Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of The Effect of the Ministry of National Education 2019-2023 Strategic Plan on Curriculum

Year 2025, Volume: 6 Issue: 2, 272 - 339, 30.10.2025
https://doi.org/10.54637/vizetek.27579522.6.2.7

Abstract

Within the scope of the general purpose of this research; The contents of the objectives and targets of the strategic planning made by the Ministry of National Education between the years 2019-2023; how it caused the change of the curricula that were in force and planned between these years, what effects it left and how it affected the elements of the curriculum, how and to what extent the objectives in strategic planning and the strategies put forward for the realization of these goals and the activities carried out changed the curriculum and its elements have been researched. The research was carried out by using document analysis study within the framework of qualitative research methods. The basic documents of the research are the strategic plan of the Ministry of National Education, which was prepared between 2019-2023, and the changing curriculum in this period. As a result of the findings revealed within the scope of the research, it was concluded that the organic link between strategic planning, which is the basic roadmap for the Ministry of National Education, and the curriculum is not strong enough, that the analysis studies on how it will affect the curriculum while determining the objectives in the plan preparation process are not done enough, and that the strategic planning preparation unit of the Ministry of National Education and curriculum development are not sufficient. It has been observed that there is not sufficient coordination between the units.

References

  • Akpınar, B. (2013). Eğitimde program geliştirme. Data Yayınları.
  • Allison, M. (2005). Strategic planning for nonprofit organizations: A practical guide and workbook. John Wiley & Sons.

Milli Eğitim Bakanlığı 2019-2023 Stratejik Planının Öğretim Programlarına Etkisinin İncelenmesi

Year 2025, Volume: 6 Issue: 2, 272 - 339, 30.10.2025
https://doi.org/10.54637/vizetek.27579522.6.2.7

Abstract

Stratejik planlama, kurumun veya kuruluşun, mevcut durumuna ilişkin verilerin tespit edilerek gelecekte öngörülen hedefleri oluşturma ve bu hedeflere varma sürecidir. Eğitim öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü Milli Eğitim Bakanlığı’nda 5018 sayılı Kanun’un Resmi Gazete’de yayınlanmasının ardından stratejik planlama sürecini başlatılmış olup ilk olarak 2010-2014 yılını kapsayan stratejik plan hazırlanmıştır. Bu araştırma Milli Eğitim Bakanlığı’nca 2019-2023 yılları arasında yapılan stratejik planlamaya ait amaç ve hedeflerin bu yıllar arasında uygulanan ve güncellenmesi planlanan öğretim programlarına etkisini incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemleri çerçevesinde doküman analizi çalışması kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın temel dokümanlarını 2019-2023 yılları arasında hazırlanmış olan Milli Eğitim Bakanlığı stratejik planı ile bu dönemde değişen öğretim programları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında ortaya çıkarılan bulgular neticesinde Milli Eğitim Bakanlığı için temel yol haritası olan stratejik planlama ile öğretim programlarının organik bağının yeterince güçlü olmadığı, plan hazırlama sürecinde hedefler belirlenirken öğretim programlarını nasıl etkileyeceğine ilişkin analiz çalışmalarının yeterince yapılmadığı ve Milli Eğitim Bakanlığı stratejik planlama hazırlama birimi ile program geliştirme birimi arasında yeterli koordinasyonun sağlanmadığı görülmüştür. Bu çalışma sonucunda stratejik planlama ile öğretim programları ve ögeleri arasındaki sarmal ilişkin daha etkin yürütülmesi için önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca bu alanda yapılan bilimsel çalışmaların yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında yapılan önerilerin bakanlığın 2024-2028 stratejik planı için yol gösterici olacağı düşünülmektedir.

Ethical Statement

Etik Kurul Belgesi Çalışma, doküman incelemesine dayalı olduğu için etik kurul onayı gerekmemektedir. Bilgilendirme Bu çalışma ikinci yazarın tez danışmanlığında birinci yazar tarafından yapılan yüksek lisans tezinden üretilmiştir.

References

  • Akpınar, B. (2013). Eğitimde program geliştirme. Data Yayınları.
  • Allison, M. (2005). Strategic planning for nonprofit organizations: A practical guide and workbook. John Wiley & Sons.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum Evaluation in Education
Journal Section Research Article
Authors

Ferit Çimen 0000-0003-1236-4023

Etem Yeşilyurt 0000-0002-7340-7536

Submission Date August 1, 2025
Acceptance Date October 20, 2025
Publication Date October 30, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Çimen, F., & Yeşilyurt, E. (2025). Milli Eğitim Bakanlığı 2019-2023 Stratejik Planının Öğretim Programlarına Etkisinin İncelenmesi. Eğitim Bilim Ve Araştırma Dergisi, 6(2), 272-339. https://doi.org/10.54637/vizetek.27579522.6.2.7