Bu
çalışmanın amacı “marjinal” organizasyonlar ve bireylere karşı yürütülen
propaganda çalışmalarının ve LGBT organizasyonlarının propaganda sürecinde
halkla ilişkileri yöntem ve araçlarını nasıl propaganda konusuna değinilmiş ve önyargılar
ve steorotipler üzerinden yürütülen eşcinsellik karşıtı propaganda çalışmaları;
kaynaklanma sebepleri, kullanım gerekçeleri, alt temaları ve çeşitli örnekleri
ile incelenmiştir. Çalışmanın halkla ilişkilere bölümünde ise; imaj ve itibar
yönetimi, araştırma süreci, hedef kitle analizi, mesaj stratejisi ve ikna gibi
konular bağlamında propaganda faaliyetlerine karşı kullanılabilecek taktik ve
stratejiler aktarılmıştır.
The purpose of this study is to examine the propaganda against “marginal” organizations and individuals and how these organizations/individuals can use the methods and tools of public relations in the anti-propaganda process. In this context, firstly homophobic propaganda will be discussed as a type of discriminatory propaganda, and then prejudices and stereotypes against homosexuals will be examined with their reasons, usages, sub-themes and various examples. In the public relations section of the study, defending tactics and strategies against propaganda activities will be given in the topics of message strategy, persuasion, target audience analysis, research process, image and reputation management.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Acceptance Date | March 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 2 |