Research Article
BibTex RIS Cite

Mobil Öğrenmenin Öğretim Ortamlarında Kullanımına Yönelik Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 182 - 204, 30.10.2024
https://doi.org/10.54637/ebad.1471994

Abstract

Mobil öğrenme, bireylerin teknolojik araçlar yardımıyla ihtiyaç duydukları zaman bilgi edinmelerine olanak tanıyan bir öğrenme biçimidir. Bu öğrenme yaklaşımı sayesinde öğrenciler, zamandan ve mekândan bağımsız olarak bilgilere erişim sağlayabilmektedirler. Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri ve matematik öğretmenlerinin mobil öğrenme hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılarak yürütülmüştür. Katılımcılar, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen 10 öğretmenden (5 fen bilimleri öğretmeni ve 5 matematik öğretmeni) oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen beş açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin mobil öğrenmenin hem olumlu hem de olumsuz yönlerine dikkat çektiklerini ortaya koymuştur. Öğretmenler, öğrencilerin bilgiye zamandan ve mekândan bağımsız olarak erişim sağlayabilmelerini, konuları tekrar edebilme imkânını ve kaynaklara kolay erişim sağlanmasını mobil öğrenmenin olumlu yönleri olarak belirtmişlerdir. Öte yandan, internet erişim sorunları, beden dilinin kullanılamaması, öğrencilerle iletişim zorlukları ve öğrencilerden geri bildirim alınamaması gibi sorunlar, mobil öğrenmenin sınırlılıkları olarak ifade edilmiştir. Ayrıca, öğretmenler, mobil öğrenmenin yüz yüze eğitimi destekleyici bir öğrenme türü olarak kullanıldığında akademik başarıyı artıracağını vurgulamışlardır.

References

  • Aktaş, M., Bulut, G. G., ve Aktaş, B. K. (2018). Dört işleme yönelik geliştirilen mobil oyunun 6. sınıf öğrencilerinin zihinden işlem yapma becerisine etkisi̇. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5(2), 90-100.
  • Atan, M., & Shahbodin, F. (2018). Significance of mobile learning in learning Mathematics. In MATEC Web of Conferences (Vol. 150, p. 05049). EDP Sciences.
  • Bakırcı, H., Özcan, Ö., ve Kara, Y. (2021). Salgın döneminde ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 4(3), 155-170.
  • Berberoğlu, R. (2020). Mobil öğrenmeye dayalı uygulamaların öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarı, tutum, motivasyon ve mobil öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisan tezi]. Uşak Üniversitesi.
  • Bozkurt, A. (2015). Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 65-81.
  • Bulun, M., Gülnar, B. ve Güran, S. (2004). Eğitimde mobil teknolojiler. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2), 165-169.
  • Bütüner, S. Ö., ve Uzun, S. (2011). Fen öğretiminde karşılaşılan matematik temelli sıkıntılar: Fen ve teknoloji öğretmenlerinin tecrübelerinden yansımalar. Journal of Theoretical Educational Science, 4(2), 262-272.
  • Chen, C. C., & Huang, T. C. (2012). Learning in a u-museum: Developing a context-aware ubiquitous learning environment. Computers & Education, 59(3), 873-883. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.04.003
  • Chen, X. B. (2013). Tablets for informal language learning: Student usage and attitudes. Language, Learning & Technology, 17(1), 20-36.
  • Cheon, J., Lee, S., Crooks, S. M., & Song, J. (2012). An investigation of mobile learning readiness in higher education based on the theory of planned behavior. Computers & Education, 59(3), 1054-1064. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.04.015
  • Christensen, R., & Knezek, G. (2017a, October 18-20). Contrasts in openness toward mobile learning in the classroom: a study of elementary, middle, and high school teachers. International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED579457.pdf
  • Çepni, S. (2011). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Domoff, S. E., Borgen, A. L., Foley, R. P., & Maffett, A. (2019). Excessive use of mobile devices and children's physical health. Human Behavior and Emerging Technologies, 1(2), 169-175.
  • Elçiçek, M., ve Bahçeci, F. (2017). Mobil öğrenme yönetim sisteminin öğrenenlerin akademik başarısı ve tutumları üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1695-1714.
  • Ergüney, M. (2017). Uzaktan eğitimde mobil öğrenme teknolojilerinin rolü. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 5(13), 1009-1021.
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic enquiry: A guide to methods. Newbury Park, CA: Sage.
  • Genç, E. D., Issı, H. N., ve Yıldız, O. (2017). Matematik öğretimi için nokta belirleme tekniğine dayalı bir mobil uygulama. İstanbul Journal of Innovation in Education, 3(1), 55-62.
  • Gezer, U. ve Ersoy, A. F. (2021). Sosyal bilgiler dersinde mobil uygulamalara dayalı etkinliklerin akademik başarı, eleştirel düşünme becerisi ve motivasyon üzerine etkisi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(2), 790-825. https://doi.org/10.18039/ajesi.921684
  • Güngör-Seyhan, H. (2022). Examining the effect of using mobile technologies in chemistry laboratory on self-directed learning readiness: An Action Research. Education Quarterly Reviews, 5(2), 313-325.
  • Güngör-Seyhan, H., ve Okur, M. (2020). Fen bilimleri laboratuvarlarında mobil teknoloji desteğinin önemi hakkında öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1242-1271.
  • Güngör-Seyhan, H., ve Okur, M. (2022). Fen bilimleri eğitiminde mobil teknoloji destekli uygulamalar. Current Researches in Education (pp.477-492), Ankara: Gece Kitaplığı. Gür, D., ve Bulut-Özek, M. (2021). Mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı, motivasyonu ve tutumları üzerine etkisi: Bir meta analiz çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 1-15.
  • Hamidi, H., & Chavoshi, A. (2018). Analysis of the essential factors for the adoption of mobile learning in higher education: A case study of students of the University of Technology. Telematics and Informatics, 35(4), 1053-1070. https://doi.org/10.1016/j.tele.2017.09.016
  • Karatay, S. K. (2022). Mobil öğrenme destekli fen öğretim uygulaması: Elektrik yükleri ve elektrik enerjisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Van Yüzüncü Yıl üniversitesi.
  • Köse, U., Koç, D., ve Yücesoy, S. A. (2013). An augmented reality based mobile software to support learning experiences in computer science courses. Procedia Computer Science, 25, 370-374. https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.11.045
  • Lin, T.C., Lin, T. J., & Tsai, C. C. (2014). Research trends in science education from 2008 to 2012: A systematic content analysis of publications in selected journals. International Journal of Science Education, 36(8), 1346-1372. https://doi.org/10.1080/09500693.2013.864428
  • Martin, F., & Ertzberger, J. (2013). Here and now mobile learning: An experimental study on the use of mobile technology. Computers & Education, 68, 76-85. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.04.021
  • Medikoğlu, O. (2020). İlkokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik kaynakları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 6(1), 35-52. https://doi.org/10.38089/ekuad.2020.2
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Okur, M. (2021). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mobil teknolojilerin laboratuvar ortamında kullanılmasına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 982-1008.
  • Özbay, U., ve Canbazoğlu Bilici, S. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin mobil uygulamaları kullanımlarının incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 14-27.
  • Özbay, U. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin mobil uygulamaları kullanım durumları ve fen eğitimi sürecindeki kullanımı hakkındaki görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi.
  • Öztop, F. (2022). Matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımının akademik başarı üzerindeki etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 66-81.
  • Stacey, K., & Wiliam, D. (2012). Technology and assessment in mathematics. In: Clements, M., Bishop, A., Keitel, C., Kilpatrick, J., Leung, F. (eds) Third International Handbook of Mathematics Education. Springer International Handbooks of Education, vol 27. Springer, New York, NY. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-4684-2_23
  • Sung, E., & Mayer, R. E. (2013). Online multimedia learning with mobile devices and desktop computers: An experimental test of Clark’s methods-not-media hypothesis. Computers in Human Behavior, 29(3), 639-647. https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.10.022
  • Tatlısu, M. (2019). Eğitsel robotik uygulamalarda probleme dayalı öğrenmenin ilkokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Thomas, T., Singh, L., & Gaffar, K. (2013). The utility of the UTAUT model in explaining mobile learning adoption in higher education in Guyana. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 9(3), 71-85. https://www.learntechlib.org/p/130274/
  • Tümkaya, S., ve Hürriyetoğlu, N. (2023). Matematik ve fen eğitiminde mobil uygulama kullanım eğilimleri: Bir içerik analizi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32 (1), 1-19. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1080364
  • Vogt, W. P., Gardner, D. C., & Haeffele, L. M. (2012). When to use what research design. Guilford Press.
  • Wijers, M., Jonker, V., & Drijvers, P. (2010). Mobile Math: Exploring mathematics outside the classroom. ZDM Mathematics Education, 42, 789-799. https://doi.org/10.1007/s11858-010-0276-3.
  • Wyne, M. F. (2015). Merging mobile learning into traditional education, 2013– 2016. The International Conference on E-Learning in the Workplace. New York: ABD.
  • Yetkin, N., Efendioğlu, A., ve Yavuz, N. (2022). Sınıf öğretmenlerinin mobil öğrenmeye yönelik görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Yansımaları Dergisi, 6(2), 68-84. Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yılmaz, A., Üstün, A. B., ve Güler, T. (2022). Ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde mobil öğrenme kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. International Journal of Active Learning, 6(2), 98-116. https://doi.org/ijal.1005686

Determining the Opinions of Science and Mathematics Teachers on the Use of Mobile Learning in Educational Environments

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 182 - 204, 30.10.2024
https://doi.org/10.54637/ebad.1471994

Abstract

Mobile learning is a form of learning that individuals can do whenever they need it and as much as they want using technological devices. Using this learning approach, students can access information regardless of their time and place. The aim of this study was to determine the opinions of science and mathematics teachers about mobile learning. The participants of the research, which was conducted with the case study design, one of the qualitative research methods, consisted of 10 teachers (five science teachers and five mathematics teachers) selected by an easily accessible sampling method. Data were collected using a semi-structured interview form consisting of five open-ended questions developed by the researchers. The data were analyzed using content analysis. The results showed that teachers pointed out the positive and negative aspects of mobile learning. Teachers often highlight the benefits of mobile learning, including the ability for students to access information at any time and from any location, the ability to review topics as often as needed, and the convenience of readily available resources. On the other hand, they stated that Internet problems, the inability to use body language, communication difficulties with students, and a lack of feedback from students are the limitations of mobile learning. In addition, teachers emphasized that mobile learning will increase academic success if it is used as a support for face-to-face education rather than alone.

References

  • Aktaş, M., Bulut, G. G., ve Aktaş, B. K. (2018). Dört işleme yönelik geliştirilen mobil oyunun 6. sınıf öğrencilerinin zihinden işlem yapma becerisine etkisi̇. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5(2), 90-100.
  • Atan, M., & Shahbodin, F. (2018). Significance of mobile learning in learning Mathematics. In MATEC Web of Conferences (Vol. 150, p. 05049). EDP Sciences.
  • Bakırcı, H., Özcan, Ö., ve Kara, Y. (2021). Salgın döneminde ortaokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 4(3), 155-170.
  • Berberoğlu, R. (2020). Mobil öğrenmeye dayalı uygulamaların öğrencilerin fen bilimleri dersindeki akademik başarı, tutum, motivasyon ve mobil öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisan tezi]. Uşak Üniversitesi.
  • Bozkurt, A. (2015). Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 65-81.
  • Bulun, M., Gülnar, B. ve Güran, S. (2004). Eğitimde mobil teknolojiler. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2), 165-169.
  • Bütüner, S. Ö., ve Uzun, S. (2011). Fen öğretiminde karşılaşılan matematik temelli sıkıntılar: Fen ve teknoloji öğretmenlerinin tecrübelerinden yansımalar. Journal of Theoretical Educational Science, 4(2), 262-272.
  • Chen, C. C., & Huang, T. C. (2012). Learning in a u-museum: Developing a context-aware ubiquitous learning environment. Computers & Education, 59(3), 873-883. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.04.003
  • Chen, X. B. (2013). Tablets for informal language learning: Student usage and attitudes. Language, Learning & Technology, 17(1), 20-36.
  • Cheon, J., Lee, S., Crooks, S. M., & Song, J. (2012). An investigation of mobile learning readiness in higher education based on the theory of planned behavior. Computers & Education, 59(3), 1054-1064. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.04.015
  • Christensen, R., & Knezek, G. (2017a, October 18-20). Contrasts in openness toward mobile learning in the classroom: a study of elementary, middle, and high school teachers. International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED579457.pdf
  • Çepni, S. (2011). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Domoff, S. E., Borgen, A. L., Foley, R. P., & Maffett, A. (2019). Excessive use of mobile devices and children's physical health. Human Behavior and Emerging Technologies, 1(2), 169-175.
  • Elçiçek, M., ve Bahçeci, F. (2017). Mobil öğrenme yönetim sisteminin öğrenenlerin akademik başarısı ve tutumları üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1695-1714.
  • Ergüney, M. (2017). Uzaktan eğitimde mobil öğrenme teknolojilerinin rolü. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 5(13), 1009-1021.
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic enquiry: A guide to methods. Newbury Park, CA: Sage.
  • Genç, E. D., Issı, H. N., ve Yıldız, O. (2017). Matematik öğretimi için nokta belirleme tekniğine dayalı bir mobil uygulama. İstanbul Journal of Innovation in Education, 3(1), 55-62.
  • Gezer, U. ve Ersoy, A. F. (2021). Sosyal bilgiler dersinde mobil uygulamalara dayalı etkinliklerin akademik başarı, eleştirel düşünme becerisi ve motivasyon üzerine etkisi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(2), 790-825. https://doi.org/10.18039/ajesi.921684
  • Güngör-Seyhan, H. (2022). Examining the effect of using mobile technologies in chemistry laboratory on self-directed learning readiness: An Action Research. Education Quarterly Reviews, 5(2), 313-325.
  • Güngör-Seyhan, H., ve Okur, M. (2020). Fen bilimleri laboratuvarlarında mobil teknoloji desteğinin önemi hakkında öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1242-1271.
  • Güngör-Seyhan, H., ve Okur, M. (2022). Fen bilimleri eğitiminde mobil teknoloji destekli uygulamalar. Current Researches in Education (pp.477-492), Ankara: Gece Kitaplığı. Gür, D., ve Bulut-Özek, M. (2021). Mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı, motivasyonu ve tutumları üzerine etkisi: Bir meta analiz çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 1-15.
  • Hamidi, H., & Chavoshi, A. (2018). Analysis of the essential factors for the adoption of mobile learning in higher education: A case study of students of the University of Technology. Telematics and Informatics, 35(4), 1053-1070. https://doi.org/10.1016/j.tele.2017.09.016
  • Karatay, S. K. (2022). Mobil öğrenme destekli fen öğretim uygulaması: Elektrik yükleri ve elektrik enerjisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Van Yüzüncü Yıl üniversitesi.
  • Köse, U., Koç, D., ve Yücesoy, S. A. (2013). An augmented reality based mobile software to support learning experiences in computer science courses. Procedia Computer Science, 25, 370-374. https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.11.045
  • Lin, T.C., Lin, T. J., & Tsai, C. C. (2014). Research trends in science education from 2008 to 2012: A systematic content analysis of publications in selected journals. International Journal of Science Education, 36(8), 1346-1372. https://doi.org/10.1080/09500693.2013.864428
  • Martin, F., & Ertzberger, J. (2013). Here and now mobile learning: An experimental study on the use of mobile technology. Computers & Education, 68, 76-85. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.04.021
  • Medikoğlu, O. (2020). İlkokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik kaynakları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 6(1), 35-52. https://doi.org/10.38089/ekuad.2020.2
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Okur, M. (2021). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mobil teknolojilerin laboratuvar ortamında kullanılmasına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 982-1008.
  • Özbay, U., ve Canbazoğlu Bilici, S. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin mobil uygulamaları kullanımlarının incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 14-27.
  • Özbay, U. (2016). Fen bilimleri öğretmenlerinin mobil uygulamaları kullanım durumları ve fen eğitimi sürecindeki kullanımı hakkındaki görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi.
  • Öztop, F. (2022). Matematik öğretiminde mobil teknoloji kullanımının akademik başarı üzerindeki etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 66-81.
  • Stacey, K., & Wiliam, D. (2012). Technology and assessment in mathematics. In: Clements, M., Bishop, A., Keitel, C., Kilpatrick, J., Leung, F. (eds) Third International Handbook of Mathematics Education. Springer International Handbooks of Education, vol 27. Springer, New York, NY. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-4684-2_23
  • Sung, E., & Mayer, R. E. (2013). Online multimedia learning with mobile devices and desktop computers: An experimental test of Clark’s methods-not-media hypothesis. Computers in Human Behavior, 29(3), 639-647. https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.10.022
  • Tatlısu, M. (2019). Eğitsel robotik uygulamalarda probleme dayalı öğrenmenin ilkokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Thomas, T., Singh, L., & Gaffar, K. (2013). The utility of the UTAUT model in explaining mobile learning adoption in higher education in Guyana. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 9(3), 71-85. https://www.learntechlib.org/p/130274/
  • Tümkaya, S., ve Hürriyetoğlu, N. (2023). Matematik ve fen eğitiminde mobil uygulama kullanım eğilimleri: Bir içerik analizi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32 (1), 1-19. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1080364
  • Vogt, W. P., Gardner, D. C., & Haeffele, L. M. (2012). When to use what research design. Guilford Press.
  • Wijers, M., Jonker, V., & Drijvers, P. (2010). Mobile Math: Exploring mathematics outside the classroom. ZDM Mathematics Education, 42, 789-799. https://doi.org/10.1007/s11858-010-0276-3.
  • Wyne, M. F. (2015). Merging mobile learning into traditional education, 2013– 2016. The International Conference on E-Learning in the Workplace. New York: ABD.
  • Yetkin, N., Efendioğlu, A., ve Yavuz, N. (2022). Sınıf öğretmenlerinin mobil öğrenmeye yönelik görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Yansımaları Dergisi, 6(2), 68-84. Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yılmaz, A., Üstün, A. B., ve Güler, T. (2022). Ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde mobil öğrenme kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. International Journal of Active Learning, 6(2), 98-116. https://doi.org/ijal.1005686
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Science Education
Journal Section Research Articles
Authors

Hasan Bakırcı 0000-0002-7142-5271

Salih Kubilay Karatay 0000-0002-3498-6571

Hüseyin Artun 0000-0002-8496-918X

Publication Date October 30, 2024
Submission Date April 22, 2024
Acceptance Date September 22, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Bakırcı, H., Karatay, S. K., & Artun, H. (2024). Mobil Öğrenmenin Öğretim Ortamlarında Kullanımına Yönelik Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi. Eğitim Bilim Ve Araştırma Dergisi, 5(2), 182-204. https://doi.org/10.54637/ebad.1471994



         download   24218