BibTex RIS Cite

Kuvvet ve Hareket Konularının Grup Araştırması ve Birlikte Öğrenme Teknikleri ile Uygulanmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, 109 - 123, 01.04.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı, genel fizik dersinin kuvvet ve hareket ünitesi konularının öğrencilere
öğretilmesinde grup araştırması ve birlikte öğrenme tekniklerinin öğrencilerin akademik başarılarına
etkisini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini 2010–2011 öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören
birinci sınıf Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarından oluşan toplam 96 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada, Akademik Başarı Testi (ABT), Grafik Testi (GT) ve Modül Testleri (Modül A, B, C, D ve
E) kullanılmıştır. Çalışma üç farklı grupta gerçekleştirilmiştir. Bu gruplardan; birincisi grup
araştırması yönteminin uygulandığı (GAG), ikincisi birlikte öğrenme yönteminin uygulandığı (BÖG)
ve üçüncüsü ise öğretmen merkezli yöntemin uygulandığı kontrol grubu (KG) olarak belirlenmiştir.
Verilerin analizi için tanımlayıcı istatistikler ve ANOVA kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda,
GAG ve BÖG arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı fakat BÖG ile KG arasında anlamlı
farklılıkların olduğu belirlenmiştir.

References

  • Okur-Akçay & Doymuş, K. (2012). The effects of group investigation and cooperative learning techniques applied in teaching force and motion subjects on students’ academic achievements Kuvvet ve hareket konularının grup araştırması ve birlikte öğrenme teknikleri ile uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 2 (1), 109–123. http://ebad-jesr.com/

The effects of group investigation and cooperative learning techniques applied in teaching force and motion subjects on students’ academic achievements

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, 109 - 123, 01.04.2012

Abstract

The aim of this study is to determine the effect of group investigation and cooperative
learning techniques on the academic achievements of first year university students attending classes
in which the units of force and motion are taught within the general physics course. The sample of this
study consists of 96 first year pre-service science teachers during the 2010-2011 academic year. As data
collection instruments, the Academic Achievement Test (AAT), Graphic Test (GT), Module Tests
(Module A, B, C, D and E) were used. This study was carried out in three different groups. One of
these groups was Group Investigation Group (GIG), the second group was the Learning Together
Group (LTG) and the other was the Control Group (CG), in which teacher-centered instruction was
applied. The data obtained on instruments were evaluated using ANOVA and descriptive statistics.
The results of this study indicated no significant difference between GIG and LTG, but a significant
difference between LTG and CG.

References

  • Okur-Akçay & Doymuş, K. (2012). The effects of group investigation and cooperative learning techniques applied in teaching force and motion subjects on students’ academic achievements Kuvvet ve hareket konularının grup araştırması ve birlikte öğrenme teknikleri ile uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 2 (1), 109–123. http://ebad-jesr.com/
There are 1 citations in total.

Details

Other ID JA85ZA54ED
Journal Section Research Article
Authors

Nilüfer Okur Akçay

Kemal Doymuş

Publication Date April 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Okur Akçay, N., & Doymuş, K. (2012). Kuvvet ve Hareket Konularının Grup Araştırması ve Birlikte Öğrenme Teknikleri ile Uygulanmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 109-123.
AMA Okur Akçay N, Doymuş K. Kuvvet ve Hareket Konularının Grup Araştırması ve Birlikte Öğrenme Teknikleri ile Uygulanmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. EBAD - JESR. April 2012;2(1):109-123.
Chicago Okur Akçay, Nilüfer, and Kemal Doymuş. “Kuvvet Ve Hareket Konularının Grup Araştırması Ve Birlikte Öğrenme Teknikleri Ile Uygulanmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2, no. 1 (April 2012): 109-23.
EndNote Okur Akçay N, Doymuş K (April 1, 2012) Kuvvet ve Hareket Konularının Grup Araştırması ve Birlikte Öğrenme Teknikleri ile Uygulanmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2 1 109–123.
IEEE N. Okur Akçay and K. Doymuş, “Kuvvet ve Hareket Konularının Grup Araştırması ve Birlikte Öğrenme Teknikleri ile Uygulanmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi”, EBAD - JESR, vol. 2, no. 1, pp. 109–123, 2012.
ISNAD Okur Akçay, Nilüfer - Doymuş, Kemal. “Kuvvet Ve Hareket Konularının Grup Araştırması Ve Birlikte Öğrenme Teknikleri Ile Uygulanmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2/1 (April 2012), 109-123.
JAMA Okur Akçay N, Doymuş K. Kuvvet ve Hareket Konularının Grup Araştırması ve Birlikte Öğrenme Teknikleri ile Uygulanmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. EBAD - JESR. 2012;2:109–123.
MLA Okur Akçay, Nilüfer and Kemal Doymuş. “Kuvvet Ve Hareket Konularının Grup Araştırması Ve Birlikte Öğrenme Teknikleri Ile Uygulanmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 1, 2012, pp. 109-23.
Vancouver Okur Akçay N, Doymuş K. Kuvvet ve Hareket Konularının Grup Araştırması ve Birlikte Öğrenme Teknikleri ile Uygulanmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. EBAD - JESR. 2012;2(1):109-23.