Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2021, , 17 - 19, 01.12.2021
https://doi.org/10.52037/eads.2021.0027

Abstract

References

  • 1. Akkuş N: Yaşam boyu öğrenme becerilerinin göstergesi olarak 2006 PISA sonuçlarının Türkiye açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2008.
  • 2. Kaya HE: Küreselleşme sürecinde yasam boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi gerçeği. Akademik İncelemeler Dergisi, 2014;9(2):91.
  • 3. Adnan M, Anwar K. Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology. 2020;2(1):45-51.
  • 4. Coşkun YD: Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2009.
  • 5. Arslan ŞF, Sarıkaya Ö, Vatansever K: Yaşam boyu öğrenme eğilimi ölçeğinin tıp eğitimi alanı için geçerlik ve güvenirlik çalışması. Tıp Eğitimi Dünyası, 2007;15(47):38-46.
  • 6. Karaduman A and Tarhan S: Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Journal of Human Sciences, 2017;14(1):355-375.
  • 7. Dikmen Y, Uslu-Yuvacı H, Erol F: Tıp fakültesi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 2017;14(3):2399-2408.
  • 8. Günüç S, Odabaşı FH, Kuzu A: Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 2021;11(2):309-325.
  • 9. Kılıç Ç. (2014) Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye yönelik algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2014;3(4):79-87.
  • 10. Odabaş H, Odabaş ZY, Polat C: Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası. 2008;9(2):431-465.

Evaluation of Dentistry Students' Lifelong Learning Tendencies During the COVID-19 Pandemic

Year 2021, , 17 - 19, 01.12.2021
https://doi.org/10.52037/eads.2021.0027

Abstract

Aim: Dentistry education is a life-long, continuous education. The aim of this study was to determine the lifelong learning (LLL) tendencies of the dental faculty students who were receiving distance education during the Covid-19 pandemic.
Methods: 258 dentistry students participated the study. Research data was collected by 'Lifelong Learning Disposition Scale' (LDS). In the first part of the questionnaire, students were asked to reply socio-demographic questions and their ability to learn during the distance education process of the COVID-19 pandemic. In the second part, there were questions about LLL. The low score obtained from the scale indicates that the LLL tendency is high. ANOVA and t-test were used for analysis of LDS score, and the Mann Whitney-U and Kruskal Wallis tests were used for sub-dimensions.
Results: During the COVID-19 Pandemic, 40.3% of the students stated their status of learning skills as medium, 28.7% as bad and 11.6% as very bad. Students' mean score on the LDS scale was 88.26 ± 9.8. The mean LDS score was statistically significant according to their class, gender and their assessment of learning skills during the COVID-19 pandemic (p <0.05). There was no correlation between the monthly income and academic success levels of the students and their LDS scores (p> 0.05).
Conclusion: In this study, it was determined that the students made their own evaluations correctly during the Covid-19 pandemic. LDS scores of the students who stated their learning status as bad were significantly higher by 1,187 times. During the Covid-19 pandemic, it is important to communicate using educational methods that aim to support students' learning skills. Therefore, new interventions should be planned to increase students' LLL tendencies.

References

  • 1. Akkuş N: Yaşam boyu öğrenme becerilerinin göstergesi olarak 2006 PISA sonuçlarının Türkiye açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2008.
  • 2. Kaya HE: Küreselleşme sürecinde yasam boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi gerçeği. Akademik İncelemeler Dergisi, 2014;9(2):91.
  • 3. Adnan M, Anwar K. Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology. 2020;2(1):45-51.
  • 4. Coşkun YD: Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2009.
  • 5. Arslan ŞF, Sarıkaya Ö, Vatansever K: Yaşam boyu öğrenme eğilimi ölçeğinin tıp eğitimi alanı için geçerlik ve güvenirlik çalışması. Tıp Eğitimi Dünyası, 2007;15(47):38-46.
  • 6. Karaduman A and Tarhan S: Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Journal of Human Sciences, 2017;14(1):355-375.
  • 7. Dikmen Y, Uslu-Yuvacı H, Erol F: Tıp fakültesi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 2017;14(3):2399-2408.
  • 8. Günüç S, Odabaşı FH, Kuzu A: Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 2021;11(2):309-325.
  • 9. Kılıç Ç. (2014) Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye yönelik algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2014;3(4):79-87.
  • 10. Odabaş H, Odabaş ZY, Polat C: Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası. 2008;9(2):431-465.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Dentistry
Journal Section Conference Papers
Authors

Duru Aras Tosun 0000-0001-8236-4315

Burcu Küçük Biçer

Publication Date December 1, 2021
Submission Date March 9, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

Vancouver Aras Tosun D, Küçük Biçer B. Evaluation of Dentistry Students’ Lifelong Learning Tendencies During the COVID-19 Pandemic. EADS. 2021;48(Suppl 1):17-9.