Türk tekstil ve hazır giyim sektörü bilindiği gibi Türk ekonomisinin lokomotif sektörlerinden birisi konumundadır. Gayri safi milli hasılanın (GSMH) %10’u, imalat sanayii istihdamının %20’si, toplam istihdamın %4’ü, ihracatın %33’ü ve toplam yatırımların %20’si tekstil ve hazır giyim sektörü tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu da göstermektedir ki sektörün başarı veya başarısızlığının ekonomimiz üzerinde çok ciddi etkileri mevcuttur. Sektörün başarısını artırarak devam ettirebilmesi, küresel rekabetin hızla arttığı günümüzde kalite, maliyet, üretim ve teslimat hızının yanı sıra marka yaratma konusunda göstereceği performansa bağlı bulunmaktadır. Sektör 15 yıllık gelişme ve büyüme sürecinin arkasından 1990’ların ikinci yarısından itibaren olgunlaşmaya başlamış ve fason üretimden modamarka yaratma sürecine geçmiştir. Bu çalışmada üniversite gençliğinin Türk tekstil ve hazır giyim sektörünü nasıl gördüğünü, Türk tekstil ve hazır giyim markalarını nasıl değerlendirdiklerini ortaya koymak ve firmalara bu konuda neler yapabilecekleri konusunda önerilerde bulunmak amaçlanmıştır.
As well known, the Turkish apparel and textile sector is one of the leading sectors in Turkish economy. 10 % of gross national product (GNP), 20 % of employment of production industry, 4 % of total employment, 33 % of exportation and 20 % of total investments are being accomplished by the sector of textile and apparel, suggesting that failure or successof the sector might have highly serious effects on our economy. In today’s world where the
global rivalry is rapidly escalating, continuation of the sector’s progressive success depends on the performance to be demonstrated by it in regards to
creating brands as well as quality, costs and the
rate of production and delivery. After a development and growth process of 15 years, beginning in second half of 1990s the sector started maturating and shifted from bulk production to fasion-brand creating process. In this study it was aimed to suggest how university youth views the
Turkish apparel and textile sector and to make recommendations to companies as what they could do related to this issue.
Other ID | JA88UK98NA |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 3 Issue: 1 |