BibTex RIS Cite

DOĞRUDAN SATIŞTA UZMAN SİSTEMLERİN KULLANIMI

Year 2004, Volume: 4 Issue: 1, 54 - 58, 01.05.2004

Abstract

Bir satınalma gerçekleştirmeden önce, müşteriler genellikle satınalma kararı sürecine dahil olmakta ve geçmiş deneyimleri, iç ve dış kaynaklardan elde ettikleri bilgileri değerlendirdikten sonra, alternatif ürünler arasında seçim yapmaktadırlar. Satış işinde başarılı olmak için satışçılar için satış bilgisi önem taşımaktadır, ve ürünlerini, müşterilerini, pazarı, rakipleri ve işletmeyi tanımaları gerekmektedir.. Uluslararası eğitim alanında çalışan satışçılar ürünleri ile ilgili ayrıntılı teknik bilgileri sağlayarak müşterilerine doğrudan satışlar yapmakta ve bu bilgileri müşterilerine iletebilmek için alanlarında uzman olmaları gerekmektedir. Uzman sistem girişimin verimliliğini arttırabilmek için satışçının ya da eğitim danışmanının bilgilerini otomatikleştirmek için tasarlanabilmektedir.. Bir özel eğitim ajansında gerçekleştirilen çalışma olumlu sonuçlar elde edilmiştir

References

  • Kotler Philip, Marketing Management, International Edition, Pearson Education Int, pp. , 2002
  • “May 2004 National Occupational Employment and Wage Statistics”, US Department of Labour, http://www.bls.gov/oes, 2004
  • Del I Hawkins, Roger J Best, Consumer Behaviour Building Marketing Strategy, McGraw Hill, 2004, s. 506
  • Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Consumer Behaviour, Prentice Hall, nd Edition, Edinburgh, p. 238, 2002
  • Gary Armstrong, Philip Kotler, Marketing, Prentice Hall, 5th Edition, New Jersey, pp 155, 2000
  • Charles M Futrell, Fundamentals of Selling, 8th Edition, The McGraw Hill, pp. 3, 2004
  • Deborah Gardner, Witherell Sharon, “International Students in the US”, Institute of International Education http://opendoors.iienetwork.org, Nov 2014
  • Ursula Oaks, “Foreign students”, National Association of Foreign Student Advisers, http://www.nafsa.org/, (Nov 2004).
Year 2004, Volume: 4 Issue: 1, 54 - 58, 01.05.2004

Abstract

Before making a purchase, the customers often get involved in the process of buying decision and after evaluating the information they have received through internal and external searches and past experience, they make a choice between a couple of alternative products. Sales knowledge is very important for the sales people in order to be successful in the sales job, and they need to know their products, customer, market, competitors and the company. Sales people working in international education recruitment business make direct sales to their clients with providing the detailed technical information regarding their products and they need to be an expert in their field to be able to forward these information to the customers. An expert system could be designed, to automate the intelligence of an international educational consultant or sales person
to increase the productivity of the enterprise. A
positive outcome is experienced by using expert
system at a private educational agency.

References

  • Kotler Philip, Marketing Management, International Edition, Pearson Education Int, pp. , 2002
  • “May 2004 National Occupational Employment and Wage Statistics”, US Department of Labour, http://www.bls.gov/oes, 2004
  • Del I Hawkins, Roger J Best, Consumer Behaviour Building Marketing Strategy, McGraw Hill, 2004, s. 506
  • Michael Solomon, Gary Bamossy, Soren Askegaard, Consumer Behaviour, Prentice Hall, nd Edition, Edinburgh, p. 238, 2002
  • Gary Armstrong, Philip Kotler, Marketing, Prentice Hall, 5th Edition, New Jersey, pp 155, 2000
  • Charles M Futrell, Fundamentals of Selling, 8th Edition, The McGraw Hill, pp. 3, 2004
  • Deborah Gardner, Witherell Sharon, “International Students in the US”, Institute of International Education http://opendoors.iienetwork.org, Nov 2014
  • Ursula Oaks, “Foreign students”, National Association of Foreign Student Advisers, http://www.nafsa.org/, (Nov 2004).
There are 8 citations in total.

Details

Other ID JA29AN23KR
Journal Section Research Article
Authors

İbrahim Kırcova This is me

R. Mesud Yılmaz This is me

Publication Date May 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Kırcova, İ., & Yılmaz, R. M. (2004). DOĞRUDAN SATIŞTA UZMAN SİSTEMLERİN KULLANIMI. Ege Academic Review, 4(1), 54-58.
AMA Kırcova İ, Yılmaz RM. DOĞRUDAN SATIŞTA UZMAN SİSTEMLERİN KULLANIMI. ear. May 2004;4(1):54-58.
Chicago Kırcova, İbrahim, and R. Mesud Yılmaz. “DOĞRUDAN SATIŞTA UZMAN SİSTEMLERİN KULLANIMI”. Ege Academic Review 4, no. 1 (May 2004): 54-58.
EndNote Kırcova İ, Yılmaz RM (May 1, 2004) DOĞRUDAN SATIŞTA UZMAN SİSTEMLERİN KULLANIMI. Ege Academic Review 4 1 54–58.
IEEE İ. Kırcova and R. M. Yılmaz, “DOĞRUDAN SATIŞTA UZMAN SİSTEMLERİN KULLANIMI”, ear, vol. 4, no. 1, pp. 54–58, 2004.
ISNAD Kırcova, İbrahim - Yılmaz, R. Mesud. “DOĞRUDAN SATIŞTA UZMAN SİSTEMLERİN KULLANIMI”. Ege Academic Review 4/1 (May 2004), 54-58.
JAMA Kırcova İ, Yılmaz RM. DOĞRUDAN SATIŞTA UZMAN SİSTEMLERİN KULLANIMI. ear. 2004;4:54–58.
MLA Kırcova, İbrahim and R. Mesud Yılmaz. “DOĞRUDAN SATIŞTA UZMAN SİSTEMLERİN KULLANIMI”. Ege Academic Review, vol. 4, no. 1, 2004, pp. 54-58.
Vancouver Kırcova İ, Yılmaz RM. DOĞRUDAN SATIŞTA UZMAN SİSTEMLERİN KULLANIMI. ear. 2004;4(1):54-8.