Interest in the creative industries has increased rapidly in recent years. In this context, social scientists have put effort into explaining the forming of creative clusters. The purpose of this study is to investigate, from the perspective of economic geography, the clustering of creative industries in Turkey. Through a location quotient analysis of 81 provinces, one conclusion can be inferred from the results obtained in this paper: The assumption that creative industries tend to cluster in large cities is not true for Turkey
Yaratıcı endüstrilere gösterilen ilgi son yıllarda hızla artmaktadır. Bu çerçevede, sosyal bilimciler yaratıcı kümelenmelerin oluşumunu açıklayabilmek için çaba sarf etmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de yaratıcı endüstrilerin kümelenmesini iktisadi coğrafya perspektifinden araştırmaktır. 81 ili kapsayan bir yoğunlaşma katsayısı analizi aracılığıyla çalışmada elde edilen sonuçlardan; yaratıcı endüstrilerin büyük şehirlerde kümelenme eğiliminde olduğu varsayımının Türkiye için geçerlilik taşımadığı yargısına ulaşılmaktadır
Other ID | JA25KM79CP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 1 |