İşletmeler için birlikte çalışacakları reklam ajanslarının seçimi çok önemli bir süreçtir. Bu sebeple reklam ajanslarının seçimi dikkatli ve sistemli bir şekilde gerçekleştirilmelidir. Reklam ajansı seçimi reklam veren için çok önemli bir süreçtir çünkü uzun süreli bir ilişki amaçlanır. Sistemli bir yaklaşımla reklam ajanslarının seçimindeki risk en aza indirgenir ve en uygun reklam ajansının seçimi gerçekleşir. İşletme ile reklam ajansı arasındaki ilişkinin uzun dönemli olması amaçlandığından, en uygun reklam ajansını seçebilmek için belirli kriterlerin kullanılmasında fayda görülür. İşletmeler, reklam ajansı seçiminde farklı kriterler kullanabilir ve farklı konulara önem verebilir fakat aslında benzer konularda değerlendirme yaparlar. Bu çalışmada kavramsal bir irdeleme ile reklam ajansı seçiminde kullanılan farklı kriterler saptanmaya çalışılmış ve reklam ajansı seçiminde kullanılan yeni eğilimler incelenmiştir
Selecting advertising agencies to work with is a very important process that should be conducted carefully and systematically. Firms pay the utmost attention to this process because their objective is to work with the selected agency for a long period of time. Therefore, firms use a systematic approach in selecting advertising agencies in order to minimize risks and to be able to select the most appropriate agency. Because the relationship between the firm and the advertising agency is intended to last a long term, the firm must use certain criteria in selecting the most appropriate advertising agency. Although each firm may use different criteria and pay attention to different aspects when selecting an advertising agency, similar topics are assessed by all. This study uses a
conceptual approach to uncover the different criteria used by firms in selecting advertising agencies and probes into new trends that are being used by firms in selecting advertising agencies.
Other ID | JA77YZ76SH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 2 Issue: 2 |