Research Article
BibTex RIS Cite

Fen Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli: Bir Meta Sentez Çalışması

Year 2023, , 107 - 135, 27.03.2023
https://doi.org/10.54637/ebad.1251959

Abstract

Bu araştırmada, Türkiye’deki fen eğitiminde ters yüz edilmiş öğrenme modeli ile oluşturulmuş lisansüstü tezler meta sentez yöntemi ile farklı temalar çerçevesinde incelenmiştir. Nitel, nicel ve karma araştırma yöntemleriyle yazılmış 4 doktora tezi ve 19 yüksek lisans tezi olmak üzere 23 lisansüstü tez kullanılmıştır. Bu tezler YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanı sayesinde elde edilmiştir. Tezlerden elde edilenler, fen eğitiminde ters yüz edilmiş öğrenme modeli ile ilgili çalışmaların hangi yıllarda yapıldığını, amaçlarının neler olduğu, hangi araştırma desenlerinin kullanıldığı, çalışma gruplarının kimler olduğu, hangi fen bilimleri konusunu kapsadığı, hangi veri toplama aracı kullanıldığı, hangi uygulamaların çalışmaya dâhil edildiği, çalışmaların ne kadar sürdüğü ve hangi sonuçlar elde edildiği açısından incelenmiştir. Çalışmanın geçerlik ve güvenirliği, oluşturulan kategoriler ve incelenen lisansüstü tezler araştırma yazarları, 3 doktora öğrencisi ve bir alan eğitimcisi tarafından haftalık görüşmelerdeki tartışmalarda sağlanmıştır. Çalışmalar analiz edilirken tablo ve şekillerden yararlanılmıştır. Analizlerin sonuçlarına bakıldığında, çalışmaların 2015 sonrasıyla birlikte arttığı görülmektedir. Çoğunlukla karma desenle yazılmış çalışmalarla karşılaşılmaktadır. 8. sınıf öğrencileriyle yapılan çalışmalar yoğunluktadır. Çalışmalarda öğrencilere videoların ulaşması için en çok kullanılan uygulamalar Edpuzzle ve Whatsapp’tır. Çalışmalarda sıklıkla karşılaşılan veri toplama araçları ise akademik başarı testleri ile öğrenci görüşleridir. Yapılan çalışmalarda sıklıkla uygulama süreleri 6 hafta olarak görülmektedir.

References

  • Aydoğdu, Ü. R., Karamustafaoğlu, O., ve Bülbül, M. Ş. (2017). Akademik araştırmalarda araştırma yöntemleri ile örneklem ilişkisi: Doğrulayıcı doküman analizi örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 556-565.
  • Bergmann, J. (2011). The history of the flipped class. Erişim adresi: http://www.jonbergmann.com/the-history-of-the-flipped-class/
  • Bergmann, J. & Sams, A. (2014). Flipped learning: Gateway to student engagement. Washington: International Society for Technology in Education.
  • Brame, C. J. (2016). Effective educational videos: Principles and guidelines for maximizing student learning from video content. CBE—Life Sciences Education, 15(es6), 1-6.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). NewYork, NY: Routledge. Correa, M. (2015). Flipping the foreign language classroom and critical pedagogies a (new) old trend. Higher Education for the Future, 2(2), 114-125.
  • Demiralay, R. (2014). Evde ders okulda ödev modelinin benimsenmesi sürecinin yeniliğin yayılımı kuramı çerçevesinde incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Finfgeld, D.L. (2003). Metasynthesis: The state of the art-so far. Qualitative Health Research, 13(7), 893-904.
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G. ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (1), 177-199.
  • Guo, P. J., Kim, J., & Rubin, R. (2014). How video production affects student engagement: An empirical study of MOOC videos. Paper presented at the Proceedings of the first ACM Conference on Learning at Scale Conference.
  • Hwang, G.J., Lai, C.L. & Wang, S.Y. (2015). Seamless flipped learning: A mobile technologyenhanced flipped classroom with effective learning strategies. Journal of Computers in Education, 2(4), 449-473.
  • Karakaş, G. (2021). Türkiye’de ters yüz edilmiş öğrenme ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin tematik, metodolojik ve istatistiksel açıdan incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Lin, T.C., Lin, T.J. & Tsai, C.C. (2014). Research trends in science education from 2008 to 2012: A systematic content analysis of publications in selected journals. International Journal of Science Education, 36(8), 1346-1372.
  • Mazur, E. (2009). Farewell, lecture? Science 323, 50-51.
  • Polat, S. ve Ay, O. (2016). Meta-sentez: Kavramsal bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 4(1), 52-64.
  • Sadık, O. ve Ergüleç, F. (2021). Geriye doğru tasarım modeli ve ters yüz edilmiş sınıflar yaklaşımı çerçevesinde bir öğretim tasarımı dersi tasarımı ve uygulaması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 1544-1596.
  • Sams, A. & Bergmann, J. (2013). Flip your students' learning. Educational Leadership, 70(6), 16-20.
  • Sandelowski, M. & Barroso, J. (2003). Toward a metasynthesis of qualitative findings on motherhood in HIV-positive women. Research in Nursing & Health, 26, 153-170.
  • Solak, B. (2021). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin fen bilimleri dersinde kullanılması: Maddenin ısı ile etkileşimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Talbert, R. (2017). Flipped learning: A guide for higher education faculty. Virginia: Stylus Publishing.
  • Thorpe, R. (2008). Digital technology in classrooms: Video in teaching and learning. NHK Broadcasting Studies, 6, 2145.
  • Vural, O. F. (2013). The impact of a question-embedded video-based learning tool on elearning. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(2), 1315-1323.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Flipped Learning Model in Science Education: A Meta Synthesis Study

Year 2023, , 107 - 135, 27.03.2023
https://doi.org/10.54637/ebad.1251959

Abstract

In this research, graduate theses were examined within the framework of different themes by meta synthesis method in Turkey with the flipped learning model in science education. A total of 23 postgraduate thesis including 19 master's thesis and 4 doctoral dissertations, written with qualitative, quantitative, and mixed research methods were analyzed. YÖK national thesis center database was used in the collection of the postgraduate theses to be examined. The data from the theses in terms of which years the studies on flipped learning model in science education were carried out, what their aims were, which research designs were used, who the study groups were, which science subjects were covered, which data collection tool was used, which applications were included in the study, how long the studies lasted, what results were obtained were examined. Categories and graduate theses, which are examined in order to ensure the validity and reliability of the study, are provided in discussions in weekly by the authors, doctoral students and science education expert. While analyzing the studies, tables and graphics were used. In view of the results of analyzes, it is seen that studies have increased after 2015. It is mostly encountered with mixed research method. Studies with 8th grade students are intensified. Edpuzzle and WhatsApp are the most used applications for the students to reach students the videos in the studies. Data collection tools frequently encountered in studies academic achievement tests and students’ views. In the studies, the application period is often seen as 6 weeks.

References

  • Aydoğdu, Ü. R., Karamustafaoğlu, O., ve Bülbül, M. Ş. (2017). Akademik araştırmalarda araştırma yöntemleri ile örneklem ilişkisi: Doğrulayıcı doküman analizi örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 556-565.
  • Bergmann, J. (2011). The history of the flipped class. Erişim adresi: http://www.jonbergmann.com/the-history-of-the-flipped-class/
  • Bergmann, J. & Sams, A. (2014). Flipped learning: Gateway to student engagement. Washington: International Society for Technology in Education.
  • Brame, C. J. (2016). Effective educational videos: Principles and guidelines for maximizing student learning from video content. CBE—Life Sciences Education, 15(es6), 1-6.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). NewYork, NY: Routledge. Correa, M. (2015). Flipping the foreign language classroom and critical pedagogies a (new) old trend. Higher Education for the Future, 2(2), 114-125.
  • Demiralay, R. (2014). Evde ders okulda ödev modelinin benimsenmesi sürecinin yeniliğin yayılımı kuramı çerçevesinde incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Finfgeld, D.L. (2003). Metasynthesis: The state of the art-so far. Qualitative Health Research, 13(7), 893-904.
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G. ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (1), 177-199.
  • Guo, P. J., Kim, J., & Rubin, R. (2014). How video production affects student engagement: An empirical study of MOOC videos. Paper presented at the Proceedings of the first ACM Conference on Learning at Scale Conference.
  • Hwang, G.J., Lai, C.L. & Wang, S.Y. (2015). Seamless flipped learning: A mobile technologyenhanced flipped classroom with effective learning strategies. Journal of Computers in Education, 2(4), 449-473.
  • Karakaş, G. (2021). Türkiye’de ters yüz edilmiş öğrenme ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin tematik, metodolojik ve istatistiksel açıdan incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Lin, T.C., Lin, T.J. & Tsai, C.C. (2014). Research trends in science education from 2008 to 2012: A systematic content analysis of publications in selected journals. International Journal of Science Education, 36(8), 1346-1372.
  • Mazur, E. (2009). Farewell, lecture? Science 323, 50-51.
  • Polat, S. ve Ay, O. (2016). Meta-sentez: Kavramsal bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 4(1), 52-64.
  • Sadık, O. ve Ergüleç, F. (2021). Geriye doğru tasarım modeli ve ters yüz edilmiş sınıflar yaklaşımı çerçevesinde bir öğretim tasarımı dersi tasarımı ve uygulaması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 1544-1596.
  • Sams, A. & Bergmann, J. (2013). Flip your students' learning. Educational Leadership, 70(6), 16-20.
  • Sandelowski, M. & Barroso, J. (2003). Toward a metasynthesis of qualitative findings on motherhood in HIV-positive women. Research in Nursing & Health, 26, 153-170.
  • Solak, B. (2021). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin fen bilimleri dersinde kullanılması: Maddenin ısı ile etkileşimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Talbert, R. (2017). Flipped learning: A guide for higher education faculty. Virginia: Stylus Publishing.
  • Thorpe, R. (2008). Digital technology in classrooms: Video in teaching and learning. NHK Broadcasting Studies, 6, 2145.
  • Vural, O. F. (2013). The impact of a question-embedded video-based learning tool on elearning. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(2), 1315-1323.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Burcu Solak 0000-0002-8923-8095

Fatma Coştu 0000-0002-7101-6267

Publication Date March 27, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Solak, B., & Coştu, F. (2023). Fen Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli: Bir Meta Sentez Çalışması. Eğitim Bilim Ve Araştırma Dergisi, 4(1), 107-135. https://doi.org/10.54637/ebad.1251959



         download   24218