MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ DAVRANIŞSAL DEĞİŞKENLERİNİN KAZANÇ DÜZEYİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA
Year 2010,
Volume: 10 Issue: 4, 1155 - 1166, 01.11.2010
Engin Dinç
Hasan Abdioğlu
Ahmet Büyükşalvarcı
Abstract
Bu çalışmanın amacı muhasebe meslek mensuplarının müşterileri (mükellefler) ile olan davranışsal ilişkilerinin, meslek mensubunun kazanç düzeyine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla literatürden faydalanılarak araştırma anketi oluşturulmuştur. Hazırlanan araştırma anketi muhasebe meslek mensuplarına gönderilmiş ve 2228 meslek mensubundan cevap alınmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, SPSS paket program kullanılmıştır. Muhasebe meslek mensuplarının davranış biçimlerinin kazanç düzeyleri üzerindeki etkisini test etmek amacıyla regresyon analizinden faydalanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, muhasebe meslek mensuplarının müşterileri (mükellefler) ile ilişkilerinde sergiledikleri davranış biçimlerinin kazanç düzeyleri üzerinde herhangi bir etkisinin bulunmadığı sonucuna varılmıştır
References
- Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2005):
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS uygulamalı”, Sakarya Kitapevi, Birinci Baskı, Adapazarı.
- Ayyıldız, H., Cengiz, E. ve Ustasüleyman, T. (2006): “Üretim ve Pazar- lama Bölümleri Arası Davranışsal Değişkenlerin Firma Performansı
Üzerine Etkisine İlişkin Yapısal Bir Model Önerisi”, Muğla Üniversi- tesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 17, http://www.mu.edu.tr/ sbe/sbedergi/dosya/H-Ayyildiz.pdf (Erişim Tarihi: 21.12.2009) .
- Bryant, S. M., Wier, B. ve Stone, D. N. (2006): “Accounting Sta- keholders’ Perceptions of Accountants’ Job Performance and Moti- vation”, Working Paper Series, http://papers.ssrn.com /sol3/papers. cfm?abstract_id=912994, (Erişim Tarihi: 17.12.2009)
- Doney, P. M., ve Cannon, J. P. (1997): An examination of the nature of trust in buyer–seller relationships, Journal of Marketing, 61: 35–51.
- Eren, E.(1996): Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları, Ankara.
- Heide, J. B., ve Miner, S. (1992): “The shadow of the future: effects of anticipated interaction and frequency of contact on buyer– seller coo- peration”, Academy of Management Journal, 35: 265–291.
- Kang, I, Lee, S. ve Choi, J. (2004): “Using Fuzzy Cognitive Map for the Relationship Management in Airline Service”, Expert Systems with
- Applications, Volume 26, Issue 4: 545-555. Kurtuluş, K. (1996): Pazarlama Araştırmaları, Avcıol Basım Yayın, İşlet- me Fakültesi Yayınları, Yayın No:28, İstanbul.
- Morgan, R. M., ve Hunt, S. D. (1994): The commitment-trust theory of relationship marketing.
- Smith, J. B., ve Barclay, D. W. (1997): “The effects of organizational dif- ferences and trust on the effectiveness of selling partner relationships”,
- Journal of Marketing, 61: 3–21. TÜRMOB, “3568 Sayılı Meslek Yasası ve Son Değişiklerle Yönetmelik- ler”, Türmob Yayınları-330, Ankara
- Yayla, H. E., Kirkbir, F. ve Cengiz, E. (2007): “Accounting Employees’
- Behavioral Variables and Firm Performance: Evidence from Turkish Eastern Blacksea Region Companies”, MPRA Paper No. 2557. http:// mpra.ub.uni-muenchen.de/2557/1/MPRA paper_2557.pdf, (Erişim Tarihi: 12.11.2009)
- Yükselen, C. (2002): “Muhasebe ve Müşavirlik Hizmetlerinde Modern
Pazarlama Anlayışı”, Mali Çözüm Dergisi, Sayı:58, http.//www.archi- ve.ismmmo.org.tr/.../09%20-%2058%20CEMAL%20 YÜKSELEN. doc, (Erişim Tarihi: 14.02.2010) Sayın Katılımcı,
Empirical Study Aimed at Determining Effects of Behavioral Variables on Profit Level For Professional Accountancy Members
Year 2010,
Volume: 10 Issue: 4, 1155 - 1166, 01.11.2010
Engin Dinç
Hasan Abdioğlu
Ahmet Büyükşalvarcı
Abstract
This study deals with the effect of professional accountancy member’s behavioral relationships with clients (tax-payers) on profit level of members. For this aim, a research questionnaire form has been prepared by using literature. This questionnaire form has been sent to members of accountancy profession and has been given a reply by 2228 members of profession. For analyzing the research data, SPSS packet programme has been used. Regression analysis has been chosen for testing the effect of behavior styles of these members mentioned in accountancy on profit levels. As a result of the study, it has been found that there is no effect behavior style in relationships of profession members with clients (tax-payers) on profit levels
References
- Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2005):
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS uygulamalı”, Sakarya Kitapevi, Birinci Baskı, Adapazarı.
- Ayyıldız, H., Cengiz, E. ve Ustasüleyman, T. (2006): “Üretim ve Pazar- lama Bölümleri Arası Davranışsal Değişkenlerin Firma Performansı
Üzerine Etkisine İlişkin Yapısal Bir Model Önerisi”, Muğla Üniversi- tesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 17, http://www.mu.edu.tr/ sbe/sbedergi/dosya/H-Ayyildiz.pdf (Erişim Tarihi: 21.12.2009) .
- Bryant, S. M., Wier, B. ve Stone, D. N. (2006): “Accounting Sta- keholders’ Perceptions of Accountants’ Job Performance and Moti- vation”, Working Paper Series, http://papers.ssrn.com /sol3/papers. cfm?abstract_id=912994, (Erişim Tarihi: 17.12.2009)
- Doney, P. M., ve Cannon, J. P. (1997): An examination of the nature of trust in buyer–seller relationships, Journal of Marketing, 61: 35–51.
- Eren, E.(1996): Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları, Ankara.
- Heide, J. B., ve Miner, S. (1992): “The shadow of the future: effects of anticipated interaction and frequency of contact on buyer– seller coo- peration”, Academy of Management Journal, 35: 265–291.
- Kang, I, Lee, S. ve Choi, J. (2004): “Using Fuzzy Cognitive Map for the Relationship Management in Airline Service”, Expert Systems with
- Applications, Volume 26, Issue 4: 545-555. Kurtuluş, K. (1996): Pazarlama Araştırmaları, Avcıol Basım Yayın, İşlet- me Fakültesi Yayınları, Yayın No:28, İstanbul.
- Morgan, R. M., ve Hunt, S. D. (1994): The commitment-trust theory of relationship marketing.
- Smith, J. B., ve Barclay, D. W. (1997): “The effects of organizational dif- ferences and trust on the effectiveness of selling partner relationships”,
- Journal of Marketing, 61: 3–21. TÜRMOB, “3568 Sayılı Meslek Yasası ve Son Değişiklerle Yönetmelik- ler”, Türmob Yayınları-330, Ankara
- Yayla, H. E., Kirkbir, F. ve Cengiz, E. (2007): “Accounting Employees’
- Behavioral Variables and Firm Performance: Evidence from Turkish Eastern Blacksea Region Companies”, MPRA Paper No. 2557. http:// mpra.ub.uni-muenchen.de/2557/1/MPRA paper_2557.pdf, (Erişim Tarihi: 12.11.2009)
- Yükselen, C. (2002): “Muhasebe ve Müşavirlik Hizmetlerinde Modern
Pazarlama Anlayışı”, Mali Çözüm Dergisi, Sayı:58, http.//www.archi- ve.ismmmo.org.tr/.../09%20-%2058%20CEMAL%20 YÜKSELEN. doc, (Erişim Tarihi: 14.02.2010) Sayın Katılımcı,