Mobil öğrenme, bireylerin teknolojik araçlar yardımıyla ihtiyaç duydukları zaman bilgi edinmelerine olanak tanıyan bir öğrenme biçimidir. Bu öğrenme yaklaşımı sayesinde öğrenciler, zamandan ve mekândan bağımsız olarak bilgilere erişim sağlayabilmektedirler. Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri ve matematik öğretmenlerinin mobil öğrenme hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılarak yürütülmüştür. Katılımcılar, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen 10 öğretmenden (5 fen bilimleri öğretmeni ve 5 matematik öğretmeni) oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen beş açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin mobil öğrenmenin hem olumlu hem de olumsuz yönlerine dikkat çektiklerini ortaya koymuştur. Öğretmenler, öğrencilerin bilgiye zamandan ve mekândan bağımsız olarak erişim sağlayabilmelerini, konuları tekrar edebilme imkânını ve kaynaklara kolay erişim sağlanmasını mobil öğrenmenin olumlu yönleri olarak belirtmişlerdir. Öte yandan, internet erişim sorunları, beden dilinin kullanılamaması, öğrencilerle iletişim zorlukları ve öğrencilerden geri bildirim alınamaması gibi sorunlar, mobil öğrenmenin sınırlılıkları olarak ifade edilmiştir. Ayrıca, öğretmenler, mobil öğrenmenin yüz yüze eğitimi destekleyici bir öğrenme türü olarak kullanıldığında akademik başarıyı artıracağını vurgulamışlardır.
Mobile learning is a form of learning that individuals can do whenever they need it and as much as they want using technological devices. Using this learning approach, students can access information regardless of their time and place. The aim of this study was to determine the opinions of science and mathematics teachers about mobile learning. The participants of the research, which was conducted with the case study design, one of the qualitative research methods, consisted of 10 teachers (five science teachers and five mathematics teachers) selected by an easily accessible sampling method. Data were collected using a semi-structured interview form consisting of five open-ended questions developed by the researchers. The data were analyzed using content analysis. The results showed that teachers pointed out the positive and negative aspects of mobile learning. Teachers often highlight the benefits of mobile learning, including the ability for students to access information at any time and from any location, the ability to review topics as often as needed, and the convenience of readily available resources. On the other hand, they stated that Internet problems, the inability to use body language, communication difficulties with students, and a lack of feedback from students are the limitations of mobile learning. In addition, teachers emphasized that mobile learning will increase academic success if it is used as a support for face-to-face education rather than alone.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Science Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2024 |
Submission Date | April 22, 2024 |
Acceptance Date | September 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 2 |