Developing a website, creating an online presence and a brand image are difficult for the companies because of requiring research, thought and time. One of the ways to overcome this difficulty is hiring a web design firm. There are many web design firms in the market and it is critical to determine which one best meets a company’s needs. In this paper one of the MCDM (Multi Criteria Decision Making) techniques, called ORESTE (Organization, Rangement Et Synthese De Donnes Relationnelles), has been applied to the selection of web design firm. This method is simple and does not require the quantification of criteria weights and alternatives, rather only their ordinal rankings. The application has demonstrated that the ORESTE method provides a structured, rational and consistent approach to complex decision problems
ORESTE (Organization Rangement Et Synthese De Donnes Relationnelles) outranking MCDM (Multi Criteria Decision Making) web design firm selection
İşletmeler için bir web sitesi tasarlamak, online varlık ve marka imajı yaratmak; araştırma, düşünme ve zaman gerektirdiği için zordur. Bu zorluğu aşmanın yollarından biri, bir web tasarım firması ile çalışmaktır. Piyasada birçok web tasarım firması vardır ve bunlardan hangisinin işletmenin ihtiyaçlarını en iyi şeklide karşılayacağını belirlemek önemlidir. Bu çalışmada ÇKKV (Çok Kriterli Karar Verme) tekniklerinden biri olan ORESTE (Organization, Rangement Et Synthese De Donnes Relationnelles) yöntemi, web tasarım firması seçiminde uygulanmıştır. Bu yöntem basittir ve kriter ağırlıkları ile alternatiflerin sayısal değerlerini gerektirmeyip, sadece sıralama yapmak yeterlidir. Yapılan uygulama, ORESTE yönteminin karmaşık karar problemlerine, yapısal, akılcı ve tutarlı bir yaklaşım sağladığını göstermiştir
ORESTE (Organization Rangement Et Synthese De Donnes Relationnelles) sıralama ÇKKV (Çok Kriterli Karar Verme) web tasarım firması seçimi
Other ID | JA77HK96CA |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 2 |