BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON ENDÜSTRİSİNDE UYGULANAN ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI

Year 2005, Volume: 5 Issue: 1, 89 - 97, 01.05.2005

Abstract

Türkiye’nin toplam ihracatı ve bu ihracat içinde Hazır Giyim ve Konfeksiyon endüstrisinin payı son yıllarda artmaktadır. Bu nedenle Hazır Giyim ve Konfeksiyon endüstrisi hem akademik hem de profesyonel iş dünyasında dikkat çekmektedir. Endüstri, gelecek vaad eden endüstri olarak tanımlanmakta ve endüstrinin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü arttırmak için birçok yaklaşım ve strateji önerilmektedir.Sınırları ortadan kalkmış olan ve gittikçe artandünya ticareti ve bu ticarette yer alan Çin tehdidi Hazır Giyim ve Konfeksiyon endüstrisinin önemini hem dünyada hem de Türkiye’de vurgulamaktadır. Bu nedenle, pazara giriş stratejileri Türk Hazır
Giyim ve Konfeksiyon ihracatçıları için önem kazanmaktadır. Pazara giriş stratejileri, bir
pazardaki ihtiyaçların keşfedilmesi ve pazarlama stratejilerinin uygulanması kadar önemlidir.
Pazara giriş stratejisi bir işletmenin gelecekteki adımlarını belirleyebilecek öneme sahiptir.
Bu çalışmanın amacı, Türk Hazır Giyim ve Konfeksiyon endüstrisinde uygulanan yabancı
pazarlara giriş stratejilerini incelemek ve endüstrinin geleceğini etkileyecek bu stratejilerin
sonuçlarını tartışmaktır. İhracatçıların yeni pazarlara girişte karşılaştıkları sorunlar ve
seçtikleri pazara giriş stratejileri bu çalışma içinde yer almaktadır. Çalışmanın alan araştırması aşamasında endüstride uygulanan odak grup çalışmaları kullanılmıştır.

References

  • ALBAUM, G., STRANDSKOV, J., DUERR, E., (2002): International Marketing and Export Management, 4. Baskı. Prentice Hall.
  • AKAT, Ö., (2003): Uluslararası Pazarlama: Karması ve Yönetimi, 4. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • CENGİZ, E., vd. (2003): Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri. Der Yayınları, İstanbul. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (2004/2005) Yılı Çalışma Raporu.
  • HOLLENSEN, S., (1998): Global Marketing: A Market Responsive Approach. Prentice Hall.
  • JEANNET, J. P., HENNESSEY, H. D., (1998): Global Marketing Strategies, 4. Baskı. Houghton Mifflin Company.
  • JUNG, J., (2004): Acquisitions or Joint Ventures: Foreign Market Entry Strategy of U.S. Advertising Agencies. The Journal of Media Economics, 17 (1), 35–50.
  • KEEGAN, W. J., GREEN, M. C., (2005): Global Marketing, 4. Baskı, Prentice Hall.
  • KURTULUŞ, K. (2004). Pazarlama Araştırmaları, 7. Baskı, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
  • NAKİP, M. (2003): Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • TAYLOR, C. R., ZOU, S., OSLAND, G. E., (2000): Foreign Market Entry Strategies of Japanese MNCs. International Marketing Review, 17 (2), 146–163.
  • WALVOORD, R. W., (2001): Foreign Market Entry Strategies. Advanced Management Journal, Spring, 14–26.
Year 2005, Volume: 5 Issue: 1, 89 - 97, 01.05.2005

Abstract

The total export of Turkey has increased in recent years. The share of clothing industry in the total export of Turkey has also increased gradually. Therefore, the clothing industry has attracted a lot of attention of marketers in both academic and professional business life. Since the clothing industry is considered as a promising industry, many approaches and strategies have been proposed to increase competitive power of the industry in international arena The increase of trade in a boundaries world and
China threat has highlighted the importance of clothing industry in the world and in Turkey.
Therefore, market entry strategies have become an important issue for Turkish clothing exporters. The market entry strategies are as important as
discovering the needs of the market and also applying marketing strategies. Market entry
strategy of a company could lead the future
attempts in a market. The aim of this study is to examine the foreign
market entry strategies of Turkish clothing industry and to discuss the consequences of these strategies for the future of industry. The problems faced in
entering new markets and deciding on market entry strategies by the exporters is also discussed in this paper. The focus group studies have been applied in the industry to discuss the issues concerned in the paper.

References

  • ALBAUM, G., STRANDSKOV, J., DUERR, E., (2002): International Marketing and Export Management, 4. Baskı. Prentice Hall.
  • AKAT, Ö., (2003): Uluslararası Pazarlama: Karması ve Yönetimi, 4. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • CENGİZ, E., vd. (2003): Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri. Der Yayınları, İstanbul. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (2004/2005) Yılı Çalışma Raporu.
  • HOLLENSEN, S., (1998): Global Marketing: A Market Responsive Approach. Prentice Hall.
  • JEANNET, J. P., HENNESSEY, H. D., (1998): Global Marketing Strategies, 4. Baskı. Houghton Mifflin Company.
  • JUNG, J., (2004): Acquisitions or Joint Ventures: Foreign Market Entry Strategy of U.S. Advertising Agencies. The Journal of Media Economics, 17 (1), 35–50.
  • KEEGAN, W. J., GREEN, M. C., (2005): Global Marketing, 4. Baskı, Prentice Hall.
  • KURTULUŞ, K. (2004). Pazarlama Araştırmaları, 7. Baskı, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
  • NAKİP, M. (2003): Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • TAYLOR, C. R., ZOU, S., OSLAND, G. E., (2000): Foreign Market Entry Strategies of Japanese MNCs. International Marketing Review, 17 (2), 146–163.
  • WALVOORD, R. W., (2001): Foreign Market Entry Strategies. Advanced Management Journal, Spring, 14–26.
There are 11 citations in total.

Details

Other ID JA53HF54VH
Journal Section Research Article
Authors

Nazan Günay This is me

Publication Date May 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Günay, N. (2005). TÜRKİYE’DE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON ENDÜSTRİSİNDE UYGULANAN ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI. Ege Academic Review, 5(1), 89-97.
AMA Günay N. TÜRKİYE’DE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON ENDÜSTRİSİNDE UYGULANAN ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI. ear. May 2005;5(1):89-97.
Chicago Günay, Nazan. “TÜRKİYE’DE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON ENDÜSTRİSİNDE UYGULANAN ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI”. Ege Academic Review 5, no. 1 (May 2005): 89-97.
EndNote Günay N (May 1, 2005) TÜRKİYE’DE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON ENDÜSTRİSİNDE UYGULANAN ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI. Ege Academic Review 5 1 89–97.
IEEE N. Günay, “TÜRKİYE’DE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON ENDÜSTRİSİNDE UYGULANAN ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI”, ear, vol. 5, no. 1, pp. 89–97, 2005.
ISNAD Günay, Nazan. “TÜRKİYE’DE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON ENDÜSTRİSİNDE UYGULANAN ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI”. Ege Academic Review 5/1 (May 2005), 89-97.
JAMA Günay N. TÜRKİYE’DE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON ENDÜSTRİSİNDE UYGULANAN ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI. ear. 2005;5:89–97.
MLA Günay, Nazan. “TÜRKİYE’DE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON ENDÜSTRİSİNDE UYGULANAN ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI”. Ege Academic Review, vol. 5, no. 1, 2005, pp. 89-97.
Vancouver Günay N. TÜRKİYE’DE HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON ENDÜSTRİSİNDE UYGULANAN ULUSLARARASI PAZARLARA GİRİŞ STRATEJİLERİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI. ear. 2005;5(1):89-97.