Alışveriş merkezleri (AVM), Türkiye’de özellikle de büyük şehirlerde ekonomik ve sosyal hayatın önemli bir parçası haline gelmiştir. İzmir’de halen sekiz AVM bulunmaktadır. Tüketicilerin ve yatırımcıların yoğun ilgisi doğrultusunda bu sayının artması beklenmektedir. Bu durum rekabetin artmasıyla birlikte bu sektörde doygunluk noktasına gelinmesine de neden olabilecektir. Bu nedenle, müşterilerin AVM’lerdeki deneyimlerinin ve bu merkezlerin imajı ile ilgili algı ve beklentilerinin iyice anlaşılması çok daha fazla önem kazanmaktadır. AVM imajı kişilerin müşteri olama kararı, dolayısıyla da herhangi bir AVM’ye bağlılığı açısından kritik öneme sahiptir. Bu nedenle, çalışmamızda lise düzeyindeki genç kızları AVM’lere neyin çektiğini belirleyebilmek için onların beklenti, deneyim ve algıları üzerinde yoğunlaşılmıştır. Bu amaçla, altı odak grup çalışmasından oluşan nitel bir çalışma düzenlenmiş ve katılımcılara bir anket uygulanmıştır. Amaç, katılımcıların ideal bir AVM’de olmasını bekledikleri imaj bileşenlerini belirlemek ve onların alış veriş güdüleri ve beklentileri hakkında daha derinlemesine bilgi edinmektir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar akademisyenlere, AVM yöneticilerine ve perakendecilere bu pazar dilimiyle ilgili daha geniş bir bakış açısı sağlayacak ve iş dünyasının daha etkin pazarlama stratejileri
geliştirmesine yardımcı olacaktır.
Shopping malls have become an important part of
the economic and social fabric of Turkey especially
in some of the big cities. In Izmir, there are
currently eight shopping malls and this number is
expected to increase due to the interest of
consumers and investors in shopping malls. This
can lead to over saturation triggering high level of
competition. Thus deeper understanding of
consumer expectations, experiences and
perceptions regarding mall image has become
much more essential.
Shopping mall image is critical for patronage
decision hence loyalty. For this reason, in this study
we have focused on the expectations, experiences
and perceptions of high school girls to see what
attracts them to the malls. Therefore we designed a
qualitative study that includes six focus groups and
a questionnaire. The aim was to identify image
attributes of participants’ ideal shopping malls,
shopping motives and expectations of high school
girls. This insight into high school girls’ patronage
behavior and motivations will provide academics,
mall developers, and retailers with a better
understanding of the various components that contribute to the female adolescent mall experience
and allow them to study this market segment more
effectively.
Other ID | JA76VS74ZY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 6 Issue: 1 |