Engaged employees are key human resources that help organizations sustain their competitive positions. The related literature has predominantly treated work engagement as an outcome variable. Going beyond this context, this research explores the consequences of work engagement. By investigating the outcomes, two important relational mechanisms namely LMX, OCB-I and one performance outcome, team work performance are introduced. Using full-time assessors from an HR consultancy company located in Istanbul, this research tests a moderated mediation mechanisms where LMX and OCB-I are relational resources that link work engagement to team work performance. Results revealed that engaged employees who enjoy high quality LMX with their supervisors are more likely to contribute to co-workers (OCB-I) which in turn predicts enhanced team work performance
İşlerine adanmış çalışanlar, kurumların rekabet stratejilerini sürdürebilmeleri ve gelişebilmeleri için çok değerli olan insan kaynağıdır. İlgili literatür incelendiğinde önceki çalışmaların ise adanmışlık kavramını bir çıktı değişkeni olarak inceledikleri gözlemlenmektedir. Bu çalışma ise, adanmışlık kavramının çıktılarını analiz etmeyi hedeflemektedir. Bu anlamda, lider-üye etkileşimi (LMX) ve iş arkadaşlarına yönelik örgütsel vatandaşlık davranışlarının (OCB-I) aracı ve moderator etkileri analiz edilmiştir. İstanbul’da insan kaynakları alanında hizmet veren bir danışmanlık şirketinin çalışanları ile yapılan çalışmanın sonuçları, işe adanmışlığın takım performansı üzerindeki olumlu etkisini doğrulamıştır. Buna ek olarak, örgütsel vatandaşlık davranışlarının işe adanmışlık ve takım performansı ilişkisindeki aracı etkisi belirlenmiştir. Ayrıca, örgütsel vatandaşlık davranışlarının aracı etkisi, lider-üye etkileşimi yüksek olan çalışanlarda daha kuvvetli bulunmuştur
Lider-Üye Etkileşimi Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Takım Performansı İşe Adanmışlık Olumlu duygulanım özelliği.
Other ID | JA36ZS87KJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 2 |