In this study, a detailed review of the extant literature is provided, and model propositions and tested measures which were previously formed for developing and developed countries are investigated. The present research employs a face-to-face survey method with 586 partipants. In the data collection process, statements formed from previously tested measures in the field and scales including demographic factors are used. It is revealed that the availability of resources, perceived functional benefit and perceived service response have a positive affect on the acceptance of e-government. Moreover, the results reveal that perceived service response and availability of resources positively effect the functional benefit
Bu adaptasyonunu etkileyen kritik faktörleri belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırma kapsamında e-devlet hizmetleri kullanan 586 kullanıcı ile yüz yüze anket yapılarak bulgular elde edilmiştir. Analizler sonucunda e-devlet kabulüne etki edebilecek çeşitli faktör grupları ile e-devlet adaptasyonu arasındaki ilişkiler istatistiksel olarak ortaya konmuştur. Kaynakların kullanılabilirliği, algılanan fonksiyonel fayda ve algılanan hizmet yanıtının e-devlet adaptasyonunda pozitif bir etki oluşturdukları görülmüştür. Ayrıca algılanan hizmet yanıtı ve kaynakların kullanılabilirliğinin de fonksiyonel faydayı olumlu yönde etkilediği görülmüştür
Other ID | JA47ST77BK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 16 Issue: 1 |