study. By
determining the characteristics of individuals as
well as those of their families, the families’
attitudes and behavior in making important
decisions concerning the young ones are examined.
Above all, families’ attitudes toward the young
people versus the young people’s approaches
toward their families’ attitudes and behavior are
studied.

References

  • AKBAĞ, Müge (1994): “Liseli Ergenlerin AnneBaba Tutumlarını Algılamaları ile uyum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”,(M.Ü. S.B.E. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • BARUTÇUGİL, İsmet (2002): Bilgi Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • COHEN, J. (1987): “Parent as Educational Models and Definers”, Journal of Marriage and The Family, Vol.49(2).
  • DOĞAN, İsmail (1996): Sosyoloji-Kavramlar ve Sorunlar, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • EKŞİ, Aysel (1990): Çocuk,Genç,Ana Babalar, İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • ERİPEK, Süleyman (1982): “Kuramsal Açıdan Çocuklardaki Problem Davranışların Nedenleri Ve Bir Sınıflandırma”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 15, Sayı:2, Ankara: Eğitim Bilimleri Fak. Yayını.
  • FINDIKÇI, İlhami (1989): “Kişilik Nedir? Nasıl Oluşur?”, Yaşadıkça Eğitim, Sayı: 7.
  • HARTMAN, SJ. HARRIS, O.J. “The Role of Parental Influence in Leadership”, Journal of Social Psychology, Vol. 132 (2).
  • JERSILD, Arthur T. (1983): Çocuk Psikolojisi, çev. Gülseren Günçe, Dördüncü Basım, Ankara.
  • KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem (1985): İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Beta Yayınları.
  • KOLASA, J. Blair (1979): İşletmeler İçin Davranış Bilimlerine Giriş, çev. Kemal Tosun ve diğerleri, İstanbul: İ.Ü. İşletme FAK. İşletme İktisadı Enstitüsü Yayını, Yayın No:42.
  • KUZGUN, Yıldız (1973) “Ana-Baba Tutumlarının Bireyin Kendini Gerçekleştirme Düzeyine Etkisi”, Hacettepe Sosyal Eve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt:5, Sayı: 1.
  • MIDDLETON, E.B. (1993): “Parental Influence on Career Development: An Integrative Framework for Adolescent Career Counseling”, Journal of Career Development, Vol. 19(3).
  • MORGAN, T. Clifford (1991): Psikolojiye Giriş, çev. Hüsnü Arıcı ve diğ., Sekizinci Basım, Ankara: H.Ü. Psikoloji Bölümü Yayımları, Yayın No:1.
  • SANTROCK, John W. and Steve R. Yussen (1989): Child Development: An Introduction, Fourth Edition, Dubuque, Iowa: Wm. C. Brown Publishers.
  • TOSUN, Kemal (1987): İşletme Yönetimi, İstanbul Üniversitesi Yayını, Yayın No: 3462, Dördüncü Basım.
  • TÜRKEL, Asuman (1992): İşletme Yöneticilerinin Davranışlarına Yön Veren Hakim Kişilik Faktörleri ile Yönetsel Davranış Arasındaki İlişkiler ve Uygulama, M.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fak. Yayını, Yayın No: 394.
  • YAVUZER, Haluk (1988): Ana-Baba ve Çocuk, İstanbul: Remzi Kitabevi, İkinci Basım.
  • INTERNET KAYNAKLARI
  • AYTAÇ, Serpil “Yaratıcı kişilik ve yönetici” http://www.yenibir.com/articledisplay_kendinizitan iyin/0,,lmt~0@lc~1@viewid~187890,00.asp (14 Ekim 2003)
  • CEYLAN, Adnan ve Nigar Demircan. “Girişimciliği Etkileyen Faktörler ile Girişimci Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkilere Yönelik Bir Araştırma” http://www.isletme.istanbul.edu.tr/duyurular/kongre book/60/kongre3.htm (15 Eylül 2003)
  • DALAN, Fatih. “Girişimciliğin Değişen Rolü”, http://www.egiad.org.tr/egiad/baskandan.asp (10 Eylül 2003) 14
  • TEZCİ, Erdoğan ve Aysun Gürol “Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık” http://www.tojet.sakarya.edu.tr/archive/v2i1/Bildiri -1-%20m.gurol.htm (16 Ekim 2003)
  • TÜRKBAY, Tümer ve diğ. “Aile Tutumları ve Çocuk Gelişimi Üzerine Etkileri” http://www.geocities.com/Athens/Atrium/6329/psdr 13.htm “Aile İçi İlişkilerde Dikkat Edilecek Hususlar Çocuk Ana-Baba Arasındaki İlişkiler” (14 Eylül 2003) “Yaratıcılığın önündeki engeller” http://www.yenibir.com/articledisplay_yenibiryasa m/0,,lmt~0@lc~1@viewid~277410,00.asp(30 Eylül 2003) http://koryurek.tripod.com/YARATICILIK.htm “Yaratıcılığın Faydaları”, (07 Ekim 2003)
There are 24 citations in total.

Details

Other ID JA88PY52HK
Journal Section Research Article
Authors

Şule Çerik This is me

Publication Date May 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Çerik, Ş. (2002). The continuity of communities greatly depend on the qualities that young people possess and contribute to the society. Ege Academic Review, 2(1), 1-17.
AMA Çerik Ş. The continuity of communities greatly depend on the qualities that young people possess and contribute to the society. ear. May 2002;2(1):1-17.
Chicago Çerik, Şule. “The Continuity of Communities Greatly Depend on the Qualities That Young People Possess and Contribute to the Society”. Ege Academic Review 2, no. 1 (May 2002): 1-17.
EndNote Çerik Ş (May 1, 2002) The continuity of communities greatly depend on the qualities that young people possess and contribute to the society. Ege Academic Review 2 1 1–17.
IEEE Ş. Çerik, “The continuity of communities greatly depend on the qualities that young people possess and contribute to the society”, ear, vol. 2, no. 1, pp. 1–17, 2002.
ISNAD Çerik, Şule. “The Continuity of Communities Greatly Depend on the Qualities That Young People Possess and Contribute to the Society”. Ege Academic Review 2/1 (May 2002), 1-17.
JAMA Çerik Ş. The continuity of communities greatly depend on the qualities that young people possess and contribute to the society. ear. 2002;2:1–17.
MLA Çerik, Şule. “The Continuity of Communities Greatly Depend on the Qualities That Young People Possess and Contribute to the Society”. Ege Academic Review, vol. 2, no. 1, 2002, pp. 1-17.
Vancouver Çerik Ş. The continuity of communities greatly depend on the qualities that young people possess and contribute to the society. ear. 2002;2(1):1-17.