BibTex RIS Cite

LOJİSTİK DIŞ KAYNAKLAMA UYGULAMALARININ ÖRGÜT PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİLERİ

Year 2009, Volume: 9 Issue: 2, 593 - 622, 01.05.2009

Abstract

Ekonomi ve yönetim açısından önemli olan lojistik dış kaynaklama kavramı göz önünde bulundurularak yapılan araştırmanın temel amacı; lojistik uygulamaların, işletme performansı üzerine olan etkilerini tespit edebilmektir. Bu amaca ulaşabilmek için, Manisa ve İzmir’de üretim sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin; “lojistik dış kaynaklamayla, lojistik stratejik ortaklıkla ya da her ikisini uygulayarak elde ettiği faaliyetler; lojistik dış kaynaklama uygulamalarına karar verme amaçları ve bu amaçlara ulaşma derecesi; lojistik dış kaynaklama uygulamalarına karar verilirken göz önünde bulundurulması gereken iç ve dış faktörler ve lojistik dış kaynaklama uygulamaları sonucunda işletme performanslarında yaşanan değişimler “açıklanmaya çalışılacaktır

References

  • AKAL, Z. (2005), İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, Ankara, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, No. 473.
  • AKKAYA, G.C. (2002), Türkiye’deki Stratejik İşbirliklerinin Oluşum Nedenleri, Rekabet Gücü ve Finansal Başarıları Üzerine Bir İnceleme, , İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • AKYILDIZ, M. (2003), Lojistik Dış Kaynak Kullanımı ve Türkiye Uygulamaları, İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • AYDIN, S.Z. (2005), Tedarik Zinciri Yönetiminde Stratejik İttifak Olarak Üçüncü Parti Lojistik, Konya, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • AKAT,İ., BUDAK G. ve BUDAK,G. (1994), İşletme Yönetimi, İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • BAKİ, B. (2004), Lojistik Yönetimi ve Lojistik Sektör Analizi, Trabzon, Lega Kitabevi.
  • BALLOU, R.H. (1999), Business Logistics Management; Planning, Organizing and Controlling The Supply Chain, Fourth Edition, New Jersey, Prentice Hall,
  • BERGLUND M., VAN LAARHOVEN P., SHERMAN G. and WANDEL S. (1999), Third Party Logistics: Is There A Future?, International Journal of Logistics Management, Vol:10, No:1, (s.59-70’den aktaran GÜLEN, 2005).
  • BİNGÖL, D. (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul, Beta Basım.
  • BERGMAN, B. and KLEFSJÖ, B. (1994), Quality; From Customer Needs to Customer Satisfaction, New York, Mc-Graw Hill Company.
  • CABANIS, R.F. (1995), Comparing Domestic And International Distributors’ Performance, A Manufacturer’s Perspective, International Journal of Physical Distribution&Logistics Management, Vol:25, No:6, 41-53.
  • CAMPELL, A. and LUCHS, K. S. (2002), Temel Yetenek Tabanlı Strateji, İstanbul, Epsilon Yayıncılık.
  • CAN,H. (2002), Organizasyon ve Yönetim, Ankara, Siyasal Kitapevi.
  • ÇOBAN,O. (2002), Endüstri İktisadı: Kavramlar, Olgular ve Etkileşimler, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 1.
  • CEYHUN, A. (2006), Lojistik Süreçlerde Dış Kaynak Kullanımı ve Bir Uygulama, Kocaeli,Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • CHOW, G., HEAVER, T.D. and HENRIKSSON, L.E. (1994), Logistics Performance: Definition and measurement, International Journal of Physical Distribution &Logistics Management , Vol:24 No:1, 17-28.
  • CHRISTOPHER, M. (1998), Logistics and Supply Chain Management:Strategies For Reducing Cost And Improving Service, , London, Printice Hall-Pearson Ed., 2nd Edition.
  • CRAIG, T (1996), Outsourcing: Let the Buyers Beware, Transportation & Distribution, Vol:37, No:5, 102.
  • COYLE, J.J., BARDI, E.J. and LANGLEY, C.J. (2003), The Management of Business Logistics: A Supply Chain Perspective, 7th Ed., Thompson and Thompson Co.
  • ÇANCI, M. ve ERDAL, M. (2003), Lojistik Yönetimi Freight Forwarder El Kitabı, İstanbul, Utikad Yayınları.
  • ÇİVİ, E. (2001), Rekabet Gücü: Literatür Araştırması, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt 8, Sayı2, 21- 38.
  • DİNÇER, Ö. (1997), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, İstanbul,Beta Yayıncılık.
  • DORGE, C. and GERMAIN, R. (1989), The Impact of the Centralized Structuring of Logistic Activities on Span of Control, Formalization and Performance, Vol:17, No:1, 83-90.
  • DOUGHERTHEY,P.J. and DRÖGE,C. (1997), Organizational Structure in Divisionalized Manufacturers: The Potential for Outsourcing Logistic Services, International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, Vol:27, No:5/6, 337-349.
  • DOWLATSHAHI, S. (2000), Developing A Theory of Reverse Logistics, Interfaces,Vol:30, No:3,143-155.
  • EMBLETON, P.R. and WRIGHT, P.C. (1998), A Practical Guide to Succesfull Outsourcing, Empowerment in Organizations, Vol: 6, No: 3
  • ERASLAN, E. ve ALGÜN, O. (2005), İdeal Performans Değerlendirme Formu Tasarımında Analitik Hiyerarşi Yöntemi Yaklaşımı, Ankara, Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 20 (1), 95-106.
  • ERDAL, M. (2005), Küresel Lojistik, İstanbul, Utikad Yayınları.
  • EREN, E. (2003), Yönetim ve Organizasyon, İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • FACANHA, C. and HORVATH, A (2005), Environmental Asessment of Logistics Outsourcing, Journal of Management in Engineering, Vol:21, No:1, 27-37.
  • FAN, Y. (2000), Strategic Outsourcing: Evidence From British Companies, Marketing Inteligence&Planning, Vol: 18, No:4 ,213-219.
  • FAWCETT, S.E., and SMITH, S.R. (1993), Logistics Measurement And Performance For United States-Mexican Operations Under NAFTA, Transportation Journal, Vol:34, No: 3, 25-34.
  • GILLEY, K. M. and RASHEED, A. (2000), Making More By Ding Less: An Analysis of Outsourcing and It’s Effects on Firm Performance, Journal of Management, Vol:26, No:4, 630-790.
  • GUNASEKARAN, A. and TIRTIROGLU, E. (2001), Performance Measurement And Metrics In A Supply Chain Management, International Journal of Operation and Production Management, Vol:21 No:1/2, 71-87.
  • GÜLEN, K.G. (2005), Lojistik Hizmetlerde Dış Kaynak Kullanımının Yaygınlaşması ve Tedarikçi İşletmelerde Gelişim Stratejileri, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, (8), 29-48.
  • GREAVER, M.F. (1999), Strategic Outsourcing : A Structured Approach To Outsourcing Decisions And Initiatives, New York, American Management Association.
  • GÜNEY, S. (2001), Yönetim ve Organizasyon, Ankara, Nobel Yayınları.
  • HITT,M.A.; HOSKISSON,R.E. and IRELAND,R.D. (1994), A Mid-Range Theory of the Interactive Effects of International and Product Diversitication on Innovation and Performance, Journal of Management, Vol:20, No:2, 297-326.
  • İLTER, H.M. (2002), Global Dışsal Tedarik (Outsourcing), İstanbul, İTO Yayınları, 5.
  • KARACAOĞLU, K. (2001), Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Teknoloji İle İlgili Diş Kaynaklardan Yararlanmanın Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Uygulamaları, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • KARAÇAY, G. (2005), Tersine Lojistik: Kavram ve İşleyiş, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 15, Sayı 1, 317-332.
  • KARAGÖZ, M. (2004), İmalat Sanayinde Teknolojik Öğrenme, Ankara, Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 3.
  • KAYABAŞ, A. (2007), İşletmelerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesinde Lojistik Faaliyetlerin Performansının Arttırılması: Üretim İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama, İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • KAJITA, H. and OHTA, T. (2001), Third Party Logistics Functions for Constructing Virtual Company-Study of assignment in Japanese Business, Journal of Business Logistics, No:2, 131-138.
  • KESKİN, M.H. (2006), Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi (Geçmişi, Değişimi, Bugünü, Geleceği), Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • KOÇEL, T. (2001), İşletme Yöneticiliği, İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • KÖYLÜ, D. (2007), Bir Büyüme ve Rekabet Stratejisi Olarak Şirket İşbirlikleri ve İletişim Sektöründe Bir Uygulama, İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Fakültesi İşletme Anabilim Dalı Uluslararası İşletmecilik Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • LACITY, M.C. and HIRSCHHEIM, R. (1993), Information Systems Outsourcing: Myths, Metaphores and Realities, New York: Wiley, Chichester.
  • LACITY, M.C., HIRSCHHIEM, R. and WILLCOCKS, L. (1994), Realizing Outsourcing Expectations: Incredible Expectations, Credible Outcomes, Information Systems Management, Fall, 7-18.
  • LARSEN, T.S. (2000), Third Party Logistics Form an Interorganizational Point of View, International Journal of Physical Distirbution & Logistics Management, 30 (2), 112-127.
  • LIEB, R.C. and BENTZ, B.A. (2004), The Use of Third-Party Logistics Services by Large American Manufacturers: The 2003 Survey, Transportation Journal, Vol. 43 No.3, 5-15.
  • LYNCH, C.F. (2000), Logistics Outsourcing: A Management Guide, Copyrihgt Council of Logistics Management
  • MAN, Y.S., (2006), Performance Measurement and Management of Third Party Logistics: An Organizational Theory Approach, Hong Kong Baptist University, For The Degree of Doctor of Philosophy (Doktora Tezi).
  • MORTON, R. (2001), Scheduling Software Points The Way to Savings, Transportation & Distribution, Vol: 42, (No: 11,’den aktaran Kesiktaş).
  • MEADE, L. and SARKIS,J. (1998), Strategic Analysis of Logistic and Supply Chain Management Systems Using the Analytical Network Process, Logistic and Transportation Review, Vol:34, No:3, 201-215.
  • NAKTİYOK, A. (2004); İç Girişimcilik, İstanbul, Beta, 1. Baskı.
  • ORHAN, O.Z. (2003), Dünyada ve Türkiye’de Lojistik Sektörünün Gelişimi, İstanbul, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İTO Yayınları.
  • OKTAY, E. (2006), Stratejik Yönetim Sürecinde Performans Geliştirmenin Bir Aracı Olarak Dış Kaynak Kullanımı: İmalat Sanayinde Bir Uygulama, Konya, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Programı Doktora Tezi.
  • PARASIZ, M.İ. (1999), Modern Ansiklopedik Ekonomi Sözlüğü, Bursa,Ezgi Kitabevi Yayınları.
  • PHILIPPATOS, G.C. and SIHLER, W.W. (1991), Financial Management: Text and Case, Massachusetts ,Hardcover, Holden-Day.
  • PIENAAR, W.J. (2004), Logistics: It’s Origin, Conceptual Evolution and Meaning As a Contemporary Management Discipline, Loder-International Logistics
  • Congress, Dokuz Eylül University School of Maritime Bussiness and Management Vol:1, No:1, 3-11.
  • PORTER, M. E. (1998), Clusters and The New Economics of Competition Harvard Business Review.
  • PROKOPENKO, J.( 2005), Verimlilik Yönetimi, Ankara, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları,No 476.
  • ROBBINS, S.P. (1990), Organizational Theory: Structure, Design and Application, New Jersey, Prentice-Hall International Inc.
  • RAZZAQUE, M.A. and SHENG, C.C. (1998), Outsourcing of Logistics Functions: A Literature Survey, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol: 28 No: 2, 89-107.
  • RODRIGUEZ, T.F.E. and ROBANIA, V.P. (2004), Outsourcing and It’s Impact on Operational Objectives and Performance: A Study of Hotels in the Canary Island, International Journal of Hospitality Management, Vol:23, No:3, 287-306.
  • STAINER, A. (1997), Logistics- A Productivity And Performance Perspective”, Supply Chain Management, Vol:2, No:2, 53-62.
  • STANK, T.P. and TRAICHAL, P.A. (1998),“Logistics Strategy, Organizational Design And Performance In A Cross-Border Environment, Transportation Research Part E, Vol:34, No:1, 75-86.
  • SARVAN, F.; ARICI, E.D. ve ÖZEN,J. (2003), On Stratejik Yönetim Okulu: Biçimleşme Okulunun Bütünleştirici Çerçevesi, Antalya, Akdeniz Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayfa 6, No:3.
  • TAMPOE, M. (1994), Exploting The Core Competence of Your Organization, Long Range Planning, Vol:27, 66-77.
  • TATARİ, B. (2005), Etkili Bir Yönetim Aracı: Dış Kaynak Kullanımı, İzmir Ticaret Odası Dış Ekonomik İşleri Müdürlüğü Yayını.
  • TYWORTH, J.E. and ZENG, A.Z. (1998), Estimating The Effects Of Carrier Transit-Time Performance On Logistics Cost And Service, Transportation Research Part A, Vol:32,No:2, 89-97.
  • TEK, Ö.B. (1999), Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • TOMASKO, R.M. (1990), Downsizing: Reshaping The Corporation for The Future, New York, Amacom Books Saranac Lake.
  • ÜLGEN, H. ve MİRZE, S.K. (2004), İşletmelerde Stratejik Yönetim, İstanbul, Literatür Yayınlar.
  • YAZICI, T. (2003), İşletmelerde Dış Kaynak Kullanımı ve Örnek Uygulamalar, İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Uluslararası İşletmecilik Programı Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi.
  • YURT, Ö. (2004), Lojistik Dış Kaynak Kullanımında Güven Faktörü-Türkiye Uygulaması, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • VIRUM, H. (1993), Third Party Logistics Development in Europe, Logistics Transport Rev., Vol:29, 355–361.
  • WEHMEIR, S and ASHBY, M. (2000), Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Oxford, Oxford University Pres.
  • WONG, Yim-Yu, MAHER, T.E., NICHOLSON, J.D. and GURNEY, N.P. (2000), Strategic Alliances In Logistics Outsourcing, Asian Pasific Journal of Marketing and Logistics, Vol: 12, No: 4, 3-27
  • ERSOY, M.Ş. Lojistik ve Türkiye’nin Konumu, <http://www.turktrade.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=53& Itemid=39> (Erişim Tarihi: 21.01.09)
  • MERSİN, D., Lojistikte Dış kaynak Kullanımı, Yararları ve Dikkat Edilmesi Gerekli Noktalar, <http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=199> (Erişim Tarihi:21.01.09)

THE EFFECTS OF LOGISTICS OUTSOURCING APPLICATION ON THE ORGANIZATIONAL PERFORMANCE

Year 2009, Volume: 9 Issue: 2, 593 - 622, 01.05.2009

Abstract

The main purpose of the present paper which is made by taking into consideration of logistics outsourcing that is important for economy and management is confirming the effects of logistics applications on the organization performance. In order to achieve this purpose, "activities made through logistics outsourcing, logistics strategic alliences or both; the goals aimed to gain from logistics outsourcing applications and the level of accession; the internal environmental and the external environmental factors which are required when taking decisions about logistics outsourcing applications and finally, the outcomes of the logistics outsourcing applications" of manufacturing companies in Izmir and Manisa are going to explain

References

  • AKAL, Z. (2005), İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, Ankara, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, No. 473.
  • AKKAYA, G.C. (2002), Türkiye’deki Stratejik İşbirliklerinin Oluşum Nedenleri, Rekabet Gücü ve Finansal Başarıları Üzerine Bir İnceleme, , İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • AKYILDIZ, M. (2003), Lojistik Dış Kaynak Kullanımı ve Türkiye Uygulamaları, İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • AYDIN, S.Z. (2005), Tedarik Zinciri Yönetiminde Stratejik İttifak Olarak Üçüncü Parti Lojistik, Konya, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • AKAT,İ., BUDAK G. ve BUDAK,G. (1994), İşletme Yönetimi, İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • BAKİ, B. (2004), Lojistik Yönetimi ve Lojistik Sektör Analizi, Trabzon, Lega Kitabevi.
  • BALLOU, R.H. (1999), Business Logistics Management; Planning, Organizing and Controlling The Supply Chain, Fourth Edition, New Jersey, Prentice Hall,
  • BERGLUND M., VAN LAARHOVEN P., SHERMAN G. and WANDEL S. (1999), Third Party Logistics: Is There A Future?, International Journal of Logistics Management, Vol:10, No:1, (s.59-70’den aktaran GÜLEN, 2005).
  • BİNGÖL, D. (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul, Beta Basım.
  • BERGMAN, B. and KLEFSJÖ, B. (1994), Quality; From Customer Needs to Customer Satisfaction, New York, Mc-Graw Hill Company.
  • CABANIS, R.F. (1995), Comparing Domestic And International Distributors’ Performance, A Manufacturer’s Perspective, International Journal of Physical Distribution&Logistics Management, Vol:25, No:6, 41-53.
  • CAMPELL, A. and LUCHS, K. S. (2002), Temel Yetenek Tabanlı Strateji, İstanbul, Epsilon Yayıncılık.
  • CAN,H. (2002), Organizasyon ve Yönetim, Ankara, Siyasal Kitapevi.
  • ÇOBAN,O. (2002), Endüstri İktisadı: Kavramlar, Olgular ve Etkileşimler, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 1.
  • CEYHUN, A. (2006), Lojistik Süreçlerde Dış Kaynak Kullanımı ve Bir Uygulama, Kocaeli,Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • CHOW, G., HEAVER, T.D. and HENRIKSSON, L.E. (1994), Logistics Performance: Definition and measurement, International Journal of Physical Distribution &Logistics Management , Vol:24 No:1, 17-28.
  • CHRISTOPHER, M. (1998), Logistics and Supply Chain Management:Strategies For Reducing Cost And Improving Service, , London, Printice Hall-Pearson Ed., 2nd Edition.
  • CRAIG, T (1996), Outsourcing: Let the Buyers Beware, Transportation & Distribution, Vol:37, No:5, 102.
  • COYLE, J.J., BARDI, E.J. and LANGLEY, C.J. (2003), The Management of Business Logistics: A Supply Chain Perspective, 7th Ed., Thompson and Thompson Co.
  • ÇANCI, M. ve ERDAL, M. (2003), Lojistik Yönetimi Freight Forwarder El Kitabı, İstanbul, Utikad Yayınları.
  • ÇİVİ, E. (2001), Rekabet Gücü: Literatür Araştırması, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt 8, Sayı2, 21- 38.
  • DİNÇER, Ö. (1997), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, İstanbul,Beta Yayıncılık.
  • DORGE, C. and GERMAIN, R. (1989), The Impact of the Centralized Structuring of Logistic Activities on Span of Control, Formalization and Performance, Vol:17, No:1, 83-90.
  • DOUGHERTHEY,P.J. and DRÖGE,C. (1997), Organizational Structure in Divisionalized Manufacturers: The Potential for Outsourcing Logistic Services, International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, Vol:27, No:5/6, 337-349.
  • DOWLATSHAHI, S. (2000), Developing A Theory of Reverse Logistics, Interfaces,Vol:30, No:3,143-155.
  • EMBLETON, P.R. and WRIGHT, P.C. (1998), A Practical Guide to Succesfull Outsourcing, Empowerment in Organizations, Vol: 6, No: 3
  • ERASLAN, E. ve ALGÜN, O. (2005), İdeal Performans Değerlendirme Formu Tasarımında Analitik Hiyerarşi Yöntemi Yaklaşımı, Ankara, Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 20 (1), 95-106.
  • ERDAL, M. (2005), Küresel Lojistik, İstanbul, Utikad Yayınları.
  • EREN, E. (2003), Yönetim ve Organizasyon, İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • FACANHA, C. and HORVATH, A (2005), Environmental Asessment of Logistics Outsourcing, Journal of Management in Engineering, Vol:21, No:1, 27-37.
  • FAN, Y. (2000), Strategic Outsourcing: Evidence From British Companies, Marketing Inteligence&Planning, Vol: 18, No:4 ,213-219.
  • FAWCETT, S.E., and SMITH, S.R. (1993), Logistics Measurement And Performance For United States-Mexican Operations Under NAFTA, Transportation Journal, Vol:34, No: 3, 25-34.
  • GILLEY, K. M. and RASHEED, A. (2000), Making More By Ding Less: An Analysis of Outsourcing and It’s Effects on Firm Performance, Journal of Management, Vol:26, No:4, 630-790.
  • GUNASEKARAN, A. and TIRTIROGLU, E. (2001), Performance Measurement And Metrics In A Supply Chain Management, International Journal of Operation and Production Management, Vol:21 No:1/2, 71-87.
  • GÜLEN, K.G. (2005), Lojistik Hizmetlerde Dış Kaynak Kullanımının Yaygınlaşması ve Tedarikçi İşletmelerde Gelişim Stratejileri, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, (8), 29-48.
  • GREAVER, M.F. (1999), Strategic Outsourcing : A Structured Approach To Outsourcing Decisions And Initiatives, New York, American Management Association.
  • GÜNEY, S. (2001), Yönetim ve Organizasyon, Ankara, Nobel Yayınları.
  • HITT,M.A.; HOSKISSON,R.E. and IRELAND,R.D. (1994), A Mid-Range Theory of the Interactive Effects of International and Product Diversitication on Innovation and Performance, Journal of Management, Vol:20, No:2, 297-326.
  • İLTER, H.M. (2002), Global Dışsal Tedarik (Outsourcing), İstanbul, İTO Yayınları, 5.
  • KARACAOĞLU, K. (2001), Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Teknoloji İle İlgili Diş Kaynaklardan Yararlanmanın Türkiye’de Bankacılık Sektöründe Uygulamaları, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • KARAÇAY, G. (2005), Tersine Lojistik: Kavram ve İşleyiş, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 15, Sayı 1, 317-332.
  • KARAGÖZ, M. (2004), İmalat Sanayinde Teknolojik Öğrenme, Ankara, Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 3.
  • KAYABAŞ, A. (2007), İşletmelerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesinde Lojistik Faaliyetlerin Performansının Arttırılması: Üretim İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama, İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • KAJITA, H. and OHTA, T. (2001), Third Party Logistics Functions for Constructing Virtual Company-Study of assignment in Japanese Business, Journal of Business Logistics, No:2, 131-138.
  • KESKİN, M.H. (2006), Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi (Geçmişi, Değişimi, Bugünü, Geleceği), Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • KOÇEL, T. (2001), İşletme Yöneticiliği, İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • KÖYLÜ, D. (2007), Bir Büyüme ve Rekabet Stratejisi Olarak Şirket İşbirlikleri ve İletişim Sektöründe Bir Uygulama, İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Fakültesi İşletme Anabilim Dalı Uluslararası İşletmecilik Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • LACITY, M.C. and HIRSCHHEIM, R. (1993), Information Systems Outsourcing: Myths, Metaphores and Realities, New York: Wiley, Chichester.
  • LACITY, M.C., HIRSCHHIEM, R. and WILLCOCKS, L. (1994), Realizing Outsourcing Expectations: Incredible Expectations, Credible Outcomes, Information Systems Management, Fall, 7-18.
  • LARSEN, T.S. (2000), Third Party Logistics Form an Interorganizational Point of View, International Journal of Physical Distirbution & Logistics Management, 30 (2), 112-127.
  • LIEB, R.C. and BENTZ, B.A. (2004), The Use of Third-Party Logistics Services by Large American Manufacturers: The 2003 Survey, Transportation Journal, Vol. 43 No.3, 5-15.
  • LYNCH, C.F. (2000), Logistics Outsourcing: A Management Guide, Copyrihgt Council of Logistics Management
  • MAN, Y.S., (2006), Performance Measurement and Management of Third Party Logistics: An Organizational Theory Approach, Hong Kong Baptist University, For The Degree of Doctor of Philosophy (Doktora Tezi).
  • MORTON, R. (2001), Scheduling Software Points The Way to Savings, Transportation & Distribution, Vol: 42, (No: 11,’den aktaran Kesiktaş).
  • MEADE, L. and SARKIS,J. (1998), Strategic Analysis of Logistic and Supply Chain Management Systems Using the Analytical Network Process, Logistic and Transportation Review, Vol:34, No:3, 201-215.
  • NAKTİYOK, A. (2004); İç Girişimcilik, İstanbul, Beta, 1. Baskı.
  • ORHAN, O.Z. (2003), Dünyada ve Türkiye’de Lojistik Sektörünün Gelişimi, İstanbul, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İTO Yayınları.
  • OKTAY, E. (2006), Stratejik Yönetim Sürecinde Performans Geliştirmenin Bir Aracı Olarak Dış Kaynak Kullanımı: İmalat Sanayinde Bir Uygulama, Konya, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Programı Doktora Tezi.
  • PARASIZ, M.İ. (1999), Modern Ansiklopedik Ekonomi Sözlüğü, Bursa,Ezgi Kitabevi Yayınları.
  • PHILIPPATOS, G.C. and SIHLER, W.W. (1991), Financial Management: Text and Case, Massachusetts ,Hardcover, Holden-Day.
  • PIENAAR, W.J. (2004), Logistics: It’s Origin, Conceptual Evolution and Meaning As a Contemporary Management Discipline, Loder-International Logistics
  • Congress, Dokuz Eylül University School of Maritime Bussiness and Management Vol:1, No:1, 3-11.
  • PORTER, M. E. (1998), Clusters and The New Economics of Competition Harvard Business Review.
  • PROKOPENKO, J.( 2005), Verimlilik Yönetimi, Ankara, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları,No 476.
  • ROBBINS, S.P. (1990), Organizational Theory: Structure, Design and Application, New Jersey, Prentice-Hall International Inc.
  • RAZZAQUE, M.A. and SHENG, C.C. (1998), Outsourcing of Logistics Functions: A Literature Survey, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol: 28 No: 2, 89-107.
  • RODRIGUEZ, T.F.E. and ROBANIA, V.P. (2004), Outsourcing and It’s Impact on Operational Objectives and Performance: A Study of Hotels in the Canary Island, International Journal of Hospitality Management, Vol:23, No:3, 287-306.
  • STAINER, A. (1997), Logistics- A Productivity And Performance Perspective”, Supply Chain Management, Vol:2, No:2, 53-62.
  • STANK, T.P. and TRAICHAL, P.A. (1998),“Logistics Strategy, Organizational Design And Performance In A Cross-Border Environment, Transportation Research Part E, Vol:34, No:1, 75-86.
  • SARVAN, F.; ARICI, E.D. ve ÖZEN,J. (2003), On Stratejik Yönetim Okulu: Biçimleşme Okulunun Bütünleştirici Çerçevesi, Antalya, Akdeniz Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayfa 6, No:3.
  • TAMPOE, M. (1994), Exploting The Core Competence of Your Organization, Long Range Planning, Vol:27, 66-77.
  • TATARİ, B. (2005), Etkili Bir Yönetim Aracı: Dış Kaynak Kullanımı, İzmir Ticaret Odası Dış Ekonomik İşleri Müdürlüğü Yayını.
  • TYWORTH, J.E. and ZENG, A.Z. (1998), Estimating The Effects Of Carrier Transit-Time Performance On Logistics Cost And Service, Transportation Research Part A, Vol:32,No:2, 89-97.
  • TEK, Ö.B. (1999), Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • TOMASKO, R.M. (1990), Downsizing: Reshaping The Corporation for The Future, New York, Amacom Books Saranac Lake.
  • ÜLGEN, H. ve MİRZE, S.K. (2004), İşletmelerde Stratejik Yönetim, İstanbul, Literatür Yayınlar.
  • YAZICI, T. (2003), İşletmelerde Dış Kaynak Kullanımı ve Örnek Uygulamalar, İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Uluslararası İşletmecilik Programı Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi.
  • YURT, Ö. (2004), Lojistik Dış Kaynak Kullanımında Güven Faktörü-Türkiye Uygulaması, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • VIRUM, H. (1993), Third Party Logistics Development in Europe, Logistics Transport Rev., Vol:29, 355–361.
  • WEHMEIR, S and ASHBY, M. (2000), Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Oxford, Oxford University Pres.
  • WONG, Yim-Yu, MAHER, T.E., NICHOLSON, J.D. and GURNEY, N.P. (2000), Strategic Alliances In Logistics Outsourcing, Asian Pasific Journal of Marketing and Logistics, Vol: 12, No: 4, 3-27
  • ERSOY, M.Ş. Lojistik ve Türkiye’nin Konumu, <http://www.turktrade.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=53& Itemid=39> (Erişim Tarihi: 21.01.09)
  • MERSİN, D., Lojistikte Dış kaynak Kullanımı, Yararları ve Dikkat Edilmesi Gerekli Noktalar, <http://www.bilgiyonetimi.org/cm/pages/mkl_gos.php?nt=199> (Erişim Tarihi:21.01.09)
There are 83 citations in total.

Details

Other ID JA95YD26VN
Journal Section Research Article
Authors

Meltem Onay This is me

Hatice Sibel Kara This is me

Publication Date May 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Onay, M., & Kara, H. S. (2009). THE EFFECTS OF LOGISTICS OUTSOURCING APPLICATION ON THE ORGANIZATIONAL PERFORMANCE. Ege Academic Review, 9(2), 593-622.
AMA Onay M, Kara HS. THE EFFECTS OF LOGISTICS OUTSOURCING APPLICATION ON THE ORGANIZATIONAL PERFORMANCE. ear. May 2009;9(2):593-622.
Chicago Onay, Meltem, and Hatice Sibel Kara. “THE EFFECTS OF LOGISTICS OUTSOURCING APPLICATION ON THE ORGANIZATIONAL PERFORMANCE”. Ege Academic Review 9, no. 2 (May 2009): 593-622.
EndNote Onay M, Kara HS (May 1, 2009) THE EFFECTS OF LOGISTICS OUTSOURCING APPLICATION ON THE ORGANIZATIONAL PERFORMANCE. Ege Academic Review 9 2 593–622.
IEEE M. Onay and H. S. Kara, “THE EFFECTS OF LOGISTICS OUTSOURCING APPLICATION ON THE ORGANIZATIONAL PERFORMANCE”, ear, vol. 9, no. 2, pp. 593–622, 2009.
ISNAD Onay, Meltem - Kara, Hatice Sibel. “THE EFFECTS OF LOGISTICS OUTSOURCING APPLICATION ON THE ORGANIZATIONAL PERFORMANCE”. Ege Academic Review 9/2 (May 2009), 593-622.
JAMA Onay M, Kara HS. THE EFFECTS OF LOGISTICS OUTSOURCING APPLICATION ON THE ORGANIZATIONAL PERFORMANCE. ear. 2009;9:593–622.
MLA Onay, Meltem and Hatice Sibel Kara. “THE EFFECTS OF LOGISTICS OUTSOURCING APPLICATION ON THE ORGANIZATIONAL PERFORMANCE”. Ege Academic Review, vol. 9, no. 2, 2009, pp. 593-22.
Vancouver Onay M, Kara HS. THE EFFECTS OF LOGISTICS OUTSOURCING APPLICATION ON THE ORGANIZATIONAL PERFORMANCE. ear. 2009;9(2):593-622.