Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeylerini ve geometriye
yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde
öğrenim gören öğretmen adayları oluştururken; örneklemini ise aynı fakültenin Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE), Sınıf Öğretmenliği (SÖ) ile Fen ve Teknoloji Öğretmenliği (FTÖ)
Ana Bilim Dalı’nda birinci sınıfa devam eden 304 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırma, tarama
modelinde bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının geometrik düşünme
düzeylerini belirlemek üzere Usiskin (1982) tarafından geliştirilen “Van Hiele Geometrik Düşünme
Testi” kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının tutumlarını belirlemek için ise “Geometri Tutum Ölçeği”
uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans
analizi, Kruskal Wallis Testi, Mann Whitney-U Testi ve pearson korelasyonu uygulanmıştır.
Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının farklı geometrik düzeylerde yer aldıkları, geometriye
yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu ve geometrik düşünme düzeyleri ile tutumları arasında
ise sadece “Kaygı” boyutunda anlamlı ancak düşük bir düzeyde ilişkinin olduğu gözlemlenmiştir.
Ayrıca, öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri cinsiyet, mezun olunan lise türü ve
akademik başarı değişkenlerine göre değişmemektedir
Conducted in survey and descriptive research design, the purpose of this study was to define
the teacher candidates’ geometric thinking levels and their attitudes towards geometry. The sampling
of the study was based on 304 students in the Computer Education and Instructional Technology,
Science and Technology Education, and Primary School Education departments. In the research, the
“Van Hiele Geometric Thinking Test-VHGDT” and the “Geometric Attitude Scale” were used as data
collection tools. Van Hiele Geometric Thinking Test (VHGDT) was developed by Usiskin (1982). As a
result of the study, it was concluded that the teacher candidates were at various thinking levels. Their
attitudes towards geometry were high and there was a significant but very low relationship between
the “anxiety” sub-factor of the teacher candidates towards geometry and geometric thinking. In
addition, the variables of gender, the type of high school they had graduated from and their academic
achievement did not affect the students’ geometric thinking levels.
Other ID | JA68YR95RM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 1 |