Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nı oluşturan temel ögeler ve
programda her sınıf kademesi için ayrı olarak belirlenen kazanımlar; sürdürülebilir kalkınma
eğitimine olan katkıları ortaya konacak şekilde incelenerek, sosyal bilgiler eğitiminin sürdürülebilir
kalkınma eğitimi açısından önemi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel bir desene sahip
olup, doküman ve içerik analizine uygun olarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler
Dersi Öğretim Programı’nda sürdürülebilir kalkınma, kültürel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir
ekonomi (sürdürülebilir kalkınma), doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı, sürdürülebilir barış,
yaşam alanlarının sürdürülebilirliği, sürdürülebilir toprak kullanımının ön plana çıktığı tespit
edilmiştir. Programının sürdürülebilir kalkınma eğitimine katkı sağlayacak şekilde hazırlanmış titiz
bir çalışma ürünü olmasına karşın programın eksik yanlarının da bulunduğu tespit edilmiş ve bu
doğrultuda önerilerde bulunulmuştur.
In this study, revealing the importance of social sciences education for sustainable
development training by examining the basic elements that form social sciences education and
achievements specified individually for each grade of the program, in a way that reveals their
contribution to sustainable development training. The study has a qualitative pattern and was
performed in accordance with document and content analysis. As a result of the study, it has been
determined that sustainable development, cultural sustainability, sustainable economics (sustainable
development), sustainable use of natural sources, sustainable peace, sustainability of residence areas
and sustainable land use come into prominence in sustainable development training. Despite being an
attentive study that will contribute to sustainable development training, there are some limitations
and in relation to these, some suggestions have been put forth.
Sustainable development education Social sciences education program social science education
Other ID | JA64HE25AC |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 2 |